2010-02-10, 10:39
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Många gillar faktiskt att flumma på dem, och man kan ju käka dem om jag går på sub/metadon programmen. Sen är ju allt väldigt mycket dyrare på Svarta Marknaden. Den kranen du hade som var så billigt importerade väll från Asien antagligen, brukar vara enda gången priserna blir sådär bra. I Asien får man ju de flesta tabbar för bara någon krona styck.

Det har du rätt i, både att priserna alltid stiger så fort varorna når gatan och att om man ska ha piller till "orginal" priset (alltså billigare) eller vad man ska säga får man nog åka till Asien eller skaffa ett recept. Vet att t.ex att en 100 burk svenska Xanor 2mg Stavar kostar 318:-, och 100 stycken Dolcontin 100mg kostar 685:- på Apoteket med recept. Och båda säljs för betydligt mycket mer än så.
Citera
2010-02-10, 10:47
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Det har du rätt i, både att priserna alltid stiger så fort varorna når gatan och att om man ska ha piller till "orginal" priset (alltså billigare) eller vad man ska säga får man nog åka till Asien eller skaffa ett recept. Vet att t.ex att en 100 burk svenska Xanor 2mg Stavar kostar 318:-, och 100 stycken Dolcontin 100mg kostar 685:- på Apoteket med recept. Och båda säljs för betydligt mycket mer än så.

Japp stavarna säljs ju för minst 4 gånger så mycket nästan, för att inta tala om dolcontin som är många kronor mer. Mycket beror ju på vilken typ/sort av medicin det är, dolcontin är ju tex mycket svårare att få recept på. I Asien får man 100 pack av de flesta benso för strax över hundralappen, finns ju mycket pengar att tjäna på att importera därifrån.
Citera
2010-02-10, 14:05
Medlem
TheSpacePopes avatar
Jag hade tagit 2 st stillar och sedan gått och lagt mig. Det visade sig dagen efter att jag hade gått runt i sömnen och ätit upp alla mina smärtstillande och resten av stillisarna, totalt 10st. Själv har jag INGET minne utav ens ha varit vaken efter mina 2 första stillisar. Vad in i helvette är detta för jävla skräp ni slänger i er på daglig basis?
Citera
2010-02-10, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Jag hade tagit 2 st stillar och sedan gått och lagt mig. Det visade sig dagen efter att jag hade gått runt i sömnen och ätit upp alla mina smärtstillande och resten av stillisarna, totalt 10st. Själv har jag INGET minne utav ens ha varit vaken efter mina 2 första stillisar. Vad in i helvette är detta för jävla skräp ni slänger i er på daglig basis?

Alltså tar man dem som man ska dvs strax innan man går och lägger sig så fungerar de oftast precis som det är tänkt.

Nu hade du osedvanlig otur får jag säga, inte som försvar för att droga på de här utan för tat du ju ville somna in bara.

De som tar de här för någon form av kick vet jag inte mycket om, jag tycker som sagt att man mest blir krondum av dem, men jag tycker att de funkar när man gör som man ska.

Men visst är det imponerande underligt att så "ofarliga" små pillerstackare kan få en att bli så förbannat underlig.
Citera
2010-02-10, 14:51
Medlem
Phibers avatar
Citat:

Du bör kanske ta 1st nästa gång
Jag tar hellre lite diazepam eller röker en holk om jag har svårt att sova någon gång, den där bieffekten av stillisar att man går i sömnen och hittar på dumheter tycker jag är riktigt obehaglig för att det ska vara värt det.
Citera
2010-02-10, 15:06
Medlem
Jo, jag har själv gjort det, dock inte så extremt konstigt som han gjorde, men väl burit bort saker in i andra rum och grejat och noll minne efteråt.
En vanlig vardag när jag skulle jobba dagen efter så det var inte fest eller nåt sånt.

Förmodligen har jag varit i den här dvalan som man lätt uppnår blandat med alkohol (fast utan alkohol) så man är väl bara medveten om nuet hela tiden inget annat existerar eller registreras.
Citera
2010-02-10, 15:24
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nezan
Alltså tar man dem som man ska dvs strax innan man går och lägger sig så fungerar de oftast precis som det är tänkt.

Nu hade du osedvanlig otur får jag säga, inte som försvar för att droga på de här utan för tat du ju ville somna in bara.

De som tar de här för någon form av kick vet jag inte mycket om, jag tycker som sagt att man mest blir krondum av dem, men jag tycker att de funkar när man gör som man ska.

Men visst är det imponerande underligt att så "ofarliga" små pillerstackare kan få en att bli så förbannat underlig.

Oftast being the key-word.

Jo kanske, men det verkar ju inte vara en alltför ovanlig biverkning. Det verkar ju rätt vanligt att folk ätit 1-2st och sedan vaknat dagen efter och tydligen knaprat i sig en hel karta.

Ja, fy fan vad korkad man blev. Kunde varken prata eller skriva ordentligt.

Ja, att de hellre skriver ut tabletter som rent av är farliga än saker som är beroendeframkallande är i mitt tycke riktigt sjukt.

Citat:
Du bör kanske ta 1st nästa gång
Jag tar hellre lite diazepam eller röker en holk om jag har svårt att sova någon gång, den där bieffekten av stillisar att man går i sömnen och hittar på dumheter tycker jag är riktigt obehaglig för att det ska vara värt det.

