2022-05-20, 07:39
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
Klarar inte av imovane pga den hemska smaken i munnen dagen efter. Ibland blir jag till och med tvungen att spy pga hur vidrigt det känns i käften, det smakar bokstavligen talat röv. Man undrar ju varför de inte kunde undvika denna bieffekt när den togs fram...

Håller med.
Dock ej spytt men smaken är riktigt onice.
Brukar sitta i till lunch tid för mig.
Tuggummi och mycket smaksatt(typ loka) vatten brukar hjälpa mig.
Citera
2022-05-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
Klarar inte av imovane pga den hemska smaken i munnen dagen efter. Ibland blir jag till och med tvungen att spy pga hur vidrigt det känns i käften, det smakar bokstavligen talat röv. Man undrar ju varför de inte kunde undvika denna bieffekt när den togs fram...
Det där är ett jävligt suspekt fenomen. Vissa drabbas av den vedervärdiga smaken i munnen dagen efter och vissa inte. Personligen hör jag till dem som inte drabbas av det.

Däremot smakar tabletterna förjävligt när man skall svälja ner dem och när jag stod på dem så sköljde jag ner dem med saft. Helt klart den mest vedervärdiga smaken på någon medicin jag någonsin stått på.

Fördelen är att smaken är såpass unik så att om någon säg har köpt fultabletter på Darknet och har erfarenhet av den äkta varan så känner man förmodligen direkt att tabletterna innehåller det dem ska dvs Zopiklon, den smaken kan fan ingen ta miste på.
Citera
2022-05-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Kan inte somna på imovane, och klarar inte av metallsmaken. Tagit stilnoct dagligen i < 8 år, undantag från perioder när jag haft läkare som vägrat skriva ut men i princip varje dag under många år.

(För att kunna sova på 10mg utan att få tolerans så byter jag tillverkare varje månad, vet inte om det är placebo men upplever att det funkar bra.)

Dock gör den korta halveringstiden att jag får abstinens redan på morgonen, så jag tar den på dagen också för att ens kunna fungera annars har jag så grov ångest. Men tar inte mer än ca 50mg om dagen nu för tiden, försöker trappa ner sakta men säkert..

Sorry men lika logiskt som att byta ölmärke för att inte bli alkis men är väl bara toppen att konstatera snäll toleransutveckling. Du hade nog mått bra av att byta mot mer långverkande preparat och trappa ner. Du har ju redan konstaterat att du har konstant abstinens på dessa så varför håller du kvar?
Citera
2022-05-20, 21:16
Medlem
Varit lågdosberoende av stilnoct i omgångar och är först efter en tids uppehåll som jag märker hur dåligt jag egentligen mår av dem under användning. Folk underskattar betydelsen av extremt kort halveringstid och många går runt med konstant abstinens även på medicinsk dos.
Min taktik för att hålla behovet nere är att inte ta full dos vid sänggåendet utan halv dos när jag legat vaken ett tag. Ger några sämre nätter men halverar intaget snabbt och efter någon vecka går det att klippa helt. Blir det för många dåliga nätter på raken så unna dig en natt på halv dos men öka inte mer än vad som krävs för att komma igenom natten. När du är mindre torsk på dem kan melatonin och sånt som vid z-bruk inte biter faktiskt räcka. Hatkärlek till dessa piller.
Citera
2022-05-21, 11:34
Medlem
Någon som vet om Imovane är utbytbart eller åtminstone kraftigt lindrar en "vanlig" benso avstängning av ex stess, Ksalol
Citera
2022-05-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Någon som vet om Imovane är utbytbart eller åtminstone kraftigt lindrar en "vanlig" benso avstängning av ex stess, Ksalol
Lindra lär det ju göra till viss mån och du lär ju sova betydligt bättre om du tar dem till natten när du har benzoabstinens.

Du kan ta dem dagtid också för att lindra en Benzo AT men risken är då att du bara byter ut ett beroende emot ett annat samt att de slutar att funka till natten då du bäst lär behöva dem.

Dock så lär det vara lättare att klippa ett Z analogberoende än ett benzo dito och här i staden klipper de bla dina Z analoger rakt av om du knallar upp på psyk och vill bli inlagd pga Z analogavgiftning.

De trappar alltså inte ens ut Z analoger.
Citera
2022-05-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Sorry men lika logiskt som att byta ölmärke för att inte bli alkis men är väl bara toppen att konstatera snäll toleransutveckling. Du hade nog mått bra av att byta mot mer långverkande preparat och trappa ner. Du har ju redan konstaterat att du har konstant abstinens på dessa så varför håller du kvar?

Finns inte något långtidsverkande preparat som jag inte redan provat utan effekt. Det är detta eller ”riktig” benzo men det skriver inte min läkare ut pga tidigare benzomissbruk.

