2021-02-16, 20:59
Medlem
Jontelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Du sover längre på Zopiklon då den har en längre halveringstid än Zolpidem som går ur kroppen snabbare. I avvänjnings hänseende så är de i min mening rätt likartade.

Personligen har jag testat alla möjliga tokmixar av sömnmedel då jag har en rätt grov insomnia problematik.

Har bla stått på 400 mg Quetiapine samt 2 ml Theralen på det innan jag utvecklade tolerans mot Quetiapinets sövande effekt. Samma med Nozinan. Stod på 300 mg till kvällen samt 2 ml Theraralen innan det också slutade verka

Idag tar jag till natten 2 mg Iktorivil, 2 st Propavan, 2 ml Theralen samt 6 mg Melatonin. Jag får även ta 0.25 mg Xanor v.b om jag absolut inte kan somna.

Den mixen har faktiskt fungerat rätt så bra under en längre tid nu.

Tack för svaret! Vad tror du om Theralen som sömnförlängare till en Z-analog?
Citera
2021-02-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Ge fan i neuroleptika om du inte är schizofren.

Det är ett rävgift som efter ett kontinuerligt bruk kan jag ge parkinsonism.
Källa?

Det värsta som kan hända är att metabolismen kan sluta fungera men då ska man stå på minst 300 mg/dag över en väldigt lång tid.

25-75 mg för sömn är utmärkt.
Citera
2021-02-17, 16:20
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dpzdpzdpz
Källa?

Det värsta som kan hända är att metabolismen kan sluta fungera men då ska man stå på minst 300 mg/dag över en väldigt lång tid.

25-75 mg för sömn är utmärkt.

Att få parkinsonism av neuroleptika är en klassiker. Googla. Men, som du säger, det kan ta sin tid.

Låt bli den typen av medicin om du inte lider av psykossjukdom.
Senast redigerad av LookingBackInAnger 2021-02-17 kl. 16:22. Anledning: Tillägg
Citera
2021-02-17, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontelito
Tack för svaret! Vad tror du om Theralen som sömnförlängare till en Z-analog?
Det är en väldigt vanlig kombination inom sjukvården.

Theralen är en lite skum medicin dock. Vissa tokdäckar och får hemsk hangover medans andra (jag själv inräknad) kan dricka det som saft utan hangover.

Eftersom den är icke beroendeframkallande kommer din doktor gladeligen att skriva ut den också.

Testa 1 ml först och fungerar det dåligt så höj till 2.

I början av min insomnia karriär stod jag själv på 10 mg Zopiklon, 2 ml Theralen samt 10 mg Sobril till natten, men i mitt fall var det en lite för klen kombination.
Citera
2021-02-17, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Att få parkinsonism av neuroleptika är en klassiker. Googla. Men, som du säger, det kan ta sin tid.

Låt bli den typen av medicin om du inte lider av psykossjukdom.
Jag googlar men det ända jag hittar är att man kan behandla Parkinson med Quetiapin. Jag tror du har förväxlat de.
Citera
2021-02-17, 21:38
Medlem
Kan man lita på de indiska zopiclone som finns i omlopp eller kan de innehålla annat? Har recept och vill inte få i mig något annat än zopiclon
Citera
2021-02-18, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Kan man lita på de indiska zopiclone som finns i omlopp eller kan de innehålla annat? Har recept och vill inte få i mig något annat än zopiclon

För mig har de funkat iaf.

Vad heter märket?
Citera
2021-02-18, 06:38
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dpzdpzdpz
Jag googlar men det ända jag hittar är att man kan behandla Parkinson med Quetiapin. Jag tror du har förväxlat de.

Jag har inte förväxlat någonting. Här några av de länkar jag får upp när jag googlar på “neuroleptika parkinsonism”:

“Andra biverkningar, så kallade Parkinsonliknande symtom, kan uppstå efter några dagars medicinering. Symtomen liknar Parkinsons sjukdom.”

https://www.sbu.se/sv/publikationer/.../neuroleptika/

“Sekundär parkinsonism är en benämning på sym*tom som ger upphov till parkinsonism med känd mekanism och som inte uppvisar den typiska sjuk*domsbilden eller det typiska förloppet som vid Parkinsons sjukdom. Typexempel är

neuroleptikaframkallad parkinsonism (G 21.1)
vaskulär parkinsonism (G 21.8).”

https://lakemedelsboken.se/kapitel/n...s_sjukdom.html

Och så vidare.

Du googlar dåligt.

PS/Jag tror det är du som förväxlar “parkinson” med “parkinsonism”.
Senast redigerad av LookingBackInAnger 2021-02-18 kl. 06:40. Anledning: PS
Citera
2021-02-18, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
För mig har de funkat iaf.

Vad heter märket?

Ok, du kände igen effekten? Vill inte få i mig något skumt eller olagligt. Finns lite olika med ZOP HabPharma är ett av dem, finns både vita och blå tydligen
Citera
2021-02-19, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Ok, du kände igen effekten? Vill inte få i mig något skumt eller olagligt. Finns lite olika med ZOP HabPharma är ett av dem, finns både vita och blå tydligen

Japp, sådana har jag också.

Det är Zopiklon i dessa.
Citera
2021-02-21, 15:33
Medlem
EastCoastWays avatar
Zolpidem Stada är ju helt värdelösa

Man får inte det där snabba påslaget som av Stilnoct
Tar ju evigheter innan man somnar
Citera
2021-02-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastCoastWay
Zolpidem Stada är ju helt värdelösa

Man får inte det där snabba påslaget som av Stilnoct
Tar ju evigheter innan man somnar
Funkar i princip lika bra, om du upplever att effekten uppnås senare varför tar du inte skiten tidigare då, poof så var problemet bortblåst.

Förövrigt så är väl zolpidem inge betydelse på märke en väldigt dålig medicin, zopiklon slår det med hästlägder av hur utvilad man känner sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in