2011-04-04, 10:00
Medlem
Inte-Igens avatar
Ts! Hur gick det? Själv sov jag som en stock på 2mg xanax.
Citera
2011-04-04, 20:55
Medlem
ENTSs avatar
Imovane fungerar inte?!

Har nyligen fått Imovane 7,5 mg utskrivet. Helt hopplöst, på en tablett händer INGENTING, på två tabletter blir jag väl lite gäspig, somnar inte förrän vid typ 3 tabletter. Min pojkväns pappa har Imovane 5,0 mg och på EN 5,0:a så somnar jag stenhårt.

Vad är skillnaden och varför funkar inte mina Imovane på mig?

P.S Jag gick till läkaren för ca 7 dagar sedan och fick 30 tabletter, tror ni läkaren kommer skriva ut mer/andra piller åt mig trots att det var så kort tid sen jag var där sist?

Tacksam för svar
Citera
2011-04-04, 21:32
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTS
Har nyligen fått Imovane 7,5 mg utskrivet. Helt hopplöst, på en tablett händer INGENTING, på två tabletter blir jag väl lite gäspig, somnar inte förrän vid typ 3 tabletter. Min pojkväns pappa har Imovane 5,0 mg och på EN 5,0:a så somnar jag stenhårt.

Vad är skillnaden och varför funkar inte mina Imovane på mig?

P.S Jag gick till läkaren för ca 7 dagar sedan och fick 30 tabletter, tror ni läkaren kommer skriva ut mer/andra piller åt mig trots att det var så kort tid sen jag var där sist?

Tacksam för svar
Imovane är totalt skit, om du nu lyckas få ett rus på det så kommer du inte ens komma ihåg hur det var. Det slutade med polisen för mig och jag hade tydligen gjort allt möjligt skit jag inte minns.

Kan tillägga att det var jag och en polare som tog dom, plus att jag tog bara 4st.
Citera
2011-04-05, 06:33
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Imovane är en ytterst bra ångstdämpare, kickar fortare än xanor och ger ett lagomrus. Personligen föredrar jag stilnoct, men då ska man ha vanan inne.
Citera
2011-04-05, 06:48
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Imovane är totalt skit, om du nu lyckas få ett rus på det så kommer du inte ens komma ihåg hur det var. Det slutade med polisen för mig och jag hade tydligen gjort allt möjligt skit jag inte minns.

Kan tillägga att det var jag och en polare som tog dom, plus att jag tog bara 4st.

Du snackar skit. Imo är kung, knapra fyra innan du går upp ur sängen så får du en trevlig dag, tro mig!
Citera
2011-04-05, 11:05
Medlem
ENTSs avatar
Imovane

Vad ska jag säga till min läkare?
För ca 7 dagar sedan så fick jag för första gången Imovane 7,5 mg utskrivet som inte alls fungerar på mig.

Tror ni att läkaren kommer skriva ut några andra sömnpiller trots att det var så kort tid sen jag sist var där? Har varken lust tid eller råd att gå till läkaren var och var annan dag bara för att dom inte har lust att skriva ut några starkare än Buttrixpiller á 30 tabletter..

Imovane 5,0 fungerar klockrent på mig medans 7,5 inte gör det. Vad tror ni att det kan bero på?

Tacksam för svar!
P.S Ta INTE bort denna tråd, finns ingen annan tråd som jämnför 7,5 med 5,0 med effekter osv )
Citera
2011-04-05, 12:49
Medlem
Läst lite luddigt i tråden, men jag använder zopiklon för att somna(alltså inte i rekreations syfte), kör enbart på halva tabletter, får schysst sömn och väldigt "vivid" dreams, kan nästan styra dom lite hehe. Men hur snabbt ökar toleransen på zopiklon och är beroendet svårt att bryta om man skulle hamna där? När det väl tillgång som styr lite för mig, så beroendet är jag mindre orolig för, men toleransökning är dessvärre mer aktuellt. Använder ca 3-5nätter/vecka.

Snabb fråga med, ta zop efter man supit en kväll, farligt/dumt? Testa en gång, vakna en gång av någon mardröm under natten.

Citat:
Ursprungligen postat av ENTS
Vad ska jag säga till min läkare?
För ca 7 dagar sedan så fick jag för första gången Imovane 7,5 mg utskrivet som inte alls fungerar på mig.

