2012-07-24, 21:24
Medlem
Kan grape tonic boosta stilnoct, har tagit 60mg men känner ingenting...
Citera
2012-07-25, 12:23
Medlem
Ovcharkas avatar
Nu har jag testat Stilnoct/Zolpidem för första gången. Igår och i förrgår. Enbart i syfte att somna dock. Och det gjorde jag. Tar väl 10-30 min sen sover jag som en stock.

Men det går att ha roligt på dom också eller? Tycker det verkar märkligt... Man sitter skev framför datorn osch skrivner konstirga saskaer som man inte kommer ihåg dagen efter. Förstår inte charmen med att knarka dom riktigt...

Vad är charmen?
Citera
2012-07-25, 14:23
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Vad är charmen?
Att man (om man har tur) kan skratta åt allt dumt man har gjort under ruset och att man har något kul att berätta för barnbarnen senare i livet.
Citera
2012-07-25, 20:07
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Att man (om man har tur) kan skratta åt allt dumt man har gjort under ruset och att man har något kul att berätta för barnbarnen senare i livet.

Ah, jag vet inte jag. Låter som en finlandskryssning. Inte så jävla kul. Blir man inte skön, mysig, glad etc?
Citera
2012-07-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somethingroyal
Jag har svårt att förstå varför folk gillar Imovane/Zopiklon. Det får det bara att krypa som myror i kroppen på mig, oavsett om jag druckit alkohol eller inte.

Låter som att du ätit propavan.

Du har oturen att få mycket sällsynta biverkningar isf. Lider man av GAD, panikångest, social fobi, borderline och liknande så är imovane mycket effektiva under dagtid. Vill du få ett bra rus om du tar dem i russyfte så är det rektalt som gäller.
Citera
2012-07-25, 23:57
Medlem
Pocciss avatar
Tjena

Detta kanske är fel tråd, men jag tror ni kan ha koll här.
Jag har nu fått slut på Zopiklon och är verkligen skitsugen på att sova.
Nu har jag rotat fram två stolpiller med Proklorperazin.
Det verkar vara emot schizofreni. Men en vanlig bieffekt verkar vara att man blir sömnig.
Tabletterna är på 25mg styck och jag har två. Kan det bli någon effekt tro?
Senast redigerad av Poccis 2012-07-26 kl. 00:52.
Citera
2012-07-26, 16:05
Medlem
Hysteri90s avatar
Jag har just tagit 3 st 7,5mg imovane och just innan jag tog dom käkade jag 2 st grapefrukter en timma innan för att boosta effekten.

Är det någon här som vet hur grapefrukt försämrar nedbrytningen av zopiklonen.?
Senast redigerad av Hysteri90 2012-07-26 kl. 16:06. Anledning: Stavfel
Citera
2012-07-26, 18:01
Medlem
Somethingroyals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Låter som att du ätit propavan.

Du har oturen att få mycket sällsynta biverkningar isf. Lider man av GAD, panikångest, social fobi, borderline och liknande så är imovane mycket effektiva under dagtid. Vill du få ett bra rus om du tar dem i russyfte så är det rektalt som gäller.
Det är Imovane 7,5mg. Att få klåda av dem är ovanligt, men det finns med på listan över biverkningar. Rektalt har jag aldrig testat men bara att slippa känna smaken av dem vore förstås ett plus bara det.
Citera
2012-07-27, 03:06
Medlem
hur går man tillväga för att få sånt här eller starkare utskrivet?
har varit hos en läkare på vårdcentralen för mina ryggproblem och ska dit snart igen. Kan jag be han skriva ut recept eller måste jag gå till en annan läkare?
Har riktigt svårt att somna pga ryggvärk och vaknar även av den.
Verkar som endast deprimerade får sånt här och det är inte jag.
Citera
2012-07-27, 03:13
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulseczar
hur går man tillväga för att få sånt här eller starkare utskrivet?
har varit hos en läkare på vårdcentralen för mina ryggproblem och ska dit snart igen. Kan jag be han skriva ut recept eller måste jag gå till en annan läkare?
Har riktigt svårt att somna pga ryggvärk och vaknar även av den.
Verkar som endast deprimerade får sånt här och det är inte jag.

