Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Kodein har nackdelen at ha så kort verkningstid.
Ketogan är ju rätt tungt ändå, det lär man knappast få ut om man inte är fruktansvärt dålig, lika med Dolcontin och Oxycontin.
Det kan man nog glömma om man inte ligger för döden typ.
Morfintabletter är ganska likt Dolcontin tycker jag(möjligen något svagare), Oxycontin starkare och Oxynorm ännu värre.
Men alltså då är man ju helkollrig sen och kan inte göra nåt.
Du skriver tat åldern är ett hinder, det tror jag med, de ser en som potentiel missbrukare bara för att många andra försökt få ut en massa narkotikaklassat.
Vi får hoppas på Lyrican, bara för att den var bajs för mig så behöver det ju inte betyda nåt.
Jo, det är ju det. Det är synd att kodein inte har samma halveringstid som tramadol.
Ketoganet var mycket bra. Fick det i samband med en blödning, och det hjälpte rätt okej med tanke på hur sjukt ont jag hade. 10mg ketegan är väl rätt så mycket starkare än lika mycket dolcontin? Med andra bord bör man väl kunna få ut en viss mängd Dolcontin iaf, tycker man.
Det beror nog på. Smärtkliniker skriver nog ut det rätt ofta, iaf jämfört med vårdcentraler och akutmottagningar. Och ännnu en viktig faktor är om smärtan är kronisk eller bara tillfällig. Har man en stark anledning till att få det är det nog inte så svårt.
Oxynorm är väl inte starkare än oxycontin? Bara att oxycontin är en depottablett, eller har jag fel?
Mjae, har man riktigt ont och äter smärtstillande så känner man inte något speciellt rus. Och man klarar nog dessutom vardagen bättre utan smärta. Lite trött blir man ju iofs, men det är bara skönt. Ketogan hjälpte inte bara med smärtan, utan också med sömnen. Dessutom så fick man rätt så trevliga klardrömmar

.
Tyvärr så är det så ja, jag är rätt säker på att minst 1 läkare trodde att jag bara ville ha dem i russyfte. Den förklaring jag dessutom har fått flest gånger är att jag är väldigt ung och att de inte vill att jag ska få missbruksproblem senare i livet. Det borde gå under kategorin DISKRIMINERING.
Den bör hjälpa lite iaf, men jag är tyvärr inte så hoppfull.