2012-04-14, 21:37
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Vadå "vanan inne"? Vad innebär det? Kan man öva sig till att undkomma blackouts?

När jag åt som mest läkemedel kunde jag lät rapa i mig 30 7,5mgare Imovane, samt några sjutvåor och komma ihåg hela kvällen. Det handlar om tolerans helt enkelt.
Citera
2012-04-14, 21:44
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
När jag åt som mest läkemedel kunde jag lät rapa i mig 30 7,5mgare Imovane, samt några sjutvåor och komma ihåg hela kvällen. Det handlar om tolerans helt enkelt.

Det var det jag antog. Men då antar jag också att du inte fick särskilt mycket effekt av Zopiklonen?
Citera
2012-04-14, 21:59
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Det var det jag antog. Men då antar jag också att du inte fick särskilt mycket effekt av Zopiklonen?

Jodå, jag blev ordentligt skev, men jag mindes allt. Sög tag i en dyr stol jag ägde och fick för mig att jag skulle skrapa av all färg, så jag satt med ett rakblad och ristade i några minuter, den såg ju givetgis förjävligt ut, resten av natten spenderade jag med att leta efter tjacksmulor men när jag skulle lösa det så var det bara grus och damm och skit...hahaha...och det är bara en av många vansinniga eskapader på såna doser.
Citera
2012-04-14, 22:04
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Instämmer att Zopiklon och alkohol är värdelöst. En gång drog jag i mig nån Zopiklon och satte mig sedan med ett glas whisky och skulle avnjuta ett avsnitt "Married with children". Next thing I remember är att jag är inlagd på psyk...

En polare testade samma mix. Slutade med att han kastade en stol efter en brud. Kom han ihåg det dagen efter? Nej. Ågren? Bet ya.

Benso och alkohol är en bra mix. Z-analoger och alkohol är en dålig mix.

Men per definiton så får jag nog lov att säga att det inte är en bra combo, de flesta kan ju inte hantera det...

Ovcharka, du har mail.
Citera
2012-04-15, 00:28
Medlem
*bumpar tråden lite*

Syns imovane på urinprov/analys? Hur länge tills man är ren/ gått ur kroppen?

/Rizzo
Citera
2012-04-15, 00:34
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Hur är det att knulla på imovane egentligen?

Är väl inga problem att ligga på Zop/Immo. Inte vad jag märkt iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av rizzo7
*bumpar tråden lite*

Syns imovane på urinprov/analys? Hur länge tills man är ren/ gått ur kroppen?

/Rizzo

Nej, Z-analoger syns inte, det är därför det är så poppis hos dom som pissar regelbundet och därför inte kan ta benso (såvida de inte har recept på det).
Citera
2012-04-15, 00:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Jodå, jag blev ordentligt skev, men jag mindes allt. Sög tag i en dyr stol jag ägde och fick för mig att jag skulle skrapa av all färg, så jag satt med ett rakblad och ristade i några minuter, den såg ju givetgis förjävligt ut, resten av natten spenderade jag med att leta efter tjacksmulor men när jag skulle lösa det så var det bara grus och damm och skit...hahaha...och det är bara en av många vansinniga eskapader på såna doser.

OK. Då är det väl så att när toleransen för Zop/Immo går upp minskar risken för blackout.

Citat:
Men per definiton så får jag nog lov att säga att det inte är en bra combo, de flesta kan ju inte hantera det...

Precis.

Citat:
Ovcharka, du har mail.

Du med.
Citera
2012-04-15, 00:46
Medlem
tack för svar ovsharka (stavning?)

Men som sagt, tack för svar iaf/ Rizzo
Citera
2012-04-15, 02:39
Medlem
chaoswithins avatar
Tänkte att ni i denna tråd skulle ha koll på en sak som denna:

Ponera att man är ute efter att köpa Imovane 7.5mg i mängder från 20-200st.
Är det då möjligt att få dom för 15:-st eller kanske ännu billigare? (Gäller alltså enbart Imovane och inte Zopiklon-generika.
Citera
2012-04-15, 02:42
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Tänkte att ni i denna tråd skulle ha koll på en sak som denna:

Ponera att man är ute efter att köpa Imovane 7.5mg i mängder från 20-200st.
Är det då möjligt att få dom för 15:-st eller kanske ännu billigare? (Gäller alltså enbart Imovane och inte Zopiklon-generika.
Det borde absolut gå, det går nog att få för en tia till och med om du har tur. 15 mg Imovane är jämförbart med 0,5 mg Xanor.
Citera
2012-04-15, 11:28
Medlem
hejhej

Jag har haft problem med ångest/sömnen så jag gick till en läkare. Efter att ha testat några olika mediciner som inte funkar alls för mig fick jag följande kombination;

Imovane/teralen.

Skulle äta några teralen på kvällen och sen ta 7.5mg imovane för att sova bra. Problemet var att det inte fungerade alls, jag somnade inte lätt och dagen efter var jag riktigt seg.

Fick då testa Stilnoct med teralen för att sova bättre vilket inte heller fungerar så bra. Blir inte trött av stilnocten, jag får inte nån effekt alls av det.

Min fråga är om det är något fel på mig? :P Kan man vara "immun" mot dessa preparat? Vad ska jag säga till läkaren?

Jag;

Man
ca 25 år
90 kg
aldrig använt droger eller liknande förut.
Citera
2012-04-15, 13:15
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yidian
hejhej

Jag har haft problem med ångest/sömnen så jag gick till en läkare. Efter att ha testat några olika mediciner som inte funkar alls för mig fick jag följande kombination;

Imovane/teralen.

Skulle äta några teralen på kvällen och sen ta 7.5mg imovane för att sova bra. Problemet var att det inte fungerade alls, jag somnade inte lätt och dagen efter var jag riktigt seg.

Fick då testa Stilnoct med teralen för att sova bättre vilket inte heller fungerar så bra. Blir inte trött av stilnocten, jag får inte nån effekt alls av det.

Min fråga är om det är något fel på mig? :P Kan man vara "immun" mot dessa preparat? Vad ska jag säga till läkaren?

Jag;

Man
ca 25 år
90 kg
aldrig använt droger eller liknande förut.

Det är Theralenen som gör dig trött på både på kvällen och dagen efter. Imovane och Stilnoct gör dig för det första inte trött och det är inga knockouttabletter som garanterar sömn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in