2011-04-22, 12:09
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasse
Jag kan inget annat säga att z gör mig bara jävligt sugen på socialt umgänge
Samma här, samt lite mer kreativ.

Har börjat gilla zopiklon mer och mer på sistonde. Får jätte tydlige OEVs vilket aldrig är fel.
Citera
2011-04-22, 12:57
Medlem
villmenkanintes avatar
VILL BARA SÄGA ATT JAG REKOMENDERAR INTE ATT NÅGON PROVAR DET SOM JAG SKRIVER ATT JAG ÄTER OCH TROR ATT DET ÄR OFARLIGT BARA FÖR ATT JAG HAR GJORT DET.
JAG HAR VÄLDIGT HÖG UTVECKLAD TOLERANS PÅ ALLA SLAGS STARKA OPIOIDER, BENZO ÄMNEN OCH LÄKEMEDEL ÖVERHUVUDTAGET DÅ JAG HAR ÄTIT DOM I HÖGA DOSER I MÅNGA ÅR.
REKOMENDERAR ABSOLUT INTE ATT NÅGON TAR SAMMA DOSER SOM JAG BARA FÖR ATT JAG SKRIVER MÄNGDEN JAG TAR DÅ DET KAN VARA DIREKT DÖDLIGT FÖR NÅGON ATT TA SOM INTE HAR UTVECKLAD TOLERANS SOM JAG HAR.
REKOMENDERAR INTE HELLER NÅGON ATT PROVA DET JAG SKRIVER OCH VILL INTE VETA VAD FOLK TROR, UTAN VILL BARA HA INFORMATION FRÅN PERSONER SOM REDAN HAR PROVAT.

Undrar också om någon har provat att blanda imovane 7,5mg och nitrazepam (NZ) 5mg?

Jag blandade det igår, 3 st imovane men bara 2,5mg NZ.
Tyckte det fungerade bra för att somna på, nitrazepamet boostade inte imovanen på något sätt men jag blev trött och somnade av kombinationen och sov ca 6 timmar i sträck vilket jag inte har gjort på ca 2 år (vaknar ofta ca varje/varannan timme pga ryggvärk även med långtidsverkande depå opioider) även fast det bara var 2,5mg NZ. Skulle inte och har inte sovit så bra på bara imovane förut (förutom för 15 år sen kanske när jag provade Imo för första gången för mina sömnproblem, detta var också innan mina ryggbesvär hade börjat).

I bipacksedeln till nitrazepam (NZ) avråds det att blanda NZ med andra sömnmedel och med starka smärstillande mediciner som tex morfin och morfinliknande preparat.
Tyckte själv att det fungerade kanon i sömnsyfte. Alltså inte ur nån fludder-synpunkt vilket inte är meningen med denna kombination utan behöver effektiv sömn.

Ska tilläggas att jag också äter oxynorm och oxycontin (mot svåra ryggsmärtor) i stora doser dagligen som inte rekomenderas tillsammans med nitrazepam. Antar för att det är för att båda dom läkemedlerna påverkar andningen negativt och risken för sömnapne ökar med kombinationen med ev. andningsstillestånd till följd. Tror dock inte den risken är så stor på mig då jag är så invand på dessa läkemedel men på andra personer vet jag inte, därför varningstexten i början av detta inlägg..

Någon som har provat någon av dessa kombinationer och har positiva/negativa upplevelser att dela med sig av? Vill mest veta om det är farligt (stor risk att få andningsstillestånd tex) när man kombinerar dessa läkemedel?

Däremot i mitt förra inlägg så vill jag få tips på hur man får ut så mkt effekt som möjligt av imovanen i sig själv för att få känna av så mkt som möjligt för att få "må bra" känslan. Både i fludder-syfte och i sömnsyfte då det faktiskt är själva "må bra känslan" man får av imovane som gör att man slappnar av och somnar. Det är ju inte någon kemisk reaktion som stänger av hjärnan i tabletten utan det är ju själva "känslan" som ämnet ger som gör att man slappnar av och känner sig trött och faller in i sömn pga att man slappnar av från ämnet.

Så vill gärna ha svar på hur ni har gjort som löser upp imovanen och sprutar upp det rektalt.
Så jag frågar IGEN: varm koksaltlösning som man löser upp imovanen i och sprutar upp rektalt eller bara varmt vatten och löser upp imovanen och sprutar upp? Skillnad? Påverkan av effekten beroende på vilken lösning som används?
Och framför allt vilken mängd vatten som är optimalt till en tablett imovane?
Citera
2011-04-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villmenkaninte
Ska man koka vanligt vatten och lösa upp en imovane i det och spruta upp rektalt bara alltså?
Hur mkt vatten till en tablett? 10-20milliliter i en pump?

