2015-07-01, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Som imovanekung instämmer jag på detta! nft tar jag bara imo vid behov kanske blir 1-3 ggr/månad. Förut höll jag på dagligen. Vidrigt att kliva av speciellt rent psykiskt, man kan vara väldigt förvirrad och få diverse panik-attacker. Börjar man kliva över medicinska doser...då bör man börja se upp (dvs.) över 15 mg.

min läkare säger nu att det är 10mg istället för, 15mg
och en läkare sa till en kompis att han numera inte får skriva ut mer än 10
det har min läkare också sagt, men jag sa att det var omöjligt, då sket han i att fundera på sänka min dos
det är väl som i sub-programmet, de gamla får behålla buprenefinet emedan de nya får det sämre suboxonet

vad detta handlar om vet jag inte, för jag vet en del missbrukare som fortfarande får 15 mg
de har väl helt ekent inte tagit in de nya riktlinjerna, eller låter gamla imovane snubbar som oss att fortsätta med 15mg, mem de nya får bara max 10mg

men jag kan inte svära på att detta gäller allmänt
Citera
2015-07-01, 03:22
Medlem
Det blir ju bara löjligt med dessa dossänkningar. Vi får snart återgå till Fluranitrazepam som normalmedicin, där funkar iaf 2mg.
Citera
2015-07-01, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
ja, det tyckte jag med, tills jag börja använda den dagtid för att 'bota' min opiatabstinens, vilket jag trodde var bättre än vanlig benso

jag kan bara säga att det är den värsta mardrömmen jag har varit, och jag varit med en del
Jag har aldrig upplevt dylika problem, det är också den enda medicin jag missbrukat och "åkt fast för", jag berättade det för läkaren och det var en tung läkare...
Imovane är ju bara bäst som ångestdämpare.
Citera
2015-07-01, 08:13
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
ja, det tyckte jag med, tills jag börja använda den dagtid för att 'bota' min opiatabstinens, vilket jag trodde var bättre än vanlig benso

jag kan bara säga att det är den värsta mardrömmen jag har varit, och jag varit med en del

Håller med dig i det du skriver... Mådde skit på Imovane efter ett tag just pga dagabstinens och hamnade till slut i depression och blev nära på personlighetsförändrad. Och då var det inga 5 per dag utan 1-2 (ibland 3 men sällan). Däremot tog det inte lång tid att bli av med atn (max två veckor), men den var inte kul.

Det lustiga är att jag ett tag efter detta börjat med Stilnoct istället och på denna medicin upplever jag inte detta alls. Får inte någon at av denna medicin över huvud taget faktiskt, vilket jag tycker är lustigt. Kan ta uppehåll på flera dagar/veckor om jag vill men tar regelbundet pga att jag ju måste sova.

Imovane är en lurig jävla medicin och den är ju också speciell med sin starkt ångestdämpande effekt som jag skulle vilja lägga i Xanor-klass. Denna medicin rör jag inte igen trots att jag har 3st 30-pack liggandes hemma... Dom kommer slängas.
Senast redigerad av populopidus 2015-07-01 kl. 08:15.
Citera
2015-07-01, 09:04
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wastebasket
Tror imovane 5mg vore bra för dej, men Bromazepam 6 mg tror jag till 100% vore en dundermedecin åt dej.

Huvudsaken du mår bra
Imovane är helt verkningslöst för mig, inte ens 22.5mg får mig att somna.
Bromazepam är nytt för mig, men 10mg Stesolid får mig att bli så pass lugn att jag somnar och sover som ett spädbarn
Citera
2015-07-01, 11:28
Bannlyst
Tack alla ni som gett mej råd och svarat på mitt inlägg i tråden.

Stort tack, jag kommer aldrig sluta med imovane men ska dra ner lite på intaget.

Tack ni alla.

Med vänlig hälsning Waste
Citera
2015-07-01, 12:54
Medlem
DrUgglas avatar
Citat:
Fick mitt sample på 4 Imovane idag!

DUNDERBRA!!!!! Fan va bra, nu har hjag 3st DUNDERkranar på Imovane och dessutom recept på 1 år i taget på en 7,5mg per dag! YYYEEEAAA
haha lugna ner dig
Citera
2015-07-01, 15:58
Bannlyst
Citat:
Tack alla ni som gett mej råd och svarat på mitt inlägg i tråden.

