Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-06, 18:25
Medlem
narutos avatar
Finns det någon variant av Zopiklon som inte smakar så mycket metall?
Citera
2013-01-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naruto

hade zopiklon när jag var inlagd, kommer också ihåg smaken, för jävlig
Citera
2013-01-06, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Tror inte grapeboosting funkar, det brukar stå om det på fass att man ska undvika det i så fall.

Har själv aldrig testat det där med grapeboosting så vet inte ens om det fungerar öht.

Det ska du inte vara för säker på. Tramadol fungerar att boosta med grape, det gör jag regelbundet. Effekten ökar avsevärt för att inte säga dubbleras vid lägre doser. Och det står inte ett ord på fass eller i bipacksedeln
Citera
2013-01-06, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
'
'Lika bra att killen får bygga sin bondgård klar då, ungefär när är han back in track?

Det var ju dagens fråga... Han kan ringa dig om en timme och vara helt normal igen, eller aldrig någonsin bli det. Något/några dygn till några veckor är väl det vanliga om man har spårat ur helt. Men är han fortfarande bäng kan det ju helt enkelt släppa när han nyktrar till. Detta är ingen exakt vetenskap.
Citera
2013-01-06, 19:14
Medlem
LinLins avatar
Detta har kanske tagits upp förut, men kan man boosta stilnoct/zolpidem på samma sätt som imovane/zopiklon med grape?
Citera
2013-01-06, 21:43
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naruto

Näpp, smakar skit men metall var det sista jag hade tänkt kalla smaken.
Citera
2013-01-07, 02:31
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minstad664
Har tagit imovane i nästan 2 månader nu utan uppehåll och jag kan verkligen inte sova utan det om nätterna. Försöker sova utan skiten men efter 5 timmar av snurrande i sängen blir jag så frustrerad att jag flyger upp och klipper en tablett fast jag inte borde. Hur fan ska jag bära mig åt för att bryta det här mönstret?

Innan jag började med Imovane så tog det mig ungefär två timmar att somna men nu är det som sagt omöjligt om jag inte tar det....

Varför jag vill bryta mönstret : Jag behöver verkligen ha det till hands när det väl gäller - samt stör det mig då jag inte vet hur länge min läkare kommer vara villig att skriva ut något.
(är inne på mitt andra 30pack)

mvh

Sluta, bara tolerant. att det tagit så länge är imponerande. Propavan (jo vissa får myrkryp, men du får inte samma problem som zopiklon.) eller nån antihistamin, dont ditch it until you try it. Atarax funkar kanon för några, men inte många skriver om att det fungerar.

För mig är allt som är starkare än alvedon en no-no.

För att sova, meditation, kroppsscanning/screening med mindfullness. (låter skumt men det funkar) eller ljudböcker.

Att sätta på nån är ju en gammal fin tradition, kan vara dig själv om det tryter.
Senast redigerad av christery 2013-01-07 kl. 02:33.
Citera
2013-01-07, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minstad664
Har tagit imovane i nästan 2 månader nu utan uppehåll och jag kan verkligen inte sova utan det om nätterna. Försöker sova utan skiten men efter 5 timmar av snurrande i sängen blir jag så frustrerad att jag flyger upp och klipper en tablett fast jag inte borde. Hur fan ska jag bära mig åt för att bryta det här mönstret?

Innan jag började med Imovane så tog det mig ungefär två timmar att somna men nu är det som sagt omöjligt om jag inte tar det....

Varför jag vill bryta mönstret : Jag behöver verkligen ha det till hands när det väl gäller - samt stör det mig då jag inte vet hur länge min läkare kommer vara villig att skriva ut något.
(är inne på mitt andra 30pack)

mvh
Ansök till sömnlab, vet inte hur vanligt detta är men VC i min bondhåla har ett sömnlab så jag antar att det är förekommande. Där får du lära dig somna, det är förekommande med bensopundare som kommer dit och inte kan sova, du går via psyk"vården" och ber att fasas in programmet (då du har allvarliga sömnproblem och har insett att medicinering inte är ditt alternativ (ja, du måste vara motiverad och VILL sluta med tabletterna (sluta såsom sluta-sluta, sluta ta för att somna på)))
lycka till.

Citat:
Ursprungligen postat av christery
För att sova, meditation, kroppsscanning/screening med mindfullness. (låter skumt men det funkar) eller ljudböcker.
Kroppsscanning/screening med mindfulness är ungefär vad "1 får, 2 får, 3 får, 4 får" grundar sig på, det är en bra metod att finna lugn, ja.
Mvh Lol
Senast redigerad av lolicon 2013-01-07 kl. 03:33.
Citera
2013-01-07, 10:14
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Ansök till sömnlab, vet inte hur vanligt detta är men VC i min bondhåla har ett sömnlab så jag antar att det är förekommande. Där får du lära dig somna, det är förekommande med bensopundare som kommer dit och inte kan sova, du går via psyk"vården" och ber att fasas in programmet (då du har allvarliga sömnproblem och har insett att medicinering inte är ditt alternativ (ja, du måste vara motiverad och VILL sluta med tabletterna (sluta såsom sluta-sluta, sluta ta för att somna på)))
lycka till.

Kroppsscanning/screening med mindfulness är ungefär vad "1 får, 2 får, 3 får, 4 får" grundar sig på, det är en bra metod att finna lugn, ja.
Mvh Lol

Min erfarenhet av sömnlabbet på Sahlgrenska är 1 års väntetid (!!) och väl där får jag melatonin (som jag redan testat) utskrivet och läkaren säger att jag ska sova regelbundet. NO SHIT!? En sömnutredning var inte aktuell överhuvudtaget och det spelade ingen roll vad jag sa. Tack och hej, leverpastej.

Just sayin'
Citera
2013-01-07, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Min erfarenhet av sömnlabbet på Sahlgrenska är 1 års väntetid (!!) och väl där får jag melatonin (som jag redan testat) utskrivet och läkaren säger att jag ska sova regelbundet. NO SHIT!? En sömnutredning var inte aktuell överhuvudtaget och det spelade ingen roll vad jag sa.'
Våra erfarenheter är olika, jag beklagar att du har sömnsvårigheter, det finns ingen anledning i att vara frustrerad över att du har sömnsvårigheter, det triggar endast sömnsvårigheterna att bli ännu mer svårhanterliga.
Mvh, Loli.
Citera
2013-01-07, 11:05
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Våra erfarenheter är olika, jag beklagar att du har sömnsvårigheter, det finns ingen anledning i att vara frustrerad över att du har sömnsvårigheter, det triggar endast sömnsvårigheterna att bli ännu mer svårhanterliga.
Mvh, Loli.

Det var flera år sedan jag träffade den sömnläkaren och jag känner ingen frustration över det i dagsläget. Det finns givetvis all anledning att känna frustration över sina sömnsvårigheter, men då jag för tillfället har dessa under kontroll så är det lugnt även på den fronten.
Citera
2013-01-07, 11:58
Medlem
Crinds avatar
alltså det här har tagits upp hur många ggr som helst men syns imovane/stilnoct som benso på pissprov? jag har pissat negativt dagen efter jag tagit stilnoct, iofs låga doser but still...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in