2022-07-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Går det bra att ta en Imovane på dagen om man har fruktansvär ångest/panikattacker om man inte har något annat att kunna lugna ner sig på? Vill inte somna eller liknande bara lugna ner mitt psyke, aldrig tagit Imovane på dagtid någonsin men är på bristningsgränsen till psykos av mörka tankar!

Funkar hur bra som helst.

Jag brukar köra på det.
Citera
2022-07-03, 23:31
Medlem
Jag har Zopiklon 7,5 mg utskrivet vid behov! Min sömn har blivit mer eller mindre avgörande på denna medicin ;( Sen gillar jag att flumma på dem ibland också, då brukar jag väl ta 1,5-3 st! Får 30 st i månaden av apoteket men resten köper jag illegalt!

Förstår inte folk som käkar mer än en karta? Varför??? Jag tycker iaf det räcker med lite alkohol med ett fåtal Zoppisar =)

Förrästen, toleransen verkar ju öka efter ett tag! Hur lång tid behöver man vänta för att få normal tolerans igen?
Citera
2022-07-05, 08:07
Medlem
Tar imovane dagtid mot social oro. Kan jag ta imovane 3 dagar i veckan.. eller iaf 2 dagar i veckan.. utan att bygga upp tolerans? Kan man säga hur länge det går på 2 eller 3 dagar i veckan? Mellan tumme o pekfinger
Citera
2022-07-05, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Tar imovane dagtid mot social oro. Kan jag ta imovane 3 dagar i veckan.. eller iaf 2 dagar i veckan.. utan att bygga upp tolerans? Kan man säga hur länge det går på 2 eller 3 dagar i veckan? Mellan tumme o pekfinger

Insomningsmedicin under dagen. Fixa något bättre.

Benso 2 gånger i veckan kommer inte orsaka några större problem.
Citera
2022-07-05, 09:11
Medlem
Tack för svar. Imovanen fungerar iaf utmärkt till det jag tar den för.
Citera
2022-07-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Två till tre gånger i veckan borde fungera utan att bygga tolerans. Men försök gärna med någon helt fri vecka också. Så min läkare sagt till mig. Sen har jag själv käkat zolpidem sex nätter i rad ibland men livet är ju som det är. Viktigt att kämpa mot det så ofta man kan. Till sist går det ju inte sova utan. Då är det tufft att sluta.
Citera
2022-07-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
Insomningsmedicin under dagen. Fixa något bättre.

Benso 2 gånger i veckan kommer inte orsaka några större problem.
Zopiklon är inte benso utan en z-analog även om de är släkt med varandra.
Citera
2022-07-05, 16:26
Bannlyst
Imovane är utmärkt som ångestdämpare om man inte vill ta benso, men den absolut största användningen är att den tar bort allt bakångest när du vaknar upp efter en fylla. Nu tar jag inte det själv, men har testat nån gång och det fungerar utmärkt.
Citera
2022-07-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Två till tre gånger i veckan borde fungera utan att bygga tolerans. Men försök gärna med någon helt fri vecka också. Så min läkare sagt till mig. Sen har jag själv käkat zolpidem sex nätter i rad ibland men livet är ju som det är. Viktigt att kämpa mot det så ofta man kan. Till sist går det ju inte sova utan. Då är det tufft att sluta.

Tack för svar! Tror jag kör 2 gånger i veckan för det mesta. 3 dagar i veckan sällan men nån gång här o där.
Citera
2022-07-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Imovane är utmärkt som ångestdämpare

100% sant.
Citera
2022-07-09, 20:07
Medlem
Lappsjukans avatar
Imovane somnar jag som ett barn på oavsett hur dåligt jag mår.

Stillnoct får jag mardrömshallucinationer av.
Citera
2022-07-09, 20:21
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Imovane är utmärkt som ångestdämpare om man inte vill ta benso, men den absolut största användningen är att den tar bort allt bakångest när du vaknar upp efter en fylla. Nu tar jag inte det själv, men har testat nån gång och det fungerar utmärkt.

På mig funkar Stilnocten som en mkt bättre ångestdämpare än Zopiklonen...

Mår "jättebra" av Stilnoct...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in