Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-29, 20:14
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Jag vet inte vad det är med folk men jag tycker då att gången jag satte i mig 150 mg lergigan så vart jag otroligt fuckad så nog går det allt att flumma på lergigan

jag tycker mest att man blir fuckad på det sättet att man inte kan röra sig ur sängen
Citera
2007-07-29, 22:06
Medlem
Avgrunds avatar
imovane samt stilnoct funkar UTMÄRKT mot benzo AT.
dom två funkar ju faktiskt nästan exakt på samma sätt dom benzodiazepiner.
har en jävligt bra vän som käkat benz i 17år och nu sitter på behandling där han inte får benz utskrivet och måste pissa, vad gör han? jo han käkar mängder av imovane och stilnoct istället.
ja själv gör desamma. när ja inte har xanor käkar ja stilnoct istället.

finns det någon som vet varför stil/imo inte syns på pissprov egentligen?
båda påverkar ju gaba precis som benzo gör.
Citera
2007-07-29, 22:12
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Det måste ju ha något att göra med det aktiva ämnet som inte ger utslag på prover. Men håller helt och hållet med dig när du säger att imovane/stilnoct är bra som alternativ till riktiga bensos!

Förresten ta inte för många, tycker att man bygger upp tolerans mot imovane helt läskigt snabbt!
Citera
2007-07-29, 22:44
Medlem
Avgrunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Jag vet inte vad det är med folk men jag tycker då att gången jag satte i mig 150 mg lergigan så vart jag otroligt fuckad så nog går det allt att flumma på lergigan
lergigan forte innehåller efedrin.
Citera
2007-07-30, 00:23
Medlem
KisseMjaos avatar
Jag kan flumma på imovane, eller ja Zoplikon..men det e ju samma sak..har testat imovane förut

Jag har turen åxå att inte få metall smak i munnen!
Citera
2007-07-30, 03:45
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abel
jag tagit 6 st för timmen sen och känner mig näsatan lite speedad iaf av den av någon konstig andledning. Kan man flumma på dom typ få nåt sorts benzo efekt av dom? sen har jag en burk Lergigan finns det nå skoj på dom? och kan man blada med Imovane?
Allafall varkar Imovane helt ok för ta bort benzo AT va?
Var mycket prågor nu men stora fråga är iallfall gå det att fluma på IMOVANE å LERGIGAN
Pz

Hej, sammanfogade din tråd med denna korrekta.

/Mod
Citera
2007-07-30, 17:12
Medlem
Jag hallucinerar som fan på zopiklon som jag fått utskrivet tidigare. I ca 40-50minuter och sen somnar jag så sött och vaknar utvilad. Men ALLTID hallisar på dom.

Får dom dock inte utskrivet längre då min nuvarande läkare inte är något fan av benzo och liknande. Men lyckades få tag på en ask som jag myser på ibland.
Citera
2007-07-30, 22:09
Medlem
Made of stones avatar
Mysig var det rätta ordet på Imovane. Mysig, euforisk och allmännt lycklig. Men jag har dock slutat med denna fantastiska medicin..

Funkar bra att slänga i sig en om man tar några bärs. Alltså för dom som har ätit medicinen under en lite längre period.
Citera
2007-07-30, 23:39
Medlem
update

Citat:
Ursprungligen postat av Chrape
tack för hjälpen så här sent på natten...

Kanske inte så märkligt med tanke på ämnet.

Jag ska kolla hur det funkar i Riga, sen när jag kommer hem ska jag ha en sitdown med min läkare och förklara för honom vad som händer med en person som inte får sova riktigt. Jag har ett ganska USE-MY-head jobb som blir tufft att sköta bland annat.

Funkar inte det lär det bli jag vs tullen i en battle of wits. Rätt trist att en ärlig patient ska behöva hålla på så här "kanrkigt"

nu ska jag tömma mina valerina natt och ligga och förbanna mig själv för att sätta hopp till dem, kanske fnittra lite

Vill igen tack för er som försökte hjälpa mig, till skillnad från min läkare. DEN sitiationen ändrades dock inte nämnvärt så jag gav upp och letatde en kort stund på nätet, vilket resluterade i att efter två dager från beställning fick jag hem 120x7,5 Imovane och 20x7,5 Dormicum (benzo). Sover som en gud och detta kommer räcka en livstid för mig eftersom jag bara behöver dem ca 4-6 dagar i månaden när saker är crazy, och eftersom jag inte på något sätt vill ha den för att flumma på.

FÖRJÄVLIGT dock att ens läkare inte hjälper en utan att man måste gå in i lagens gråzon och verkligen öppna plånboken. Det ovanstånde kostade mig 3700 spänn, att jämföra apotekets 3-400.

Men när jag somnade in första kvällen var min sista tanke, "money well spent".

beställde nyss lite andra piller (acomplia, xcenical), jag är en stillasittande lätt stressad it-konsult.. Gissa varför jag behöver dessa... Det tog tre dagar att få dem.. Priset på dem behåller jag för mig själv dock.

Ha det bra, sov gott
Citera
2007-07-31, 00:36
Medlem
håller med om att imovane är klart skönare än benzo.. ivf. från början utan tolerans, sen är det såkalrt inte så kul längre.. sover bra från början också. har aldrig gillat stilnoct alls.

har någon nåt tips på nåt hjälpmedel dom första nätterna utan imovane.. lär behövas?
Citera
2007-07-31, 01:12
Medlem
A-Dmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eearl
har någon nåt tips på nåt hjälpmedel dom första nätterna utan imovane.. lär behövas?

Alkohol, eventuellt cannabis. Eller bara en stålhård vilja. Men sådana har vi ju inte
Citera
2007-07-31, 04:01
Medlem
bortsett från imovane,så är sömn-benzo de bästa flummisarna,undantaget xanor. roppar flummar rätt bra eller-halveringstiden allt handlar om det,kolla sbril. det tar en tripp till kanarieöarna innan man känner färgen av 100mg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in