Skulle du säga att en tablett rektalt motsvarar ca 4 tabletter oralt för någon som mig som har hög utvecklad tolerans mot zopiklon? (känner inte av 4-5 tabletter så mkt om jag inte har ätit dom på någon vecka)
själv tar jag 2ml vanligt varmvatten till 2 tabletter, tycker att dom löser upp sig snabbare i varmvatten. Har själv hög tolerans mot imovane.
du får prova dig fram vad som är optimalt för dig. lycka till
Citera
2011-04-22, 17:06
Bannlyst
Om man fått ett 10-pack utskrivet för att prova hur de fungerar, när är det rimligt att begära ut mera?
10 dagar känns ju inte så smart, 2-3v kanske?
Citera
2011-04-22, 20:19
Medlem
villmenkanintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totte666
själv tar jag 2ml vanligt varmvatten till 2 tabletter, tycker att dom löser upp sig snabbare i varmvatten. Har själv hög tolerans mot imovane.
du får prova dig fram vad som är optimalt för dig. lycka till

Ok, hittade bara en monsterpump på 20 milliliter men hade väl tänkt ta typ 2 millilter som du, känns lagom. Tänkte prova med en tablett först. Lr tror du att jag blir besviken av det? Hur mkt starkare upplever du att det kickar om du jämför med antal tabletter oralt? Tex 1 tab rektalt motsvarar 4 oralt lr är det lite väl optimistiskt?
Det du upplever borde stämma på mig då vi båda har hög tolerans..
Kommer väl ändå prova en, lika bra då det är en ny upplevelse

Om man skulle ha sår i tarmen, kan det vara farligt då? Att substansen tas upp för fort i blodet via såret?
Citera
2011-04-22, 23:22
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Vilken tillverkare av stilnoct är bäst?

Har just fått i mig paranovas. JÄVLAR vilken skillnad det är mot de jag har tagit innan. Hur kan det vara?
Citera
2011-04-23, 07:28
Medlem
Highwon4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambigram
Om man fått ett 10-pack utskrivet för att prova hur de fungerar, när är det rimligt att begära ut mera?
10 dagar känns ju inte så smart, 2-3v kanske?

Säg att du råkade ta 2 ena kvällen och att det fungerade mycket bättre såklart då dem inte funkar riktigt med en, då får du istället 30st och ett nedtrappningsschema. Sen är det väll bara hålla med doktorn din och göra som han säger. 10st = gå till han efter 7-8 dagar och säg så
Citera
2011-04-23, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av villmenkaninte
Ok, hittade bara en monsterpump på 20 milliliter men hade väl tänkt ta typ 2 millilter som du, känns lagom. Tänkte prova med en tablett först. Lr tror du att jag blir besviken av det? Hur mkt starkare upplever du att det kickar om du jämför med antal tabletter oralt? Tex 1 tab rektalt motsvarar 4 oralt lr är det lite väl optimistiskt?
Det du upplever borde stämma på mig då vi båda har hög tolerans..
Kommer väl ändå prova en, lika bra då det är en ny upplevelse

Om man skulle ha sår i tarmen, kan det vara farligt då? Att substansen tas upp för fort i blodet via såret?

Säg till hur det funkar..Är oxå intresserad på att sätta den där solen inte lyser..
Tjejen säger att hon kommer lämna mig för det är desperat lösning att göra så men vafan det är jag som ska sätta den på mig själv jag ska inte sätta den på henne..
Citera
2011-04-23, 18:53
Bannlyst
Man ska sluta när man spyr upp hela piller...då är det knas!!
Citera
2011-04-23, 19:01
Medlem
Jag kom över 60st 7,5mg förra veckan så nu sitter jag med 15mg i mig sedan ca 30 min tillbaka & får se om det händer nåt..
Är inte på något större flumhumör så det får räcka för nu.
Citera
2011-04-23, 21:50
Medlem
popcorn.mannens avatar
tjenare gött fölk!
har en fråga som jag tänkte någon är på FB kunde besvara lite snabbt hehe. jag har 20 st imovane 7,5mg kan jag ta 4 st utan att jag får någon dryg minneslucka tror ni? har ingen tolerans alls för sist jag tog skitet var det ungefär i vintras någongång, och jag är 193 cm lång och väger 98 kg om det hjälper något orkar bara inte få någon minneslucka roligare och minnas sitt lilla "sömn rus" man får
Citera
2011-04-23, 22:48
Medlem
popcorn.mannens avatar
imovane/ stillnoct - hjälp nu TACK!!

vi mår bra och det funkar som perfekt efte 4 st imovane!! hjälp mig nu med att ge bra jävla låtar till ett imovane rus" skulle sitta perfekt! TACK Å^FÖRHAND
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in