2007-09-29, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TsarensKurir
Tack för svaret Zot^. Men fungerar inte Grapeboosting alltså ?
Vill gärna kunna punga ut det där lilla extra.

Vill helst utesluta Alkohol, försöka få ett så intensivt rus av 1 drog.
Orkar inte mixa, jag är en tester, vill få så rena rus som möjligt från olika droger.

Tror inte heller på grape.

Stillisarna tas upp väldigt fort som det är. snorta skulle nog bara resultera i dålig smak =)

Krossa dom och drick med en liten mängd vätska på tom mage, skulle nog vara det enda jag kommer på... men tom mage iaf, kan vara bra.

Eller pumpa upp i röven, men nog inte värt besväret

Mvh
Citera
2007-09-29, 23:24
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chriz___
Tror inte heller på grape.

Stillisarna tas upp väldigt fort som det är. snorta skulle nog bara resultera i dålig smak =)

Krossa dom och drick med en liten mängd vätska på tom mage, skulle nog vara det enda jag kommer på... men tom mage iaf, kan vara bra.

Eller pumpa upp i röven, men nog inte värt besväret

Mvh

Nja, snabbt och snabbt. En 20-30 minuter får man räkna med. Snorta inte, det har du rätt i. Tom mage, vätska, svälj. Rektalt har jag inte försökt mig på.
Citera
2007-09-29, 23:32
Medlem
Måste nog endå säga snabbt.

Dom är ju designade att verka så snabbt som möjligt.
och försvinna så fort som möjligt.

måste lösas upp, och tas upp fort.
Citera
2007-09-30, 17:04
Medlem
Spaceys avatar
En sak som jag gärna skulle vilja veta är, om det finns några permanenta hälsoskador av kortsiktigt såväl som långsiktigt bruk. Någon som vet?
Citera
2007-09-30, 17:13
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chriz___
Måste nog endå säga snabbt.

Dom är ju designade att verka så snabbt som möjligt.
och försvinna så fort som möjligt.

måste lösas upp, och tas upp fort.

Jag är iofs van vid triazolams fina tillslagstid på ungefär 10-15 minuter, vilket blir 5 minuter om man kör nasalt. Stilnoct får jag vönta jävligt länge på, ibland en timme eller så, även om jag smälter det under tungan.

Citat:
Ursprungligen postat av Spacey
En sak som jag gärna skulle vilja veta är, om det finns några permanenta hälsoskador av kortsiktigt såväl som långsiktigt bruk. Någon som vet?

Det jag sett är ju "benzombie"-fenomenet. Man blir avtrubbad, slö, man bryr sig inte. En benzo-zombie. Jag har kunnat bevittna det på min mor, som varit torsk sen 80-talet, och jag kan säga dig att det inte är en trevlig syn. Rent fysiskt tror jag inte att det finns så mycket. Du får ju ett psykiskt och fysiskt beroende, men skador... det vet jag inte.
Citera
2007-09-30, 19:13
Medlem
TsarensKurirs avatar
Citat:

Apati, toleranshöjning, eventuellt beroende.

+ liksom med de flesta droger... man snöar in sig socialt efter ett tag i höga doser.
Citera
2007-09-30, 19:26
Medlem
Spaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TsarensKurir
Apati, toleranshöjning, eventuellt beroende.

+ liksom med de flesta droger... man snöar in sig socialt efter ett tag i höga doser.

Jo det förstår jag, men det var någon som skrev en gång att de hade hittat kopplingar mellan permanenta minnesförsämringar och försämringar av kognitiva förmågor och användandet av Ambien(Zolpidem), men jag fick inga källor. Undrar däremot det kan stämma då jag är väldigt rädd om min hjärna.
Citera
2007-09-30, 19:40
Medlem
mqas avatar
Citat:
Jo det förstår jag, men det var någon som skrev en gång att de hade hittat kopplingar mellan permanenta minnesförsämringar och försämringar av kognitiva förmågor och användandet av Ambien(Zolpidem), men jag fick inga källor. Undrar däremot det kan stämma då jag är väldigt rädd om min hjärna.

Jadu, jag har själv märkt av minnesförsämringar. Jag kan hålla på med en sak, sedan komma på att jag borde göra någonting, och sekunden efter glömma bort det helt. Långtidsminnet blir också dåligt. Jag har också svårt att hålla koll på veckodagar.
Citera
2007-09-30, 19:52
Medlem
Spaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Jadu, jag har själv märkt av minnesförsämringar. Jag kan hålla på med en sak, sedan komma på att jag borde göra någonting, och sekunden efter glömma bort det helt. Långtidsminnet blir också dåligt. Jag har också svårt att hålla koll på veckodagar.

Använder du andra droger regelbundet förutom Zolpidem?

Lite forskning inom ämnet visar att det verkar vanligt att man får minnesförluster under effekten av Zolpidem, men det jag inte kan hitta är om dessa är permanenta.
Citera
2007-09-30, 21:30
Medlem
Zot^s avatar
Citat:

Har ätit Zopiklon(7.5mg) sen i början av April och fick nyss ut ett nytt 100 pack, har inte märkt några som helst negativa effekter, förutom att ibland ha vaknat upp och märkt att jag ätit upp allt godis i huset (då mest efter att jag druckit innan jag tagit min tablett eller att jag tagit någon tablett för mycket). Det enda som är lite trist är att jag inte alls somnar in lika skönt och lätt på dem som jag gjorde förut...
Citera
2007-09-30, 22:15
Medlem
mqas avatar
Citat:
Använder du andra droger regelbundet förutom Zolpidem?

Lite forskning inom ämnet visar att det verkar vanligt att man får minnesförluster under effekten av Zolpidem, men det jag inte kan hitta är om dessa är permanenta.

Benzo och benzo-analoger dagligen mot ångest. Vanligtvis går jag på benzo hela dagen, med påfyllningar. Det är alltså ingen "vanlig" användning.
Citera
2007-10-01, 00:55
Medlem
mqas avatar
Hur ser det ut med korstolerans å rikti benzo och analoger förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in