Tror ni att läkaren kommer skriva ut några andra sömnpiller trots att det var så kort tid sen jag sist var där? Har varken lust tid eller råd att gå till läkaren var och var annan dag bara för att dom inte har lust att skriva ut några starkare än Buttrixpiller á 30 tabletter..

Imovane 5,0 fungerar klockrent på mig medans 7,5 inte gör det. Vad tror ni att det kan bero på?

Tacksam för svar!
P.S Ta INTE bort denna tråd, finns ingen annan tråd som jämnför 7,5 med 5,0 med effekter osv )

Fått placebo-piller? eller ja, du kanske tror att det inte funkar med 7,5 och därför intalar kroppen att på något vis bortse från dess effekt? Ingen aning faktiskt, kanske bara svamlar i nattmössan.
Citera
2011-04-05, 16:00
Medlem
TireFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Imovane är en ytterst bra ångstdämpare, kickar fortare än xanor och ger ett lagomrus. Personligen föredrar jag stilnoct, men då ska man ha vanan inne.

Tjena L.A.M.F!

Jag citerar dig för det är så att jag kommit över ett 10-pack Stillisar 10mg.

Vissa här vet, men inte alla, att jag är en van bensobrukare sedan många många år men just Z-analoger, förutom (Zopiklon) är jag inte van vid då de enligt ökända utsagor orsakar mer skit och elände än diverse benos och därför har jag under alla år jag blivit erbjuden gett blanka fan i dessa.

De horribla biverkningarna med minnesförlust, allsköns galenskap o.s.v. har gjort att jag aldrig tagit dessa i russyfte , om än alls, testat en en 2 tabletter någon enstaka gång, det är allt.

Jag vet själv hur jag kan bete mig på bara bensos när jag tryckt för många, som vi flesta känner igen, men dessa är ju i en klass för sig själv på den biten.

Min tolerans gentemot rena bensodiazepiner är mer ofta än sällan skyhög, så de har jag inga problem med.
Lite kuriosa så på 2-3 veckor har jag varit ren från benso, igår åt jag nog 7 STADA 1mg och med det uppehållet så gjorde jag inget dumt som sig oftast hör till men de förbannade minnesluckorna kommer jag nog aldrig komma ifrån oavsett, hela kvällen är som bortblåst trots att jag bara satt själv hemma i princip.

Men, till den huvudsakliga frågan, (Som jag såklart redan förstår svaret på):

Jag har i skrivandets stund druckit 2-3 7.0% öl, tagit cirka 10 xanor (betänk att jag har tolerans som heter duga på benso så jag känner knappt av dessa)

Vad skulle du/ni rekommendera i antal att poppa några stillisar på detta?

Jag experimenterar alltid själv när det gäller sådant här då jag genom åren och erfarenhet lärt mig vad som funkar (bra) och vad som funkar mindre dåligt så det är inte det jag är rädd förr.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------

MEN, däremot så är ju stilnocten lömska som fan så utan att några moralare som svarar så vad tror ni kunniga och erfarna att en bra testdos just nu i detta fallet bör vara.

Påpekar än en gång att jag har bra tolerans mot benso (vet att Zopiklon inte är en benso i den bemärkelsen) men snarlika egenskaper ändå, dock med bieffekter som är lite säregna.

Kan jag trycka 5st på en gång eller bör jag starta mindre.

Kan tilläggas att benson jag ätit idag har redan dalat ner till i princip noll effekt, den lilla jag fick tack vare intaget igår.

Detta är mest frågor för att få lite feedback och höra folk olika förslag/reaktioner.
Jag vet redan hur jag ska gå tillväga men skulle vara kul att höra era reaktioner kring detta.

EDIT: Har även tillgång här till 10st 7.5mg Imo och 20 Alpraz om det nu skulle spela någon roll.

