2012-02-29, 05:06
Medlem
Gusys avatar
Fan va bra jaag mår på zopiklon egentligen. Fast man inte somnar är det som en liten lugn "bänga. Cannabisliknande rus kan jag nästan säga. Men ändå inte. Käkat 40mg och somnade inte men är kvitt min ångest i alla fall! Leva denna världen sjukt skönt alltså synd att inte alla får uppleva.

Soryra för stavfel känner mig ganska körd. Kärlek från mig till era alla.
Citera
2012-02-29, 08:17
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Omg, försov mig till nattkneget :/ en arg fru som inte kunde väcka mig...

Hade tydligen gått på hennes vin med... Dubbelseende och att jag satt vid fb sen är det svart.

Mår bra nu i varje fall men tänker def skippa alkoholen nästa gång och se hur man blir på 2-3 x 10 mg.

Trodde fan jag var stark nog att inte tappa det men så bra gick ju med det

Vi har alla varit där. Grattis

2-3 låter som en mycket bättre dos. Jag tycker egentligen att ingen borde använda zolpidem i russyfte, men det är upp till var och en. Man fattar inte att man är skev som fan så man tar 1-2 till, och så fortsätter det tills kartan är slut och spriten likaså. Minnet försvinner givetvis direkt. Zopiklon är bättre i det avseendet.

En zolpidem kan vara lämplig för att snurra till en fylla dock.
Citera
2012-02-29, 21:04
Medlem
Galtsurkas avatar
Fått zolpidem utskrivet.. igen. Fick 5 mg den här gången dock av någon anledning, men ringde bara och hörde om läkaren kunde skriva ut det utan att jag kom in och pratade, och dom sa att jag skulle bli uppringd morgonen därpå. Ingen ringde, så jag ringde sköterskorna igen vid jobbets slut och frågade varför och då hade han visst skrivit ut, utan att jag visste om det. Det var ju snällt, men kanske bra att bli informerad.

Hursomhelst så drack jag några folköl igår och tog två st. Mindes att jag tog två till men när jag vaknade imorse (alldeles för sent) så fattades det 8 st. Stavningen på Facebook-konversationerna var löjesväckande.

Som sagt, man fattar nog inte hur väck man redan är utan fortsätter att äta.
Vet dock av erfarenhet att man brukar spy om man äter för många, blir någon äcklig känsla i kroppen, speciellt om man har druckit alkohol och blir lite för snurrig.
Citera
2012-02-29, 21:12
Medlem
Bongmons avatar
Ok. Hur FAN ska ja få stilnoct utskrivet? Vill bara bruka det för att sova.

Mina läkare här på VC, är inget att försöka med. Den första ja hadde var totalt dum i huvet. Svårt att förklara mina möten med henne, men kan tala om att hon höjde rösten åt min 87åriga farmor när hon bad om mer tradolan, eftersom hennes var slut, sa att hon var nästan missbrukare o grejer.. Efter 50st tradolan 50mg på flera månader.
Den andra läkaren tvingade mig att pissa o prata om mitt levnadsätt (ok ingen fara) men sen gav han mig theralen, som ja redan förklarat för han att ja inte somnar av. Melatonin fick ja inte heller testa, det var för stor chans att ja skulle missbruka det.
Så ja gav upp på VC.
(Flera ungdommar som dött o en som blev hjärndöd senaste åren av VCläkemedel, färmodligen därför de är så duumma.)

Så ja tänkte på min diabetesläkare, kan de skriva ut sömn?
Eller kommer han säga till mig att ja ska gå till VC?

Orkar fan inte leva såhär. Lägger mig mellan 23-02 och somnar runt 5-6, varje natt. Haft detta problem i 4år nu. Går ja o lägger mig tidigare, så somnar ja oftast ändå runt 5-6.
Citera
2012-03-03, 12:04
Medlem
djpsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Ok. Hur FAN ska ja få stilnoct utskrivet? Vill bara bruka det för att sova.

Mina läkare här på VC, är inget att försöka med. Den första ja hadde var totalt dum i huvet. Svårt att förklara mina möten med henne, men kan tala om att hon höjde rösten åt min 87åriga farmor när hon bad om mer tradolan, eftersom hennes var slut, sa att hon var nästan missbrukare o grejer.. Efter 50st tradolan 50mg på flera månader.
Den andra läkaren tvingade mig att pissa o prata om mitt levnadsätt (ok ingen fara) men sen gav han mig theralen, som ja redan förklarat för han att ja inte somnar av. Melatonin fick ja inte heller testa, det var för stor chans att ja skulle missbruka det.
Så ja gav upp på VC.
(Flera ungdommar som dött o en som blev hjärndöd senaste åren av VCläkemedel, färmodligen därför de är så duumma.)

