Citat:
Ursprungligen postat av lakritz
Om jag tar 1 st 7.5 mg Imovane och sedan somnar. Är jag då bortdomnad och däckad, eller vaknar jag om någon kallar på mig eller skakar om mig?
Samt vad händer om jag kombinerar dem med alkohol?
Om du aldrig tagit Imovane förut så lär du somna på en, gör du inte det kan du lätt ta två men med viss risk att du känner dig lite seg dagen efter. Inga problem att vakna av väckarklockor, telefonen ringer, folk ropar - du är inte däckad, du bara sover som vanligt.
Blandar du med alkohol däremot, eller bara tvingar dig själv att stanna uppe efter att ha tagit en eller två (eller hela kartan, brukar ofta sluta så) så blir det en helt annan grej. Det är då du kan småflumma på dom. Du kan få "benzobravado"(tro att du är the shit), göra en massa skumma grejer du aldrig skulle göra vanligtvis och sist men inte minst, minnesluckorna som kan bli väldigt stora.. Själv tycker jag det kan vara kul ibland att ta en (inte mer då bara somnar man av all alkohol) Imovane eller Stilnoct när jag ska dricka, blir mer öppen och jävligt spontan. Det blir som en vanlig fylla med ett extra + i kanten..