Känner jag mig rätt så lär väl samtliga kortor vara slut innan kvällen är det. Har jävligt svårt för självdisciplin när det gäller MIN medicin.
(som jag tyvärr, istället för att bruka, missbrukar varje gång jag får tag på skiten)

Men ni vet hur det är, man tar en, man tar två, sen händer något i det övergivna kontoret som sitter på halsen och vips så är skiten slut på ett ögonblick.
Senast redigerad av TireFire 2011-04-05 kl. 16:05.
Citera
2011-04-05, 16:11
Medlem
Crinds avatar
Hur länge sitter Stilnoct ruset i? Hur länge kan man flumma omkring med andra ord.
Citera
2011-04-05, 17:09
Medlem
NinjaSpys avatar
Hur fan kan ni gilla att berusa er med den här skiten? Tog 2 stycken efter att hämtat ut på apoteket och det slutade med 18st, kaos, tagen av polisen och noll minne dagen efter. Jävla skitdrog.
Citera
2011-04-05, 17:32
Medlem
TireFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaSpy
Hur fan kan ni gilla att berusa er med den här skiten? Tog 2 stycken efter att hämtat ut på apoteket och det slutade med 18st, kaos, tagen av polisen och noll minne dagen efter. Jävla skitdrog.

Det är ett inte ovanligt händelseförflopp nej.. Låt mig gissa. Första gången du kom i kom i kontakt med detta preparat? Ålder på dig? Efterforskat något i det sedan tidigare eller du bara tryckte i dig utan att veta bieffekterna? Frågorna är många?

Även om inte så var fallet så, ja, (nu vet jag inte vilken Z-analog du menar, Zopiklon eller imovane), men spelar egentligen ingen större roll. Dock så är Zolpidem ett eller flera snäpp värre än någon annan bensodiazepin/Z-analog. Djävulens drog.
Kan du berätta vad du tog? Var det första gången? o.s.v.

Den går att kontrollera men det krävs fan självdisciplin utom denna värld, vissa kan hantera den, dock i små mängder. Vissa reagerar otroligt kraftig, (även på små mängder) är även dokumenterat med just Zolpidem.

Sen som med alla mediciner så reagerar inte alla på samma sätt. Vissa blir knappt påverkade, andra kan det slå slint totalt i huvudet på, även på små doser.

Mycket beror även på ens allmäntillstånd vid administraterandet. Är du labil från börjar så gör det knappast saken bättre om det inte sätts in någon annan medicin i samband.

EDIT: Har skrivit i en annan tråd om en polare till mig som har väldigt starkt psyke, skötsam och lugn blandmissbrukare, men efter att ha tagit endast 2mg ikto (utan alkohol eller något annat) gick bärsärkagång med machete genom stan och skulle döda varenda neger/blatte han såg.

Alla kan reagera väldigt olika är väl kontentan jag försöker få fram. Vissa tål det, andra inte.
Och då kan det gå käpprätt åt helvete. Ytterligare en anledning att inte självmedicinera med dessa preparat om man inte vet hur man reagerar. (Vet att du fick de på recept men bara säger...)
Senast redigerad av TireFire 2011-04-05 kl. 17:37.
Citera
2011-04-05, 17:35
Medlem
NinjaSpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TireFire
Det är ett inte ovanligt händelseförflopp nej.. Låt mig gissa. Första gången du kom i kom i kontakt med detta preparat? Ålder på dig? Efterforskat något i det sedan tidigare eller du bara tryckte i dig utan att veta bieffekterna? Frågorna är många?

Även om inte så var fallet så, ja, (nu vet jag inte vilken Z-analog du menar, Zopiklon eller imovane), men spelar egentligen ingen större roll. Dock så är Zolpidem ett eller flera snäpp värre än någon annan bensodiazepin/Z-analog. Djävulens drog.
Kan du berätta vad du tog? Var det första gången? o.s.v.

Den går att kontrollera men det krävs fan självdisciplin utom denna värld, vissa kan hantera den, dock i små mängder. Vissa reagerar otroligt kraftig, (även på små mängder) är även dokumenterat med just Zolpidem.

Sen som med alla mediciner så reagerar inte alla på samma sätt. Vissa blir knappt påverkade, andra kan det slå slint totalt i huvudet på, även på små doser.

Mycket beror även på ens allmäntillstånd vid administraterandet. Är du labil från börjar så gör det knappast saken bättre om det inte sätts in någon annan medicin i samband.

Haft det utskrivet sen september förra året, tog 2 för att jag tänkte att det kanske skulle ta bort ångesten men allt det gjorde var att skapa mer ångest dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in