Jo kanske.

Jag skulle också hellre ta dieazepam eller en holk, eller smärtstillande som är mitt egentliga problem, men läkare skriver inte ut sånt till ynglngar. Unga människors smärta ska tydligen inte behandlas ordentligt . Som tur är så ska jag väl få mitt jwh-081 snart iaf. Det hjälper förhoppningsvis hyfsat med sömproblem.
Senast redigerad av TheSpacePope 2010-02-10 kl. 15:29.
Citera
2010-02-10, 15:46
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Ja, är ju själv med i programmet och då är Imovane perfekt på vardagarna, men dom tog 12 kr för ett års sedan.

Om du pratar om samma shop som jag så var Imovane'n slut så jag fick köpa tyska som ligger 14st/karta nån som testat dessa? tycker inte dessa var bra.

Vi pratar om samma. Du tyckte de var dåliga jämfört med vad (alltså jmf med apotekets imovane, eller med de spanska limovane de annars säljer)?

Jag är ganska nöjd med dom faktiskt. Eller ja, förutom priset då.
Citera
2010-02-10, 16:10
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Jag skulle också hellre ta dieazepam eller en holk, eller smärtstillande som är mitt egentliga problem, men läkare skriver inte ut sånt till ynglngar. Unga människors smärta ska tydligen inte behandlas ordentligt . Som tur är så ska jag väl få mitt jwh-081 snart iaf. Det hjälper förhoppningsvis hyfsat med sömproblem.

Mm finns egentligen inget som funkar så bra för sömn som en holk riktigt bra indica gräs. Sängen blir ju så jäkla skön så det vore som man köpt en ny Sover som en klubbad säl.

OT: Vad har du för smärta då? Det är ganska svårt att få smärtstillande utskrivet om det verkligen inte syns att man behöver det, speciellt om man är ung. Jag kan varmt rekommendera Krypton om du även vill hålla dig inom lagens barm. Funkar skitbra som smärtstillande.
Citera
2010-02-10, 16:40
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Mm finns egentligen inget som funkar så bra för sömn som en holk riktigt bra indica gräs. Sängen blir ju så jäkla skön så det vore som man köpt en ny Sover som en klubbad säl.

OT: Vad har du för smärta då? Det är ganska svårt att få smärtstillande utskrivet om det verkligen inte syns att man behöver det, speciellt om man är ung. Jag kan varmt rekommendera Krypton om du även vill hålla dig inom lagens barm. Funkar skitbra som smärtstillande.

Nervsmärtor framförallt tror jag. Gör ont både lokalt och ganska långt ifrån. CB fungerade faktiskt rätt bra mot smärtan, men jag har inte råd att röka så mycket som jag skulle behöva för att hålla smärtan i schack. Men mot sömn kan det absolut vara något, såvida det är något som gör en lugn och fin. Viss röka har nästan motsatt effekt, ovanligt, men händer.

Eftersom jag har fått smärtan efter en operation så finns det ju lite olika saker som man kan koppla till smärtan, men det är tydligen inte så lätt. Men jag inte om det handlar om misstro, utan det verkar handla mycket om min ålder, vilket jag finner riktigt idiotiskt. För mediciner som är farliga eller ger grymt mycket biverkningar har de inga problem med att skriva ut, så det är ju knappast patienten de har närmast hjärtat.

Krypton skulle jag kunna testa, men det är nog lite samma sak som med CB där; För svagt och för dyrt för att kunna vara ett långsiktigt alternativ. Hur står sig kratom mot kodein och tramadol?
Citera
2010-02-10, 17:19
Medlem
Phibers avatar
Citat:
...

Lyrica är jäkligt bra mot nervsmärtor också. Rusmässigt så är Kratom väldigt likt Tramadol, Kodein tycker jag man blir mer sänkt av. När det handlar om smärtlindring så tror jag de ligger på samma nivå ungefär, kodein är kanske snäppet bättre.
Citera
2010-02-10, 17:43
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Lyrica är jäkligt bra mot nervsmärtor också. Rusmässigt så är Kratom väldigt likt Tramadol, Kodein tycker jag man blir mer sänkt av. När det handlar om smärtlindring så tror jag de ligger på samma nivå ungefär, kodein är kanske snäppet bättre.

Jag har testat gabapetin (ett annat antiepileptika som också används mot nervsmärtor), och det var ingen höjdare. Och med tanke på alla biverkningar sådant ger så håller jag mig helst borta. Men jag ska be läkaren om lyrica, det lär ju de inte har några problem att skriva ut, med tanke på hur många olika biverkningar som det har menar jag . Det är nog ändå värt att testa.

Kan alltid testa, men jag tycker inte ens att kodein eller tramadol hjälper tillräckligt bra. Tyvärr så är nervsmärtor tydligen väldigt "opioidresistanta", men det är ändå det som fungerat bäst hittils. Ketogan var t.ex. riktigt bra. Tramadol var snäppet bättre än kodein, men omöjligt att sova på och ger mig huvudvärk och illamående, illamående som tyvärr inte avhjälps lika bra med postafen som med kodein.

Vet du förresten vad som är det svagaste snäppet över kodein och tramadol? Morfin/Dolcontin? Jag ska ju nog inet be om oxy i första taget iaf .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in