2012-04-15, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Det är Theralenen som gör dig trött på både på kvällen och dagen efter. Imovane och Stilnoct gör dig för det första inte trött och det är inga knockouttabletter som garanterar sömn.

Mm jo... Jag blir ju väldigt utslagen dagen efter jag tar teralen, bör jag fråga efter något bättre långverkande?

Samt Stilnoct, jag blir ju inte ens trött av de, det kanske är onödigt att fortsätta med dem?

Hmm blev lite i fel tråd nu...
Citera
2012-04-15, 14:18
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yidian
Mm jo... Jag blir ju väldigt utslagen dagen efter jag tar teralen, bör jag fråga efter något bättre långverkande?

Samt Stilnoct, jag blir ju inte ens trött av de, det kanske är onödigt att fortsätta med dem?

Hmm blev lite i fel tråd nu...

Theralen gör dig ju trött och ger dig en stabil djupsömn på samma sätt som t ex Propavan eller Mirtazapin. Imovane och Stilnoct är insomningstabletter som du skall ta innan sänggående för att sedan anstränga dig för att sova. Imovane (zopiklon) är i mitt tycke mycket bättre än Stilnoct (zolpidem) som har en extremt kort halveringstid. Vaknar du efter någon timme så är stilnocteffekten borta medans det är lättare att somna om på zopiklon. Tar själv 15mg zopiklon till natten och har gjort det i x-antal år.
Citera
2012-04-15, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Theralen gör dig ju trött och ger dig en stabil djupsömn på samma sätt som t ex Propavan eller Mirtazapin. Imovane och Stilnoct är insomningstabletter som du skall ta innan sänggående för att sedan anstränga dig för att sova. Imovane (zopiklon) är i mitt tycke mycket bättre än Stilnoct (zolpidem) som har en extremt kort halveringstid. Vaknar du efter någon timme så är stilnocteffekten borta medans det är lättare att somna om på zopiklon. Tar själv 15mg zopiklon till natten och har gjort det i x-antal år.

Ja precis, jag förstår hur de funkar. Imovan somnade jag inte av och fick en djävulskt smak i munnen dagen efter så det är inte en hållbar lösning. När jag väl somnat sover jag rätt "ok", vaknar nästan aldrig. Problemet är ju just att somna ;>
Citera
2012-04-15, 19:36
Medlem
illegalodlares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Tänkte att ni i denna tråd skulle ha koll på en sak som denna:

Ponera att man är ute efter att köpa Imovane 7.5mg i mängder från 20-200st.
Är det då möjligt att få dom för 15:-st eller kanske ännu billigare? (Gäller alltså enbart Imovane och inte Zopiklon-generika.

Möjligt att få 20-200st för 15kr styck? Det är ett över pris, betala inte ens 10kr styck om du köper 100+... Bara ett tips.

MVH
Citera
2012-04-15, 22:27
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Käkat Zolpidem under en lång period. Först fungerade de alldeles utmärkt men man märker att tillvänjningen går snabbt. Nu somnar jag inte lika lätt på dem utan får nästan alltid kombinera med benso.
Citera
2012-04-15, 23:42
Medlem
Jag har ätit Zolpidem mg i några år, men tar 2st istället för 1. På mig fungerar dom, tar jag 2 och sitter uppe blir jag skönt flummig :-). gillar känslan, har även tagit tre några ggr när jag inte kunnat somna. Riktigt bra medicin, har även Atarax 25mg mot paniken jag lider av..
Citera
2012-04-15, 23:49
Medlem
Kg ätet Zolpidem på natten och mågra Atarax på dagen, annars skulle jag inte kunna sova eller vara ute bland folk.. Fungerar bra för mig
Citera
2012-04-15, 23:51
Medlem
-charliesheens avatar
någon annan som tycker man blir på sånt jävla gott partyhumör när man droppar en imovane efter några drinkar?
Citera
2012-04-16, 11:39
Medlem
Murkelpurkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackR
Kg ätet Zolpidem på natten och mågra Atarax på dagen, annars skulle jag inte kunna sova eller vara ute bland folk.. Fungerar bra för mig

Grattis, kul att Atarax funkar på dig.
Jag tog 50mg första gången jag skulle prova dem( för sömnproblem och ångest, panikångest)
Ingenting hände.. Har tagit dem lite då och då på dagarna och inte fungetat ett smack då heller.

Har dock zolpidem (stilnoct) till kvällen.
Citera
2012-04-16, 13:27
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackR
Säger detsamma som föregående talare: grattis till att Atarax biter på dig. För mig är det som att käka sockerpiller...
Citera
2012-04-16, 14:00
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORZAJUVE87
Säger detsamma som föregående talare: grattis till att Atarax biter på dig. För mig är det som att käka sockerpiller...
Haha prexis, förstår inte hur folk kan få effekt utav atarax... dom har nog inga riktigt problem, jag har slängt i mig 30-40 st atarax utan något positivt.
Citera
2012-04-16, 16:19
Medlem
Bertil85s avatar
Rökte på 4 st imovane i en liten alufolie kopp. Ångorna var för ljuvliga.
En riktigt bra drog att röka...

Tog sedan två oralt. Lite andra effekter än mot att röka dem.

Någon annan här som brukar röka imovane? Skulle vara kul att höra från er hur det går.
Senast redigerad av Bertil85 2012-04-16 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in