Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-03, 22:09
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripPel
Ok, nu är det snart 2 månader sedan jag frågade. Jag tog den aldrig, jag somnade konstigt nog ändå.

Det här med att ta zoplikon som drog verkar märkligt. De få gångerna jag tagit tabletten så antingen somnade jag tämligen snart, eller så var det precis samma känsla som att vara full, utan att vara tekniskt full. Vad är då meningen med att ta zoplikon?

Ja, jag vet att det är antagligen fel forumdel att fråga en sådan fråga i, men jag är uppriktigt frågande.

Kanske känslan av att bli full utan att vara teknisktfull.
Citera
2007-03-21, 01:13
Bannlyst
Allt blir lätt

Imovane funkar för mig på ett uppiggande sätt. Runt sju på kvällen när jag är trött och bara vill lägga mig i soffan tar jag en Imovane och en halvtimme senare kommer den där sköna känslan...oro och tristess försvinner, jag får en massa ork, disken går dom en dans, jag blir lite städgalen och helt enkelt glad och ENERGISK. Min hjärna öppnar sig och jag blir kreativ, orädd och avslappnad socialt. Så har Imovane funkat för mig i många år. Det besvärliga är att få utskrivet tillräckligt mycket, använder två läkare och båda skriver bara ut för att tas "vid behov." Jag behöver två 7.5 mg om dagen. Önskar att man kunde få välja själv hur mycket man fick köpa...Har kollat runt bland nätapotek men få säljer Imovane/Zopiklon och de som gör det vill inte skicka till Sverige. Så är det ju det där med tullen... Vad annat kan ge den där sköna känslan?
Citera
2007-03-21, 08:09
Medlem
m96mafrs avatar
Imovane

Citat:
Ursprungligen postat av Aliide
Imovane funkar för mig på ett uppiggande sätt. Runt sju på kvällen när jag är trött och bara vill lägga mig i soffan tar jag en Imovane och en halvtimme senare kommer den där sköna känslan...oro och tristess försvinner, jag får en massa ork, disken går dom en dans, jag blir lite städgalen och helt enkelt glad och ENERGISK. Min hjärna öppnar sig och jag blir kreativ, orädd och avslappnad socialt. Så har Imovane funkat för mig i många år. Det besvärliga är att få utskrivet tillräckligt mycket, använder två läkare och båda skriver bara ut för att tas "vid behov." Jag behöver två 7.5 mg om dagen. Önskar att man kunde få välja själv hur mycket man fick köpa...Har kollat runt bland nätapotek men få säljer Imovane/Zopiklon och de som gör det vill inte skicka till Sverige. Så är det ju det där med tullen... Vad annat kan ge den där sköna känslan?

Samma för mig. Uppåttjack..
Citera
2007-04-08, 12:37
Bannlyst
Varför smakar imovane skit?

Vad är det i denna tablett som ger en så jävla bismak?
Citera
2007-04-08, 12:52
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astro-Creep
Vad är det i denna tablett som ger en så jävla bismak?

zopiklon antar jag.
Citera
2007-04-08, 18:13
Medlem
TsarensKurirs avatar
Själva grejjen är väll att man ska bli trött på dom.

Vi flashbackare tar dom för att bli lite skeva/ för att sova/ linda ångest o.s.v.

Du verkar ta piller för att det är allt du har i ditt skafferi och du är hungrig ?

Alvedon är inte heller mums!
Jag diggar inte surströmming.
Citera
2007-04-08, 18:14
Medlem
H.E.L.s avatar
Bara vissa som känner bismaken.
Jag tycker den sitter i dagen efter med. Beskt som satan.
Citera
2007-04-08, 18:56
Bannlyst
Jag känner ingen bismak alls när jag gick på imovane nu tar jag stilnoct iställt bra mkt effektivare
Citera
2007-04-08, 18:59
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Det är en amid. Amider smakar skit som regel. Beskt, "Kemiskt" och allmänt skräp.
Många droger är aminer, därför smakar många droger så jävla illa.
Citera
2007-04-08, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Det är en amid. Amider smakar skit som regel. Beskt, "Kemiskt" och allmänt skräp.
Många droger är aminer, därför smakar många droger så jävla illa.
Kan det va magnesiumsulfatet kanske? Måste googla det...
Citera
2007-04-08, 19:56
Medlem
anakatas avatar
"Dagen-efter-smaken" har väl snarare att göra med någon rent farmakologisk effekt. Det finns t o m upptaget som en biverkning.
Citera
2007-04-09, 00:47
Medlem
Det är en klass fråga,ju sämre preparat desto värre smak. Smakar inte iktoviril och xanor gudomligt? Har nån tuggat sönder propavan? Ja då gär du säker inte om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in