2011-03-23, 16:14
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzlin
Frågar en sista gång innan jag börjar knapra nu Imovane/Stilnoct syns det på "standard stickor"?

Eller syns det bara som vissa säger om det skickas iväg på analys och dem letar efter just det?

Tack på förhand

Syns bara på analys. Jag lämnar up regelbundet där dom kör analys dom har aldrig upptäckt det där dock.
Citera
2011-03-23, 16:15
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-Igen
Syns bara på analys. Jag lämnar up regelbundet där dom kör analys dom har aldrig upptäckt det där dock.
Testas inte som benso på analys, även om det varit uppe på tapeten att det ska införas som standard på benso-analys.
Citera
2011-03-23, 16:47
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Testas inte som benso på analys, även om det varit uppe på tapeten att det ska införas som standard på benso-analys.

Jag vet. Svarade bara att det endast syns på analys som i att det ej syns på stickor. Att det bara syns om dom letar hade ju förfrågaren redan fattat.
Citera
2011-03-23, 22:01
Medlem
Fungerar zopiklon som avslappningsmedel ett par timmar framåt om man tar det vid lunchtid? Vill åt den sköna avslappningskänslan, men har inga benzo. Har aldrig provat z-drugs förut. Riskerar man att "däcka" på en simpel 7,5mg? Ger den dosen ens ett rus för en förstagångare?
Citera
2011-03-23, 22:08
Medlem
kungkonkurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSPMMA
Fungerar zopiklon som avslappningsmedel ett par timmar framåt om man tar det vid lunchtid? Vill åt den sköna avslappningskänslan, men har inga benzo. Har aldrig provat z-drugs förut. Riskerar man att "däcka" på en simpel 7,5mg? Ger den dosen ens ett rus för en förstagångare?
En 7.5a räckte för mig första gången men inte andra!
Citera
2011-03-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkonkurs
En 7.5a räckte för mig första gången men inte andra!

Okej, vad kan jag förvänta mig i ruset då? SÄg att jag tar 7,5an vid kl 12? Hur länge är jag "skön"? Inga större biverkningar eller missöden att räkna med om man är ute socialt på den dosen?
Citera
2011-03-23, 22:32
Medlem
kungkonkurss avatar
Citat:
Okej, vad kan jag förvänta mig i ruset då? SÄg att jag tar 7,5an vid kl 12? Hur länge är jag "skön"? Inga större biverkningar eller missöden att räkna med om man är ute socialt på den dosen?
Det tar nog en halvtimme innan det smyger sig på, förvänta dig inte för mycket! Det kommer ett behagligt rus och mycket fnitter enligt mig. Man mår riktigt fint bara! Jag fick munchies och satt och kollade barnprogram och var jätteglad! Man är skön rätt länge enligt mig, några timmar brukar det vara sen däckar man och kommer inte ihåg den sista tiden man var vaken. Lite av en bakdel att tiden går så snabbt och man får ofta minnesluckor

I sociala lägen om jag är riktigt skön fnittrar jag bara men är också trött. Fast inte den lama tröttheten att man inte orkar något bara att man har lust att sitta i soffan och bara må bra!
Citera
2011-03-23, 22:45
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamilleDelacour
Exakt så känner jag också! Det är helt klart den drog jag provat och tyckt mest om. Blir fruktansvärt lycklig på Zolpidem. Har provat Zopiklon också men det kom inte i närheten dessutom klarar jag inte av smaken...

De flesta substanserna som ger ett lyckorus gör det ändå under en väldigt konstlad eller drogad känsla, oavsett hur högt peaken är. När jag tar Zolpidem känner jag en slags naturlig lycka utan att behöva känna sig påverkad av ett preparat. Den fungerar därför som en naturlig förhöjare av upplevelser. Det mesta blir som sagt roligt under påverkan av den här tabletten, men när man verkligen ägnar sig åt något lite mer spektakulärt och gärna lite fysiskt utmanande som skidåkning, forspaddling, fiske etc så förstärks upplevelsen ibland till magi. Här är det alltid frågan om låga doser i mitt fall. 5 mg standard. MAX 10mg. Det gäller att veta sina begränsningar och att inte leka med den här oberäkneliga substansen vid farliga aktiviteter, vilket sker helt på egen risk.

Jag får kanske 20-30% av känslan jag får av Zolpidem när jag tar Zopiklon.
Kemiska smaken kommer av att du och jag är en av dom 25% som är supersmakare.
Detta enligt en amerikansk studie som jag tyvärr inte har hittat referens på.
Anledningen till att smaken försvinner av sig själv efter en viss tids användning är inte att det slutar utsöndas substans i munhålan utan att hjärnan till slut "vänjer sig" och i praktiken nollställer systemet då den negativa responsen således inte längre fyller sin funktion som varningssignal(mina tankar).
Senast redigerad av Runkpapper 2011-03-23 kl. 22:51.
Citera
2011-03-23, 23:06
Medlem
Citat:
Det tar nog en halvtimme innan det smyger sig på, förvänta dig inte för mycket! Det kommer ett behagligt rus och mycket fnitter enligt mig. Man mår riktigt fint bara! Jag fick munchies och satt och kollade barnprogram och var jätteglad! Man är skön rätt länge enligt mig, några timmar brukar det vara sen däckar man och kommer inte ihåg den sista tiden man var vaken. Lite av en bakdel att tiden går så snabbt och man får ofta minnesluckor

I sociala lägen om jag är riktigt skön fnittrar jag bara men är också trött. Fast inte den lama tröttheten att man inte orkar något bara att man har lust att sitta i soffan och bara må bra!

Okej det låter schyst! Men har haft psykotiska symptom för ett par år sedan, och har efter det fått ett relativt skört psyke tyvärr. Men zipoklon är ingen större risk för noja och psykossymptom eller? Vill som sagt ha något avslappnande där man släpper jobbiga tankar osv
Citera
2011-03-23, 23:11
Medlem
kungkonkurss avatar
Citat:
Okej det låter schyst! Men har haft psykotiska symptom för ett par år sedan, och har efter det fått ett relativt skört psyke tyvärr. Men zipoklon är ingen större risk för noja och psykossymptom eller? Vill som sagt ha något avslappnande där man släpper jobbiga tankar osv
Ett tips är att inte söka dig till droger kompis, det får dig inte att må bättre jag garanterar! Träffa kompisar och lös problemen istället! Knarka gör man när man är glad!
Citera
2011-03-23, 23:19
Medlem
DeckardCains avatar
Citat:
Zopiklon fungerar hur bra som helst mot ångest, i alla fall för mig.
Citera
2011-03-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ett tips är att inte söka dig till droger kompis, det får dig inte att må bättre jag garanterar! Träffa kompisar och lös problemen istället! Knarka gör man när man är glad!

Nej nej, jag är inte deprimerad. Bara det att psyket blev skört efter psykossymptom. Dvs kan nojja upp mig för skitsaker ibland. Jag är glad i övrigt, lever ett normalt liv med vänner och arbete! Jag undrade om risken för nojjor och psykosliknande symptom inträffar när man är vaken på zopiklon? Har bara tänkt ta det i mindre doser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in