2011-05-27, 12:01
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wob
Zopiklon

Jag gillar att sova på dom. Tar man mer så går dagen åt till detektivarbete.

*Hela medicinskåpet är kaos, letar efter kartorna. Hittar en del tömda, lite får många för att räcka en månad. Jag ser att jag brukat sobril, runt 200mg. Går vidare ut i vardagsrummet där allt det mormal ut, inga konstiga konversationer på datorn,. Däremot har någon möblerat om min balkong Däremot hittar jag en lapp "160mg sobril och 7x zopi 7,5mg)
Såg att jag ävänt med propavan, det saknade 10st + en karta jag inte hittat.

"gömde medincinerna o skrev en lapp på skåpet "Ta inte mer

Så hur man kul på zopar?
Och förhindrar man återdosering ? Att gömma pillerna o skiva lappar (0m att jag inte bör ta) hälper inte?

Om jag slänger i mig fler zop idag, komme de vara slöseri eller kommer bosta?

Bruka inte benzo och z-analoger om du inte kan hantera det Förstår mig inte på folk som bestämt ska flumma på massa Imovane och Stilnoct... Slutar ändå oftast i kaos och minnesluckor. Men visst, go for it!
Citera
2011-05-27, 16:40
Medlem
Ninyah218s avatar
smaken på zopiklon är ju OUTHÄRDLIG... provade 2st Imovane nyligen, smaken satt i från att dom löste sig i magen och tog skruv ända in till halva nästa dygnet (jag var vaken och hade tagit andra bensos och opiater och skit nvm that..), fattar inte hur smaken kan vara kvar så länge? och så satans Intensiv!

Det var Imovane jag provade, nu har jag fått tag på en karta Zopiklon fast av ett annat märke från apoteket. Är det samma jävla helvetiska smak på ALL Zopiklon eller är det bara dom satans Imovanen?
Skulle vilja ha svar på frågan om det är någon som har koll. Är så satans korstolerant mot benso så allt jag kommer över stoppar jag i mig i princip, stilnoct osv också, men just Imovanen var bara för mycket.. nu med en karta Zopiklon så kanske det funkar om det inte är samma sak där med den jävla smaken?

/Ninyah218
Citera
2011-05-28, 21:08
Medlem
abc_abcs avatar
Tjo.....

Jag har aldrig flummat om man säger så, men jag har druckit 8 stark öl, är väl inte direkt påverkad.
Men jag har Zolpidem här hemma och är lite sugen på att ta några för att se vad som händer =P
Det jag undrar är vad som kan hända och vad har jag att för vänta mig om jag tar ett / piller ?

Jag har ju tagit dessa för sömn i ca 4 veckor eller nåt....Så vad rekommenderar ni FB hur många piller ska jag ta för att få någon effekt då jag druckit öl ?

Om det har något med saken att göra så går jag också på Cymbalta.

Mvh
Citera
2011-05-28, 21:14
Medlem
Hej!

Jag har ett paket zolpidem liggandes hemma för sömn( 5mg)... jag är rätt sugen på att "testa" på dom. Jag har läst lite att man mår rätt okej? Jag har aldrig tidigare "flummat" med läkemedel.

Läkaren rekomenderade mig och ta en halv för sömn då jag är väldigt liten av mig i kroppen. Finns det möjlighet att man känner sig lite skön om man tar en halv utan att lägga sig, och är risken stor att man käkar upp hela paketet även om man tar så lite? Jag satsar inte på att bli helt väck, för det vill jag inte.

Mvh!
Citera
2011-05-29, 01:43
Medlem
TjackKnapriss avatar
Utekvällar är sjukt överskattade...precis vatt en sväng ute men kom till my place å plocka i mig 50 mg stilnoct och några cigg...det är fan fetare än vilken utgång som
Citera
2011-05-29, 01:49
Medlem
TjackKnapriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyddsrum
Hej!

Jag har ett paket zolpidem liggandes hemma för sömn( 5mg)... jag är rätt sugen på att "testa" på dom. Jag har läst lite att man mår rätt okej? Jag har aldrig tidigare "flummat" med läkemedel.

Läkaren rekomenderade mig och ta en halv för sömn då jag är väldigt liten av mig i kroppen. Finns det möjlighet att man känner sig lite skön om man tar en halv utan att lägga sig, och är risken stor att man käkar upp hela paketet även om man tar så lite? Jag satsar inte på att bli helt väck, för det vill jag inte.

Mvh!

av egen erfarenhet från första gången (sjukt att jag kommer ihåg haha):
men visst då gick jag all in för att flumma...stoppa i mig 2 hela dock 10or eftesom jag är stor (fet).
Kände inget tyckte jag men dagen efter va alla mina öl slut och även de övriga 8 10 mg zolpidem utan ett minne va nått men med bevis på FBchatten att jag inte kunde skriva eller läsa...haha.
så prova låga doser fram tills du inte somnar å göm allt som kan kännas som farligt att använda i samband med ....
Citera
2011-05-30, 11:26
Medlem
Vad händer om man tar imovane utan alkohol? blir man bara "trött" och ångestfri då?
Citera
2011-05-30, 15:36
Medlem
vetickes avatar
Får jag en trevlig kväll om jag skulle köra 10 mg stilnoct, en elk brew samt lite weed?

Jag har testat imovane 7.5 mg innan och blev ganska borta på en, kommer jag bli för lost på stilnocten då eller?
Citera
2011-05-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skumter
Vad händer om man tar imovane utan alkohol? blir man bara "trött" och ångestfri då?
Tar du normal mängd så blir du allmänt go och mysig. Tar du för mycket så har det en tendens i att sluta med minnesluckor och att man gör skumma saker.
Citera
2011-05-30, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
Får jag en trevlig kväll om jag skulle köra 10 mg stilnoct, en elk brew samt lite weed?

Jag har testat imovane 7.5 mg innan och blev ganska borta på en, kommer jag bli för lost på stilnocten då eller?
Jag har personligen inte blandat in weed i denna blandning men det verkar upplagt som en rätt flummig kväll. Risk finns dock alltid för minnesluckor. Särskilt om du inte är så tolerant.

Lycka till!
Citera
2011-05-30, 16:17
Medlem
Har just petat i mig 40mg zolpidem. Känner mig lite halvflöddrad. Har inte käkat stilnoct på många år. När jag tog mycket zopiklon hände inte mycket mer än att jag fick en minneslucka på några timmar. Men dom funkar att sova på. Känner för övrigt inte ett jävla smack av den där smaken alla pratar om när det gäller zopiklon.

... får väl se om det händer något av 40 mg zolpidem.
Citera
2011-05-30, 16:21
Medlem
kothics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlow9
Har just petat i mig 40mg zolpidem. Känner mig lite halvflöddrad. Har inte käkat stilnoct på många år. När jag tog mycket zopiklon hände inte mycket mer än att jag fick en minneslucka på några timmar. Men dom funkar att sova på. Känner för övrigt inte ett jävla smack av den där smaken alla pratar om när det gäller zopiklon.

... får väl se om det händer något av 40 mg zolpidem.

OM du nu inte ätit Zolpidem på många år och i övrigt inte har någon tolerans mot Bens eller något annat preparat som påverkar GABA så kan jag nästan garantera en minneslucka på den dosen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in