2011-04-03, 01:11
Medlem
Crinds avatar
Personen jag fick dom av får en jävla massa sånt här på recept, så jag tror att tabletterna är införskaffade genom apoteket.

Jag slängde i mig 2 av dessa för 45~ min sen, lite halvt skön och flummig men verkligen inget speciellt. Så gott som normal. Hur lång tid tar det innan det kickar in, och hur länge sitter det i?

Jag hade inte tänkt sova på dessa.
Citera
2011-04-03, 01:22
Medlem
Se7eens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
Personen jag fick dom av får en jävla massa sånt här på recept, så jag tror att tabletterna är införskaffade genom apoteket.

Jag slängde i mig 2 av dessa för 45~ min sen, lite halvt skön och flummig men verkligen inget speciellt. Så gott som normal. Hur lång tid tar det innan det kickar in, och hur länge sitter det i?

Berors på vilken styrka dem är i oxå.. Jag får själv 7,5.or utskrivet av läkare. Tar ca en 30 min innan jag brukar känna nån effekt. Sen får man en obehaglig kemisk smak i svalgen i ca 12h efter intag, det är det sämsta med dem tycker jag. Annars riktigt bra sömntabletter.
Citera
2011-04-03, 02:20
Medlem
hoppidoppis avatar
Misstänker att jag kan bli intagen på pisseprov av polisen snart, med tanke på att de har en liten misstanke genom ett sms som en annan skrivit till mig, som löd typ: Vi tar en holk! Tar med mig en kompis btw! Jag svarade dock bara "Vem?". Han har också skrivit några andra sms på skoj om dödsknark.

Om jag skulle ta några imovane nu, skulle det synas hos polisen? Isf, hur länge sitter det i pisset?

Btw, spelar det någon roll om dom är gamla, är det farligt?
Citera
2011-04-03, 09:04
Medlem
blavitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crind

efter som det e en in sömnings tablett så verkar den efter 15min o sitter bara i ca 2tim..
Citera
2011-04-03, 13:18
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Kantarell
Jag känner också samma, många förnekar det och tror jag överdriver, men man är väl olika skapt i hjärnan helt enkelt. Zolpidem får mig i en sån ro som inget annat får. Det enda är när man tar för mycket speciellt på kvällen, och när man vaknar känns det som något "ludd" i kroppen..allt känns varmt och luddigt inuti kroppen, inte på ett bra sätt heller.
Det skönaste är lagom små doser zolpidem (5-25 mg beroende på tillfällig tolerans) när man inte tagit det på minst 18 timmar iaf. Då känner man av just den där känslan... magiskt lättande. Har man däremot tagit zolpidem 3 timmar tidigare märks det knappt alls om man tar lika mycket igen. Eller ja, det märks inte för en själv, men det märks att man blir mer klumpig och påverkad. På små doser har jag inget problem att vara i öppna miljöer dagtid inget märks utåt. Däremot för 6 år sedan när jag började ta dem skulle det märkts extremt tydligt och jag skulle nog skickats till psyket om jag var ute och blev påträffad. Har gamla chatloggar från den tiden där jag frågar en tjej "är du äär ddddiu en slaggs säl, klsg k jag vill gosa lite med en söt knubbsäl..." Men numera får jag inget sånt, det är mer bara en skön känsla.

Zopiklon å andra sidan känns mest som benzo i allmänhet och då tar jag lika gärna någon benzo istället så slipper jag få metallbesksmaken i munnen hela nästa dag.
Fast på benzo och zopiklon blir jag orolig i benen och det värker lite i benen och händerna, medan zolpidem tvärtom tar bort just den känslan.

Jag undrar hur vanligt det är att få denna liknande varma lättande kreativa känslan i kroppen av små doser, (något som inte benso kan göra för egen del). Skulle vara intressant att se om våra hjärnor är dragna på liknande sätt förövrigt och att vi möjligtvis är lika som personer. Kanske är en longshot, vem vet...
Citera
2011-04-03, 17:22
Medlem
Fråga om imovane

Tjena.

Såhär är det, jag vaknade vid halv fem idag på eftermiddagen eftersom mitt dygn är helt felvänt. Grejen är bara den att jag MÅSTE sova inatt och vara utvilad imorgon bitti, det är en otroligt viktig dag för mig då. Jag har Imovane 5mg hemma, har aldrig tagit dessa tabletter innan. Tror ni jag kan få min önskan uppfylld om jag trycker i mig en rackare vid 23 tiden och sedan försöker sova? Vad tror ni? När ska jag ta en i sådana fall? Jag har dock inte råd med obehagliga biverkningar imorgon bitti då jag måste vara alert...

Snälla hjälp mig, det är jätteviktigt

Mvh
Citera
2011-04-03, 17:24
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fobp
Tjena.

Såhär är det, jag vaknade vid halv fem idag på eftermiddagen eftersom mitt dygn är helt felvänt. Grejen är bara den att jag MÅSTE sova inatt och vara utvilad imorgon bitti, det är en otroligt viktig dag för mig då. Jag har Imovane 5mg hemma, har aldrig tagit dessa tabletter innan. Tror ni jag kan få min önskan uppfylld om jag trycker i mig en rackare vid 23 tiden och sedan försöker sova? Vad tror ni? När ska jag ta en i sådana fall? Jag har dock inte råd med obehagliga biverkningar imorgon bitti då jag måste vara alert...

Snälla hjälp mig, det är jätteviktigt

Mvh

Nej. Ta 2-3 st, så kommer du att somna utan problem.
Citera
2011-04-03, 17:25
Bannlyst
Ja om du ligger i sängen och blundar så ska det inte vara ngt problem. Du kommer att tuppa av.
Citera
2011-04-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Nej. Ta 2-3 st, så kommer du att somna utan problem.

Men jag har aldrig tagit dessa innan, vet inte hur jag kommer reagera? Kanske får någon överreaktion eller eventuellt blir helt yr imorgon!?

Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
Ja om du ligger i sängen och blundar så ska det inte vara ngt problem. Du kommer att tuppa av.

Även om jag har sovit till fem idag tror du? Fan vad dumt av mig alltså...
Citera
2011-04-03, 17:48
Medlem
Lägg en 4-5 st under tungan o skölj ner me lite Mariestad!
Citera
2011-04-03, 19:14
Medlem
Ta 1 - 2 stycken och lägg dig direkt efter. Bara du inte stannar uppe och låter effekten komma, då kan du uppleva att du blir "hög" istället vilket har helt motsatt effekt. Så ta 1-2 stycken och lägg dig så ordnar det nog sig ska du se! Lite trötthet har ju ingen dött av heller!
Citera
2011-04-03, 19:55
Medlem
coxtoxs avatar
Det e inga biverkningar på imovane. Har käkat 30 st en kväll. Var inte nåt fel dagen efter! Jag mindes bara att jag åt 7 men jag minns att jag mådde väldigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in