Så ja tänkte på min diabetesläkare, kan de skriva ut sömn?
Eller kommer han säga till mig att ja ska gå till VC?

Orkar fan inte leva såhär. Lägger mig mellan 23-02 och somnar runt 5-6, varje natt. Haft detta problem i 4år nu. Går ja o lägger mig tidigare, så somnar ja oftast ändå runt 5-6.

Byt läkare. Bara säg som det är så får du ett sämre alternativ t.ex. propavan eller någon av de du redan fått prova. Sen får du snällt förklara för läkaren att du får nån av de biverkningar som står på bipacksedeln. På propavan är det väldigt vanligt med myrkryp i benen, säg att du får det så skriver hen antagligen ut Imo eller still.

You can do it Bongmon.
Citera
2012-03-03, 20:20
Medlem
Mitt första inlägg wooo! Någon annan än jag som upplever zolpidem som ett slags afrodisiakum för att använda ett vackrare ord? Rätt och slätt, jag blir fruktansvärt kåt och "porrig" på ca 10-20 mg av detta piller. Nån mer som känner igen detta underbara fenomen?
Citera
2012-03-03, 22:12
Medlem
SadCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teabean
Mitt första inlägg wooo! Någon annan än jag som upplever zolpidem som ett slags afrodisiakum för att använda ett vackrare ord? Rätt och slätt, jag blir fruktansvärt kåt och "porrig" på ca 10-20 mg av detta piller. Nån mer som känner igen detta underbara fenomen?

Då är vi två .

Älskar Imovane sååååååååå mycket. Ångesten bara dansar iväg och här står jag ensam kvar med imovane i magen. Jag är nog en av de få som älskar smaken av imovane också. Brukar käka stark mat isamband med imovane, den perfekta mixen.

Imovane ååååååh Imovane, jag älskar diiiiig
Citera
2012-03-03, 22:18
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCat
Då är vi två .

Älskar Imovane sååååååååå mycket. Ångesten bara dansar iväg och här står jag ensam kvar med imovane i magen. Jag är nog en av de få som älskar smaken av imovane också. Brukar käka stark mat isamband med imovane, den perfekta mixen.

Imovane ååååååh Imovane, jag älskar diiiiig

Känner mig lite uttråkad på dem på nåt sätt. Folk reagerar väldigt olika på dessa preparat.
Citera
2012-03-03, 22:32
Medlem
All mat smakar 10 gånger bättre enligt mig också. Håller med någon tidigare talare att det till viss del påminner och ett haschrus med medföljande sug efter något gott Piska och dirtytalk ska det vara också
Citera
2012-03-09, 01:47
Medlem
CristDaFists avatar
På ett ungefär hur lång tid måste man vänta tills toleransen har försvunnit på zopiklon? Har ätit runt 45+ under 3 veckor och dom funkar inte för sömnen alls. Kan ta över 10 stycken om jag skulle vilja utan att skvatt händer. Känns inte som en bra idé att ringa min läkare och be om något annat bara för att jag har tolerans på dessa... suck.
Citera
2012-03-09, 07:44
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
På ett ungefär hur lång tid måste man vänta tills toleransen har försvunnit på zopiklon? Har ätit runt 45+ under 3 veckor och dom funkar inte för sömnen alls. Kan ta över 10 stycken om jag skulle vilja utan att skvatt händer. Känns inte som en bra idé att ringa min läkare och be om något annat bara för att jag har tolerans på dessa... suck.
Talar du om detta för din läkare kommer denne troligen sätta ut dina Imovane, helt eller temporärt. Om ett par-tre veckor lär din tolerans vara hyfsat låg igen.

Värt att tänka på är dock att man ofta går in i dimman om man tar dem utan att gå och lägga sig. Då har de ju liksom ingen verkan på din sömnproblematik.
Citera
2012-03-09, 07:51
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Talar du om detta för din läkare kommer denne troligen sätta ut dina Imovane, helt eller temporärt. Om ett par-tre veckor lär din tolerans vara hyfsat låg igen.

Värt att tänka på är dock att man ofta går in i dimman om man tar dem utan att gå och lägga sig. Då har de ju liksom ingen verkan på din sömnproblematik.
Min tolerans försvann inte på 6 månader. Första jag gjorde var att droppa 10st på tom mage efter uppehållet, kände absolut ingenting

Be läkaren skriva ut stilnoct istället, jag däckade direkt av dom ibörjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in