Citat:
Ursprungligen postat av
DEPRESSIV
Ja det är ju bättre att du trappar ned, hur länge och hur mycket har du käkat?
Jag har rökt weed några år. Imovane har jag tagit förut någon gång då och då men just nu är det nog 5 dagar på rad som jag tagit det.
Endast en 7.5mg så 5st 7.5mg.
Citat:
Ursprungligen postat av
No6
Håll dig till 7,5 mg(1 tablett) när du inte KAN sova. Ät alltså inte i "förebyggande" syfte vilket är lätt att göra på dessa. Dvs det blir liksom en vana att ta 1 Imovane ungefär som att borsta tänderna. För till slut om du inte gör det så får du ångest och oro över att inte kunna somna då dessa tabletter liksom har tagit det ansvaret att varva ner, stå för insomningen osv.
Höj INTE dosen när(det kommer hända om du äter dagligen) 7,5 mg slutar fungera. Ta istället några dagars uppehåll eller upp emot någon vecka så lovar jag att de fungerar igen. Håller man på och höjer dosen på just Imovane kan man som mig(och många andra flashbackare) utveckla en PERMANENT tolerans som inte går ner efter 1 års uppehåll ens mot just Imovane. Jag har ingen aning om vad detta beror på och ingen annan verkar göra det heller. Men tro mig, jag älskade Imovane förut.
Jag har inga planer på att höja dosen, då börjar jag röka weed igen hellre. Är inte så säker på om jag vill sluta med weed ens. Iallafall så är jag väldigt varm och svettig pga cannabiset på nätterna och har ingen annan sömnmedicin att tillgå.
Funderade på att lösa medicin via KRY eller mindoktor men dom skriver nog bara ut atarax och är inte så sugen på de.
Visste inte att det kunde bli permanent, hur går du nu då när du inte kan ta dom?
Edit; tack för era svar!!!