2010-02-10, 19:42
Medlem
Kodein har nackdelen at ha så kort verkningstid.

Ketogan är ju rätt tungt ändå, det lär man knappast få ut om man inte är fruktansvärt dålig, lika med Dolcontin och Oxycontin.

Det kan man nog glömma om man inte ligger för döden typ.

Morfintabletter är ganska likt Dolcontin tycker jag(möjligen något svagare), Oxycontin starkare och Oxynorm ännu värre.

Men alltså då är man ju helkollrig sen och kan inte göra nåt.

Du skriver tat åldern är ett hinder, det tror jag med, de ser en som potentiel missbrukare bara för att många andra försökt få ut en massa narkotikaklassat.

Vi får hoppas på Lyrican, bara för att den var bajs för mig så behöver det ju inte betyda nåt.
Citera
2010-02-10, 20:39
Medlem
lilla-ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilla-k
Tog 4st fy faaan vilken bakfylla...
vad gör man åt denna "hangover"
Citera
2010-02-10, 21:36
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Kodein har nackdelen at ha så kort verkningstid.

Ketogan är ju rätt tungt ändå, det lär man knappast få ut om man inte är fruktansvärt dålig, lika med Dolcontin och Oxycontin.

Det kan man nog glömma om man inte ligger för döden typ.

Morfintabletter är ganska likt Dolcontin tycker jag(möjligen något svagare), Oxycontin starkare och Oxynorm ännu värre.

Men alltså då är man ju helkollrig sen och kan inte göra nåt.

Du skriver tat åldern är ett hinder, det tror jag med, de ser en som potentiel missbrukare bara för att många andra försökt få ut en massa narkotikaklassat.

Vi får hoppas på Lyrican, bara för att den var bajs för mig så behöver det ju inte betyda nåt.

Jo, det är ju det. Det är synd att kodein inte har samma halveringstid som tramadol.

Ketoganet var mycket bra. Fick det i samband med en blödning, och det hjälpte rätt okej med tanke på hur sjukt ont jag hade. 10mg ketegan är väl rätt så mycket starkare än lika mycket dolcontin? Med andra bord bör man väl kunna få ut en viss mängd Dolcontin iaf, tycker man.

Det beror nog på. Smärtkliniker skriver nog ut det rätt ofta, iaf jämfört med vårdcentraler och akutmottagningar. Och ännnu en viktig faktor är om smärtan är kronisk eller bara tillfällig. Har man en stark anledning till att få det är det nog inte så svårt.

Oxynorm är väl inte starkare än oxycontin? Bara att oxycontin är en depottablett, eller har jag fel?

Mjae, har man riktigt ont och äter smärtstillande så känner man inte något speciellt rus. Och man klarar nog dessutom vardagen bättre utan smärta. Lite trött blir man ju iofs, men det är bara skönt. Ketogan hjälpte inte bara med smärtan, utan också med sömnen. Dessutom så fick man rätt så trevliga klardrömmar .

Tyvärr så är det så ja, jag är rätt säker på att minst 1 läkare trodde att jag bara ville ha dem i russyfte. Den förklaring jag dessutom har fått flest gånger är att jag är väldigt ung och att de inte vill att jag ska få missbruksproblem senare i livet. Det borde gå under kategorin DISKRIMINERING.

Den bör hjälpa lite iaf, men jag är tyvärr inte så hoppfull.
Citera
2010-02-10, 21:47
Medlem
Du hart rätt men även en mortlad Oxycontin tar sämre än en Oxynorm på mig iaf.

Allt är relativt när man grejat me de här tabletterna, jag hade tillgång på hundratals av dem förr.

Jag är dock ganska glad att de är borta nu, jag brukar ta lite Treocomp ibland, annars så har jag insett att Opiater är min död på så sätt att jag kan använda dem hur mycket som helst och gilar flummandet på dem.

Jag har dock bara hgaft mindre mängder Ketogan, de kanske är lite starkare än Dolcontin på samma styrka ändå, jag tyckte de var riktigt bra mins jag.

Men i mitt fall var det fråga om "miss"bruk av sånt här, det fanns ingen verklig anledning för mig att ta dem.

Men de lindrade mitt liv på nåt sätt, just då.
Citera
2010-02-10, 21:51
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
text

Vill inte vara dryg, men dem här tråden handlar inte om smärtstillande.
Citera
2010-02-10, 22:05
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Vill inte vara dryg,...

Var inte det då din mupp!

Citera
2010-02-10, 22:51
Medlem
Citat:
Vill inte vara dryg, men dem här tråden handlar inte om smärtstillande.
Sant vi blev mer inne på hans personliga status än på benso.

Du är uppmärksam min herre , du tar då inga knarktabletter:-D
Citera
2010-02-11, 00:13
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Sant vi blev mer inne på hans personliga status än på benso.

Du är uppmärksam min herre , du tar då inga knarktabletter:-D

Haha, jag har faktiskt ett uppehåll med benzon nu, så jag är mest mer intresserad av diskutera bensoanalogerna än annat dödsknark =)
Citera
2010-02-11, 10:55
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Vi pratar om samma. Du tyckte de var dåliga jämfört med vad (alltså jmf med apotekets imovane, eller med de spanska limovane de annars säljer)?

Jag är ganska nöjd med dom faktiskt. Eller ja, förutom priset då.

Jävla ockerpris, jag tycker limovane'n var bättre (lika bra som d svenska) men dom hade en annan sort för 14kr för några veckor sedan för 14 kr / st och dom lika bra som dom vanliga limovane/imovane.
Citera
2010-02-11, 14:19
Medlem
lilla-ks avatar
Citat:
vad gör man åt denna "hangover"
ingen?
Citera
2010-02-11, 14:23
Medlem
Vandals avatar
Citat:
ingen?

Vad menar du? Att du är trött dagen efter?? Käka nått med mycket fett och drick mycket vatten
Citera
2010-02-11, 14:46
Medlem
lilla-ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandal
Vad menar du? Att du är trött dagen efter?? Käka nått med mycket fett och drick mycket vatten
precis - helt väck!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in