2011-01-10, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buddhaboy3
Fick hem hundra imovane med 20 st i varje blisterpack -dome e svenska väl. Heter ju imovane men tillverkas av Aventi ist för Meda.

Har fått en ny läkare igen, som konstigt nog inte var direkt försiktig i utskrifterna. Har alltid fått 30 st/mån imovane el stilnoxt, har narkotikastraff å bakgrund med "beroendetendens". Nu skrev han ut 100 st X 4 UTAN intervall... Liksaså får jag bara naproxen å sån skit för min rygg på jobbet, nä nu slänger han ut 100 pack tramadol (visserligen 50 mgare men....)

Är det så att läkaren kanske inte kollat igenom min journal riktigt noga, lär hämta ut skiten direkt iallafall...

jag var glad om jag fick ut 30 st...fick ut ett 100 pack stillisar... men dom är "borta"
Citera
2011-01-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kub
Imovane fungerar inte längre. Första dagen somnade jag en timma efter läggsdags, de resterande nätterna ligger jag somnlös och känner inte av Imovane.

Är det vanligt att bygga upp någon form av tolerans på 4-5 dagars användning? Vad brukar vara nästa steg? Har testat Stilnoct, för att sedan avvisa det, nu har jag imovane, som upperbarligen inte fungerar särskilt bra.

Vad är nästa steg? Ville egentligen inte lämna Z-analogerna, men de hjälper inte mig tillräckligt. Är det högre doser som gäller eller tror ni att han skriver ut något starkare?

Vad är starkare? Någon benzo?

Växla Zolpidiem, Triazolam och Zopiklon i maxdos.
Kör dem alternativt i ett oregelbundet schema.
Citera
2011-01-10, 22:17
Medlem
Kubs avatar
Sitter här med en jävligt tung ångest, känner mig stressad och ledsen dessutom. Jag har sovit hela dagen, och därför måste jag studera för mitt prov i natt, för kommer ändå inte kunna somna.

Kommer jag kunna räkna matte på en halv 7.5mg? Behöver lugna ner mig och känna mig annat än desperat depression.
Citera
2011-01-10, 23:28
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Sitter här med en jävligt tung ångest, känner mig stressad och ledsen dessutom. Jag har sovit hela dagen, och därför måste jag studera för mitt prov i natt, för kommer ändå inte kunna somna.

Kommer jag kunna räkna matte på en halv 7.5mg? Behöver lugna ner mig och känna mig annat än desperat depression.
Plugga inte matte med zopiklon, man minns ju inget ändå.

Varför har du sovit hela dagen när du har sömntabletter? :/ du ska ju sova den här tiden, för att vakna kl 7, dra till skolan i en tyst läsestuga och plugga i sträck 7-8 timmar, komma tillbaka helnöjd med massa effektiv pluggande, sen göra nåt kul, gå simma, gå ångbasta sen kom tillbaka, chatta på msn sen lägg dig igen, o gör ditt bästa å tentan! gör dig för upptagen för att ha ångest.

i vilket fall, du kommer kunna räkna, men du slösar bara din tid om syftet är att lära dig. vet jag
Citera
2011-01-11, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JUNK2K4
Haha 600 spänn för 30st? Jag får imovane 5mg för 5 spänn st på gatan, good luck!

Olika priser överallt. Då imovane har blivit populärt att ta på dagtid för att lindra ångest eller bli "skön", har priset stigit upp, runt 20/st här iaf.
Citera
2011-01-11, 01:37
Bannlyst
Citat:

Du kan köra hela, det är cool. Du kommer inte bli borta på en tablett. Jag tycker Imovane fungerar bra mot ångest.
Citera
2011-01-11, 13:54
Medlem
Stressoraklets avatar
Har inga större sömnproblem annars men tog 15mg tillsammans med lite bärs (inte tagit förut annat vid något enstaka tillfälle då jag haft svårt att somna så hade ingen tolerans att tala om direkt) i söndags och sov naturligtvis som en stock efter att jag flummat runt ett par timmar. I natt kunde jag dock knappt sova alls, sov oroligt och vaknade ett flertal gånger. Normalt efter att ha lekt med zopiklon?
Citera
2011-01-11, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Har inga större sömnproblem annars men tog 15mg tillsammans med lite bärs (inte tagit förut annat vid något enstaka tillfälle då jag haft svårt att somna så hade ingen tolerans att tala om direkt) i söndags och sov naturligtvis som en stock efter att jag flummat runt ett par timmar. I natt kunde jag dock knappt sova alls, sov oroligt och vaknade ett flertal gånger. Normalt efter att ha lekt med zopiklon?

Ja.. det kan vara knepigt med sömnen efter godis käkande... på mig kommer det inte direkt utan efter 2-3 dagar efter jag tömt påsen (eller stilnoct tomten som brukar hälsa på och ta dom för mig)

den där tomten är sadist och går inte att lita på...
Citera
2011-01-11, 16:21
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruel_intention
Ja.. det kan vara knepigt med sömnen efter godis käkande... på mig kommer det inte direkt utan efter 2-3 dagar efter jag tömt påsen (eller stilnoct tomten som brukar hälsa på och ta dom för mig)

den där tomten är sadist och går inte att lita på...
Alright, bara att härda ut då med andra ord
Citera
2011-01-11, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Alright, bara att härda ut då med andra ord

ja.. eller gå ut och hälsa på lite kranar....
Citera
2011-01-11, 17:04
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruel_intention
ja.. eller gå ut och hälsa på lite kranar....
Tja, allt jag kan tänkas behöva har jag hemma men rider nog ut den här som en man
Citera
2011-01-11, 18:17
Medlem
Urbanoroligs avatar
Har själv märkt av att jag måste öka i dosen avsevärt, tex 7.5mg funkade i början nu får man nästa tre/4dubbla den dosen efter några månaders användande.

Likaså på de andra stilisar och Triazolam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in