2014-08-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Har nog frågat om det tidigare, men mitt minne är fördärvat. Jag bad min psykiater om Stilnoct (zolpidem), o han sa; -Oh nej! Det skriver vi inte ut här... Men Imovane (zopiklon) kan du få!
Sen har jag fått hur mycket Imovane som helst utskrivet.

Tog en titt på listan över narkotikaklassade substanser, o zolpidem ligger i klass IV, o zopiklon i klass V.

Är Stilnoct så mycket värre än Imovane?

EDIT: När jag var 16-17 år så fick jag först Imovane. Sen klagade jag på att det slutade fungera efter ett tag, o då fick jag Stilnoct. Men då var de inte ens narkotikaklassat, o skrevs ut på vanliga recept.

Jag vet inte hur det är, men jag tycker stilnoct är värre, betydligt. Trots likheterna så är noctarna starkare och fuckar upp betydligt mer för en.
Citera
2014-08-15, 16:50
Medlem
Powens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Har nog frågat om det tidigare, men mitt minne är fördärvat. Jag bad min psykiater om Stilnoct (zolpidem), o han sa; -Oh nej! Det skriver vi inte ut här... Men Imovane (zopiklon) kan du få!
Sen har jag fått hur mycket Imovane som helst utskrivet.

Tog en titt på listan över narkotikaklassade substanser, o zolpidem ligger i klass IV, o zopiklon i klass V.

Är Stilnoct så mycket värre än Imovane?

EDIT: När jag var 16-17 år så fick jag först Imovane. Sen klagade jag på att det slutade fungera efter ett tag, o då fick jag Stilnoct. Men då var de inte ens narkotikaklassat, o skrevs ut på vanliga recept.

Konstigt, jag har alltid fått välja fritt vilka z-analoger jag vill ha. Värre och värre tar man stora doser så blir man ju mer fuckad av stilnoct än imovane.
Citera
2014-08-15, 16:57
Jo, nu kom jag på vad läkaren sa;
-Stilnoct är ganska lätt att snea på. Man kan bli mer "speedad" på Stilnoct än Imovane.
Citera
2014-08-15, 17:12
Bannlyst
Min erfarenhet med stilnoct är att om man inte tagit det på länge så är hallisar att vänta de första gångerna. När man kommit över det och man kan öka dosen succesivt så är dom riktigt sköna för mig. Bara synd att effekten inte varar längre. Hade kunnat gilla dom mer än imo i så fall.
Senast redigerad av eisapeitte 2014-08-15 kl. 17:14.
Citera
2014-08-16, 01:35
Medlem
Klartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Min erfarenhet med stilnoct är att om man inte tagit det på länge så är hallisar att vänta de första gångerna. När man kommit över det och man kan öka dosen succesivt så är dom riktigt sköna för mig. Bara synd att effekten inte varar längre. Hade kunnat gilla dom mer än imo i så fall.

Du menar om man försöker vara vaken på det då eller?

Hur lång tid upplever folk att det tar innan effekt förresten? Jag hörde 20 min men känns snarare som 1 timma imo.
Citera
2014-08-16, 22:23
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Imovane eller Stilnoct...?

Stilnoct var det. Upplever dem som snarlika men är ingen konnässör. En rejäl läxa var det iaf för en onsuten självskadande blandmissbrukare
Citera
2014-08-17, 01:25
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godseye
Har nyss tagit 6x7,5mg av imovane /lithium/mirtazapin men känner inte så mycket förutom trötthet. Dricker dessutom vin. Skulle lite cocilana pigga upp min lilla blandmissbrukaräventyr?
Troligtvis nej. Opiater och benso är inte någon bra kombo.

Varför har du lagt in mirtazapin i mixen för övrigt?
Citera
2014-08-18, 19:49
Medlem
ex69-dtrs avatar
Vad tycker ni veteraner om att köra imovanen i prutten istället för att svälja dom som vanligt?
Hört att det ska ge bättre effekt men vill inte skita ner mig i onödan så att säga!

Ha en bra kväll!
Citera
2014-08-18, 20:05
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Vad tycker ni veteraner om att köra imovanen i prutten istället för att svälja dom som vanligt?
Hört att det ska ge bättre effekt men vill inte skita ner mig i onödan så att säga!

Ha en bra kväll!
Benso tar man i magen, precis som ecstasy. Allt annat är idioti.
Citera
2014-08-18, 20:13
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet-lat-cynisk
Benso tar man i magen, precis som ecstasy. Allt annat är idioti.

Nu är ju inte imovane en äkta benso, så det kanske är annorlunda då?
Citera
2014-08-18, 20:26
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Nu är ju inte imovane en äkta benso, så det kanske är annorlunda då?
Nej det är inte annorlunda.

Ät den. allt annat är dumt.
Citera
2014-08-18, 20:50
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet-lat-cynisk
Nej det är inte annorlunda.

Ät den. allt annat är dumt.

Många inlägg här tyder på annat. Väntar och ser om någon annan har fått olik uppfattning!

Ha en trevlig kväll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in