Stort tack, jag kommer aldrig sluta med imovane men ska dra ner lite på intaget.

Tack ni alla.

Med vänlig hälsning Waste

np. Se till nu strikt till att använda imon till insomning. Och inte börja tänka typ: 'ah, jag tar en halva 7.5a klockan 20.00 för jag känner mig inte helt okej. Vad som snabbt kommer att hända är att du vänjer dig vid det och inte kan somna av den resterande delen av dagsransonen - som kan nu bara är 7.5mg. Inom kort kommer din dagsranson vara 7.5+2.5+2.5, alltså 2.5 mer än dagsransonen (om dagsranson t.ex. är 1.5 7.5mg). Sen kommer tabletterna ta slut innan du får nya och måste desperat få tag på mer eller annan benso.

började mitt helvete med imo.
Citera
2015-07-01, 18:08
Medlem
Nicke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag har blandat dom ett par gånger... vet inte om det är farligt eller inte men jag överlevde. Dock TOTAL däckning och blackout så fort dom verkar, även på små doser. Inget att rekommendera.

Kvällen gick inte så bra. När jag vaknade upp på soffan morgonen efter så hade jag ätit upp hela paketet...560 mg Ambien/Zolpidem. Minns i princip ingenting...Kommer ihåg att jag skulle skriva nåt här på Flashback, men tangentbordet rörde på sig så det gick ju inte så bra. Sen minns jag att det kändes som om jag lyftes upp i luften och kastades från sida till sida som en trasvante...Väggarna rörde sig upp och ner, gardinerna försökte attackera mig. Fick även en OT-varning för att jag postat ett toalt oläsligt inlägg här på FB.
Och någon gång under kvällens lopp så måste jag ha fått för mig att min säng var en pissoar. Låg en klädhög i sängen och denna var totalt nerpissad...

Fick också skämmas när jag stötte på grannen här utanför, riktigt fin brud. Det var ju bara hon, men jag såg 2 likadana tjejer. Så jag sade till dom "Jaså, här kommer 2 fruntimmer! Lika snygga båda två dessutom!". Jag var övertygad om att dom var 2 stycken, såg dubbelt. Sen hade vi nån liten diskussion där hon skrattade åt mig. Nu tror hon väl att jag är helknäpp, hehe.

Hade tänkt att ta max 15 stycken, men jag tog alla 56...Minns att jag åt upp dom övriga, men det vittnar tomma blister om.

Slutsaten är att nästa gång jag provar Ambien (OM jag gör det) så ska jag ta det betydligt lugnare. Och bara i syfte att sova.
Citera
2015-07-01, 19:22
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
Sen minns jag att det kändes som om jag lyftes upp i luften och kastades från sida till sida som en trasvante...

Inte bara jag som får den känslan alltså... när jag blundar känns det som att jag lyfts upp och svävar åt alla möjliga håll. Har sett några få andra här på Flashback som också får den effekten, men det verkar inte så jättevanligt. Tyckte att det var ganska kul i början men efter ett tag blev det bara störande.
Citera
2015-07-01, 20:59
Medlem
Sumangars avatar
Hej!

Jag beställde 10st Zolpidem och tabletterna jag fick är helt runda, med en brytskåra i mitten.
Någon som stött på dessa som Zolpidem?

Säljaren är otroligt respekterad och noggran men jag vill gärna kunna identifiera mina piller.
Förra gången jag köpte Zolpidem av hen så var dom avlånga med brytskåra och märkta ZM 10, det kunde jag snabbt googla fram att det var Stilnoct.

Runda, vita tabletter med en brytskåra, rings a bell anyone?

Uppskattar hjälp!
Tack!
Citera
2015-07-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumangar
Hej!

Jag beställde 10st Zolpidem och tabletterna jag fick är helt runda, med en brytskåra i mitten.
Någon som stött på dessa som Zolpidem?

Säljaren är otroligt respekterad och noggran men jag vill gärna kunna identifiera mina piller.
Förra gången jag köpte Zolpidem av hen så var dom avlånga med brytskåra och märkta ZM 10, det kunde jag snabbt googla fram att det var Stilnoct.

Runda, vita tabletter med en brytskåra, rings a bell anyone?

Uppskattar hjälp!
Tack!
Låter som imovane.

Åtminstone förr var de runda och vita med en brytskåra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in