Citat:
Ursprungligen postat av CamilleDelacour
Exakt så känner jag också! Det är helt klart den drog jag provat och tyckt mest om. Blir fruktansvärt lycklig på Zolpidem. Har provat Zopiklon också men det kom inte i närheten dessutom klarar jag inte av smaken...
De flesta substanserna som ger ett lyckorus gör det ändå under en väldigt konstlad eller drogad känsla, oavsett hur högt peaken är. När jag tar Zolpidem känner jag en slags naturlig lycka utan att behöva känna sig påverkad av ett preparat. Den fungerar därför som en naturlig förhöjare av upplevelser. Det mesta blir som sagt roligt under påverkan av den här tabletten, men när man verkligen ägnar sig åt något lite mer spektakulärt och gärna lite fysiskt utmanande som skidåkning, forspaddling, fiske etc så förstärks upplevelsen ibland till magi. Här är det alltid frågan om låga doser i mitt fall. 5 mg standard. MAX 10mg. Det gäller att veta sina begränsningar och att inte leka med den här oberäkneliga substansen vid farliga aktiviteter, vilket sker helt på egen risk.
Jag får kanske 20-30% av känslan jag får av Zolpidem när jag tar Zopiklon.
Kemiska smaken kommer av att du och jag är en av dom 25% som är supersmakare.
Detta enligt en amerikansk studie som jag tyvärr inte har hittat referens på.
Anledningen till att smaken försvinner av sig själv efter en viss tids användning är inte att det slutar utsöndas substans i munhålan utan att hjärnan till slut "vänjer sig" och i praktiken nollställer systemet då den negativa responsen således inte längre fyller sin funktion som varningssignal(mina tankar).