2008-08-04, 10:00
Medlem
Deja-Vus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritz
Om jag tar 1 st 7.5 mg Imovane och sedan somnar. Är jag då bortdomnad och däckad, eller vaknar jag om någon kallar på mig eller skakar om mig?

Samt vad händer om jag kombinerar dem med alkohol?

Om du aldrig tagit Imovane förut så lär du somna på en, gör du inte det kan du lätt ta två men med viss risk att du känner dig lite seg dagen efter. Inga problem att vakna av väckarklockor, telefonen ringer, folk ropar - du är inte däckad, du bara sover som vanligt.

Blandar du med alkohol däremot, eller bara tvingar dig själv att stanna uppe efter att ha tagit en eller två (eller hela kartan, brukar ofta sluta så) så blir det en helt annan grej. Det är då du kan småflumma på dom. Du kan få "benzobravado"(tro att du är the shit), göra en massa skumma grejer du aldrig skulle göra vanligtvis och sist men inte minst, minnesluckorna som kan bli väldigt stora.. Själv tycker jag det kan vara kul ibland att ta en (inte mer då bara somnar man av all alkohol) Imovane eller Stilnoct när jag ska dricka, blir mer öppen och jävligt spontan. Det blir som en vanlig fylla med ett extra + i kanten..
Senast redigerad av Deja-Vu 2008-08-04 kl. 10:02.
Citera
2008-08-05, 23:49
Medlem
wsbs avatar
Har svåra sömnproblem, men får inte annat än propavan och theralén utskrivet mot mina besvär, utan tvingas lida varje dag av detta. Enda gången jag sover riktigt bra nu för tiden är när jag har druckit alkohol, och det håller inte helt enkelt. Diazepam och alprazolam har jag också använt för att sova och flumma på, men det är inte heller någon långsiktig lösning, då jag gillar dessa bensos för mycket och inte vill bli beroende.

Det jag undrar är följande:
1. Hur fungerar imovane att somna in och sova på?
2. Hur pass beroendeframkallande är det och stiger tolerensen även om man bara använder det för att sova, dvs samma dos, natt efter natt, år efter år?
Citera
2008-08-06, 00:17
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Har svåra sömnproblem, men får inte annat än propavan och theralén utskrivet mot mina besvär, utan tvingas lida varje dag av detta. Enda gången jag sover riktigt bra nu för tiden är när jag har druckit alkohol, och det håller inte helt enkelt. Diazepam och alprazolam har jag också använt för att sova och flumma på, men det är inte heller någon långsiktig lösning, då jag gillar dessa bensos för mycket och inte vill bli beroende.

Det jag undrar är följande:
1. Hur fungerar imovane att somna in och sova på?
2. Hur pass beroendeframkallande är det och stiger tolerensen även om man bara använder det för att sova, dvs samma dos, natt efter natt, år efter år?

Har tagit 15 mg dagligen i runt 4 år nu. Har inte behövt höja dosen över 15 mg förutom vid några enstaka tillfällen. Det enda som händer om jag inte tar dom är att jag inte somnar. Jag har dessutom 2 mg Xanor utskrivet och jag tycker att det är rena skräpet jämfört med Imovane (Zopiklon) jag har dessutom haft Flunitrazepam på recept och det är samma visa där. Zopiklon slår allt.
Citera
2008-08-06, 03:33
Medlem
[quote=utedass]Jag ser att många personer här på FB är väldigt förtjusta i ovan nämnda mediciner men jag kan inte fatta det. Jag har själv haft Imovane och det enda som händer är att jag somnar som en stock efter en halvtimma. Det är ju sömnmedel, hur kan man "flumma" på det som man t.ex kan göra på benzo? Man blir ju bara KANON-trött o somnar. Endå så verkar en hel del använda det som nåt flummedel. Kan nån förklara det för mig. Måste man kombinera Imovane med nåt annat för att få flum i stället för att tvärsomna på? Snälla förklara....för Imovane kan jag få utskrivet lätt men jag vill inte ha dem om man bara däckar när man tagit dem, jag vill veta vad man ska göra

Mm--hm....

