Citat:
Ursprungligen postat av Minstad664
Har tagit imovane i nästan 2 månader nu utan uppehåll och jag kan verkligen inte sova utan det om nätterna. Försöker sova utan skiten men efter 5 timmar av snurrande i sängen blir jag så frustrerad att jag flyger upp och klipper en tablett fast jag inte borde. Hur fan ska jag bära mig åt för att bryta det här mönstret?
Innan jag började med Imovane så tog det mig ungefär två timmar att somna men nu är det som sagt omöjligt om jag inte tar det....
Varför jag vill bryta mönstret : Jag behöver verkligen ha det till hands när det väl gäller - samt stör det mig då jag inte vet hur länge min läkare kommer vara villig att skriva ut något.
(är inne på mitt andra 30pack)
mvh
Sluta, bara tolerant. att det tagit så länge är imponerande. Propavan (jo vissa får myrkryp, men du får inte samma problem som zopiklon.) eller nån antihistamin, dont ditch it until you try it. Atarax funkar kanon för några, men inte många skriver om att det fungerar.
För mig är allt som är starkare än alvedon en no-no.
För att sova, meditation, kroppsscanning/screening med mindfullness. (låter skumt men det funkar) eller ljudböcker.
Att sätta på nån är ju en gammal fin tradition, kan vara dig själv om det tryter.