Säg att du har sömnproblem, att du inte kan varva ner på nätterna, och vaknar upp emellan åt.

Imovane har en halveringstid på 4-6 timmar.

Sen kommer han lägga ihop ett plus ett. Dock finns det en chans att du kommer få börja med propavan som enligt mig är ett rävgift. Men då klagar du bara på myrkryp dagen efter, sen har du din lilla fina 30 pack Imovane
Citera
2012-07-27, 03:58
Medlem
Hysteri90s avatar
Wall of text här. Vore ytterst tacksam om någon vill ge mig råd eller tips

Hur länge sitter en tolleransen för Imovane i efter ett par veckors bruk?
Skall nämnas att under dessa veckor åt jag dom som godis ibland för att dämpa ångest, sen andra gånger käkade man för att bli go.

Så jag valde att lägga dom på hyllan två månader, sen kom jag över ett nytt paket imovane med 30st
Och tänkte se om dom funkade igen, första dagen käkade jag 8st och blev lagom go. Sen försökte jag använda dom som vanligt, men det funkade inte så jag svalde hela 13 st en dag, och då slog det minsann på.

Lite mer än en månad efter det lyckades jag köpa ett nytt paket imovane.
Jag började kvällen med 15mg och inväntade effekt, ingenting hände så jag slängde i mig en till. Och det enda som hände var att det kändes som jag enbart fått 1st 7,5 mg i mig.

Testade idag att slänga i mig 6 st,( Och då hade jag till och med ätit 2st grapefrukter som ska boosta ) ingenting hände mer än att motoriken blev ytterst kasst.

Och nu medans jag sitter och skriver detta har jag 3 st 7,5mg i mig och känner ABSOLUT ingenting.
Toleransen kan ju fan inte sitta kvar än?!

Nu har jag 18 st 7,5 mg kvar. Hur ska jag göra för att lyckas ens få mysa lite?

Edit råder det korstolerans mellan Imovane och Stilnoct??
Senast redigerad av Hysteri90 2012-07-27 kl. 04:03. Anledning: Stavfel samt edit
Citera
2012-07-27, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Wall of text här. Vore ytterst tacksam om någon vill ge mig råd eller tips

Hur länge sitter en tolleransen för Imovane i efter ett par veckors bruk?
Skall nämnas att under dessa veckor åt jag dom som godis ibland för att dämpa ångest, sen andra gånger käkade man för att bli go.

Så jag valde att lägga dom på hyllan två månader, sen kom jag över ett nytt paket imovane med 30st
Och tänkte se om dom funkade igen, första dagen käkade jag 8st och blev lagom go. Sen försökte jag använda dom som vanligt, men det funkade inte så jag svalde hela 13 st en dag, och då slog det minsann på.

Lite mer än en månad efter det lyckades jag köpa ett nytt paket imovane.
Jag började kvällen med 15mg och inväntade effekt, ingenting hände så jag slängde i mig en till. Och det enda som hände var att det kändes som jag enbart fått 1st 7,5 mg i mig.

Testade idag att slänga i mig 6 st,( Och då hade jag till och med ätit 2st grapefrukter som ska boosta ) ingenting hände mer än att motoriken blev ytterst kasst.

Och nu medans jag sitter och skriver detta har jag 3 st 7,5mg i mig och känner ABSOLUT ingenting.
Toleransen kan ju fan inte sitta kvar än?!

Nu har jag 18 st 7,5 mg kvar. Hur ska jag göra för att lyckas ens få mysa lite?

Sent ska syndaren vakna.
Lyssna nu på mig, för jag har läst det mesta du skrivit här de senaste månaderna.
Det här med tolerans är en märklig sak. Den beter sig inte samma för NÅGON person, det är helt individuellt.
Men generellt kan man säga såhär:
Har man ätit piller som godis och överdoserat som helvete har man fått en permanent tolerans. Punkt.
Du kan göra ett uppehåll på ett par månader och första och andra pillret efter det kommer kännas bra. Med tredje pillret har du fått tillbaka din monstertolerans igen.
Jag har aldrig hört någon som blivit av med sin långtidstolerans någonsin.

Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Edit råder det korstolerans mellan Imovane och Stilnoct??

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in