Jag har försökt sluta, jag har försökt trappa ner men faller tillbaka till slut ändå. Och har insett att nu när t om läkarna slutat tjata om att ”nån gång måste du sluta med Zolpidem” efter så många år så tänker jag att behöver jag ta det hela livet så gör jag det.
Citera
2022-05-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Lindra lär det ju göra till viss mån och du lär ju sova betydligt bättre om du tar dem till natten när du har benzoabstinens.

Du kan ta dem dagtid också för att lindra en Benzo AT men risken är då att du bara byter ut ett beroende emot ett annat samt att de slutar att funka till natten då du bäst lär behöva dem.

Dock så lär det vara lättare att klippa ett Z analogberoende än ett benzo dito och här i staden klipper de bla dina Z analoger rakt av om du knallar upp på psyk och vill bli inlagd pga Z analogavgiftning.

Det stämmer det om avgiftningen då jag har erfarenhet av både vanlig och zanalogt. Kramprisken är obefintlig pånzanaloger - du sover inget eller lite och mår risigt 5-6; dagar.

Funkar bra med nasalt sub.Bara använt ca 12 mg men såklart fuskat med benso också. Vi får se om det bara blir ett uppehåll eller mer

Problemet är att det fungerar bra att blanda några dagar rökheroin om man tar uppehåll med sub och benso ett par dagar. Är ju inte nyttigt oavsett samt att det är dyrt. Nåväl, får trappa även Benson ett par dagar och ta med bara Imovane så man slipper problem med tullen
Citera
2022-05-22, 16:55
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84

Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Finns inte något långtidsverkande preparat som jag inte redan provat utan effekt. Det är detta eller ”riktig” benzo men det skriver inte min läkare ut pga tidigare benzomissbruk.

Jag har försökt sluta, jag har försökt trappa ner men faller tillbaka till slut ändå. Och har insett att nu när t om läkarna slutat tjata om att ”nån gång måste du sluta med Zolpidem” efter så många år så tänker jag att behöver jag ta det hela livet så gör jag det.

Nu när jag är klar med min opiatavtändning, vilket inte var så svårt med några sub o benso, folk får tycka vad de vill om det men jag tänker väl varför lida mer än nödvändigt...Nej, nu är jag mer rådvill över benso at. Den är lurigare. Jag har alltså tillgång till Imovane,Ca 20 7.5 legalt, skall be om en lista på apoteket för säkerhets skullNja, de hade jag hellre velat ta med ett 20 bensedin, men de är ju inte lagliga. Samtidigt, tanken börjar mala, en helt anonym medelålders vårdad man med blodtrycksmedicin, SSRI, Imovane, blir då sugen på att lägga ner en karta med 15, ser dessutom exakt ut som min blodtrycksmedicin..Veckans I lands problem för mig😂
Citera
2022-05-22, 17:13
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Korstoleransen bens och de två Z;a extremt hög. Som kuriosa; när jag lämnade UP på jobbet (och därmed inte kunde käka alpra fyra dygn innan, samt zopiklon (de skickade på analys them bastards) tre dygn innan, stod jag mig på zolpidem, var fan inte roligt, 13 per dygn som mest, hua, fy fan...
Citera
2022-05-22, 17:18
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Nu när jag är klar med min opiatavtändning, vilket inte var så svårt med några sub o benso, folk får tycka vad de vill om det men jag tänker väl varför lida mer än nödvändigt...Nej, nu är jag mer rådvill över benso at. Den är lurigare. Jag har alltså tillgång till Imovane,Ca 20 7.5 legalt, skall be om en lista på apoteket för säkerhets skullNja, de hade jag hellre velat ta med ett 20 bensedin, men de är ju inte lagliga. Samtidigt, tanken börjar mala, en helt anonym medelålders vårdad man med blodtrycksmedicin, SSRI, Imovane, blir då sugen på att lägga ner en karta med 15, ser dessutom exakt ut som min blodtrycksmedicin..Veckans I lands problem för mig😂

Ja, faktiskt, I-landsproblem alltså...

Benso-AT är HEMSK (för vissa, undertecknad hör dit) - fått EP och dille PÅ Detox - trots moderata doser (3 mg klona, 15-22,5 Z) när jag förklarade för en läkare att blandmissbruk förelegat och han då stället ströp min oxa-dos.... ...sedan när EP/DL kom efter fem dagar som ett brev på posten skickade man mig till SöS - var väl enklare... borde fan Lex Maria-anmält den jäveln...
Citera
2022-05-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Korstoleransen bens och de två Z;a extremt hög. Som kuriosa; när jag lämnade UP på jobbet (och därmed inte kunde käka alpra fyra dygn innan, samt zopiklon (de skickade på analys them bastards) tre dygn innan, stod jag mig på zolpidem, var fan inte roligt, 13 per dygn som mest, hua, fy fan...

Hänger inte med riktigt men i mitt fall är det väl bra att korstolersnsen är hög? Även om man såklart skulle vilja ha något med längre halveringstid...men 2 7.5or Imovane. 2 halvor dagtid och en hel på kvällen lär väl göra sitt jobb under konferensen så får jag ta tag i det långsiktiga sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in