Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-22, 21:29
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrund
dom funkar bra i lugnande syfte om man inte har tillgång till benzo.
hellre 2st imovane än 2st sobril i mitt tycke.

Jag håller med dig. Jag tycker till och med att dom slår alla benso förutom möjligen triazolam och flunitrazepam. För sömn tycker jag lätt att dom slår flunitrazepam.
Citera
2007-07-22, 21:37
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanjocke
Haha hur i hela helvete kan man få sig 60 7,5mg av misstag? Somnade du gött eller?

Det var på den gamla goda/dumma tiden när jag fortfarande tyckte att det var ok att droga sig på tabletter. Jag hade fått 60 stycken utskrivna samma dag och började med ett par stycken. Jag vaknade dagen efteråt på sjukhuset med en massa slangar över hela kroppen, och när jag kom hem så upptäckte jag att alla imovanen plus ca 20 propavan var uppätna. riktigt dumt gjort, men omdömmet har ju en tendens att försvinna av insomningstabletter.
Citera
2007-07-22, 21:38
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnevan
Det var som fan! Som sagt väntade jag fem timmar och kände inte ett dugg.

Du blir inte särskilt trött av insomningstabletter. Dom är till för att somna inte för att hålla dig sovandes.
Citera
2007-07-22, 22:25
Medlem
Zopicas avatar
Imo är mkt bättre än benzo enligt mig. Av benzo blir man bara seg, jag blir glad och "euforisk" av Imo. Räcker oftast med en 7,5 mg för att må bra & bli av med ångest.
Citera
2007-07-23, 00:13
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopica
Imo är mkt bättre än benzo enligt mig. Av benzo blir man bara seg, jag blir glad och "euforisk" av Imo. Räcker oftast med en 7,5 mg för att må bra & bli av med ångest.

Precis imovane. stilnoct mm gör en glad och euforisk. Lugnande benso gör en bara lugn och seg om det inte är starka hypnotiska varianter som triazolam och flunitrazepam.
Citera
2007-07-23, 20:58
Medlem
GaiNs avatar
Den stora tråden om Imovane, sammanfogad. Frågor tas här.

På begäran sammanfogas en del trådar. Inläggen kommer desvärre inte i kronologisk ordning men det ska nog gå bra ändå.

/Mod
Citera
2007-07-23, 21:37
Medlem
Made of stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Precis imovane. stilnoct mm gör en glad och euforisk. Lugnande benso gör en bara lugn och seg om det inte är starka hypnotiska varianter som triazolam och flunitrazepam.

Jag fick Imovane utskrivet under en ganska så lång tid. I början så gjorde dom vad dom ska göra, d v s att man sommnade in. Men efter ett tag så märkte jag också att dom gav mig ett slags rus. En jävligt skön, euforisk känsla. Man ligger där i sängen och tänker bara positiva tankar om ALLT. Om framtiden, vad man ska hitta på i helgen osv. Härliga känslor helt enkelt..

Nu har jag lagt av med denna underbara medicin, eftersom jag har fått bättre lugnande. Imovane funkade på mig under en period (särskilt under förra året) som en slags ångestdämpande medicin.

Men det negativa med Imovane tycker jag är dagen efter. Om man kanske hade proppat i sig några 7,5 för mycket. Jag kände mig som en zombie, och minnet blev helt uppfuckat. Och sen den vidriga smaken förstås

I dagens läge så tar jag Propavan när jag har svårt att somna. Och sen skriver ju min käre läkare ut Oxascand som har betytt mycket för mig.
Citera
2007-07-29, 14:44
Bannlyst
Imovane kan det hjäpa mig mot Benso AT

jag tagit 6 st för timmen sen och känner mig näsatan lite speedad iaf av den av någon konstig andledning. Kan man flumma på dom typ få nåt sorts benzo efekt av dom? sen har jag en burk Lergigan finns det nå skoj på dom? och kan man blada med Imovane?
Allafall varkar Imovane helt ok för ta bort benzo AT va?
Var mycket prågor nu men stora fråga är iallfall gå det att fluma på IMOVANE å LERGIGAN
Pz
Citera
2007-07-29, 16:14
Bannlyst
Nån måste väll veta

Om inte så gissa
Citera
2007-07-29, 17:55
Medlem
Imovan kanske kan funka, men det beror väl på vad du har tagit för benso innan och funkar väl olika från person till person. Lergigan tvivlar jag på att det funkar.

Om du vill flumma är ju Imovan helt klart ett säkrare kort, men jag tvivlar på att det är särskilt bra att flumma på.
Citera
2007-07-29, 18:16
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Om du försöker flumma på lergigan så händer antingen ingenting eller så blir du super trött bara. Imovane tycker jag personligen går utmärkt att flumma på, dock metallsmak i käften 24 timmer efter intaget.

Om ja var du så skulle ja satsa på imovanen!
Citera
2007-07-29, 18:34
Medlem
2500s avatar
Jag vet inte vad det är med folk men jag tycker då att gången jag satte i mig 150 mg lergigan så vart jag otroligt fuckad så nog går det allt att flumma på lergigan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in