Jag käkade zopiklon ett tag. Kände inte ett enda skit. Brukade blanda med sprit för att kunna sova.

Sen en vacker dag så skulle jag resa utomlands. Flygrädd som jag är häller jag i mig ca 5 starka groggar innan take off, och därefter två gin&tonic på flyget. Efter ca 2 tim får vi turbulens, jag får panik, häller i mig en till drink + 2 zopiklon för att sova igenom det läskiga.
yeah right... 5 Timmar senare blir jag "väckt" av kabinpersonalen som undrar hur jag mår, om jag har "någon att resa med".

Wtf, liksom...? Jag har än idag ingen aning om vad jag gjorde som fick hela personalstyrkan att oroa sig så mkt för mig. Jag som bara trodde att jag sovit. Eller..? Vet inte om jag Vill veta ens en gång..

Men som sagt: Imovane GÅR att leka med. Om du nu vill det...
Citera
2008-08-12, 13:12
Medlem
Cuprums avatar
Om man som otolerant, tar 1 tablett 5 mg zopiklon för att somna lättare på natten, hur blir de dagen efter? Blir man typ bakis eller inte?
Citera
2008-08-12, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprum
Om man som otolerant, tar 1 tablett 5 mg zopiklon för att somna lättare på natten, hur blir de dagen efter? Blir man typ bakis eller inte?
Dagen efter känner du väl ingenting.. Men akta järnsmaken i käften bara.. Fyfan det går knappt äta eller dricka något du känner den järnsmaken hela tiden.. VIDRIGT!
Citera
2008-08-12, 14:23
Medlem
Deja-Vus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprum

Om du får sova ut, säg 7-8 timmar så kommer du definitivt inte känna dig bakis, men tar du den i panik halv 3 på natten bara för att du inte kunnat somna än när du sen ska upp vid 7 på morgonen kommer du känna dig bakis.
Citera
2008-08-16, 14:47
Medlem
knoxahs avatar
Hmmm, sitter nu på 28 stilnoct och 10 zopiklom. Bliré bra med ett sexpack folköl och 6-8 tabletter? Är det ruset "fött" så att säga.

Allring skaakar jsst n fan vad obbiaga AAAAAAAAAAH

EDIT: Detta berättar jag för att jag vill ha nå kul att göra när ska ska tänka min tramadoltollerans.
Citera
2008-09-29, 19:40
Medlem
om man inte kan få de utskrivet, hur gör man då,
finns det liknelser receptfritt på apoteket?
eller fler hemsidor
Citera
2008-11-25, 04:18
Medlem
Crunchies avatar
Jag har ätit imovane varje dag i 2 månader och dagen efter mitt uppehåll blev jag galet förkyld.

Förekommer det utsättningssymptom när man lägger av med imovane?

Tycker nämligen att det påminner om att lägga av med opioider

Kan ju även vara så att jag råkade bli förkyld just idag men det skadar väl inte att fråga!
Citera
2008-11-27, 22:33
Medlem
Dess-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchie
Jag har ätit imovane varje dag i 2 månader och dagen efter mitt uppehåll blev jag galet förkyld.

Förekommer det utsättningssymptom när man lägger av med imovane?

Tycker nämligen att det påminner om att lägga av med opioider

Kan ju även vara så att jag råkade bli förkyld just idag men det skadar väl inte att fråga!

Vanligaste utsättningssytomen för bensoderiviat [Imovane/stilnoct] och bensodiazipener är Influensa,feber,varm/kall, etc, så ja de kan nog ha något med saken och göra, men 2 månader är ingen lång tid, och tror knappast du har lyckats fått ett sånt fysiskt beroende, men alla är vi olika och de kan va så..

Mvh // DeSs
Citera
2008-11-28, 10:54
Medlem
laserlasses avatar
Tar jag en 7.5 så tappar jag minnet på en gång.
Någon mer som tappar minnet på dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in