Citat:
Ursprungligen postat av
SDless
Någon som vet om Imovane är utbytbart eller åtminstone kraftigt lindrar en "vanlig" benso avstängning av ex stess, Ksalol
Citat:
Ursprungligen postat av
WhiskeyTango84
Lindra lär det ju göra till viss mån och du lär ju sova betydligt bättre om du tar dem till natten när du har benzoabstinens.
Du kan ta dem dagtid också för att lindra en Benzo AT men risken är då att du bara byter ut ett beroende emot ett annat samt att de slutar att funka till natten då du bäst lär behöva dem.
Dock så lär det vara lättare att klippa ett Z analogberoende än ett benzo dito och här i staden klipper de bla dina Z analoger rakt av om du knallar upp på psyk och vill bli inlagd pga Z analogavgiftning.
De trappar alltså inte ens ut Z analoger.
Citat:
Ursprungligen postat av
sweetbutcrazy
Finns inte något långtidsverkande preparat som jag inte redan provat utan effekt. Det är detta eller ”riktig” benzo men det skriver inte min läkare ut pga tidigare benzomissbruk.
Jag har försökt sluta, jag har försökt trappa ner men faller tillbaka till slut ändå. Och har insett att nu när t om läkarna slutat tjata om att ”nån gång måste du sluta med Zolpidem” efter så många år så tänker jag att behöver jag ta det hela livet så gör jag det.
Nu när jag är klar med min opiatavtändning, vilket inte var så svårt med några sub o benso, folk får tycka vad de vill om det men jag tänker väl varför lida mer än nödvändigt...Nej, nu är jag mer rådvill över benso at. Den är lurigare. Jag har alltså tillgång till Imovane,Ca 20 7.5 legalt, skall be om en lista på apoteket för säkerhets skullNja, de hade jag hellre velat ta med ett 20 bensedin, men de är ju inte lagliga. Samtidigt, tanken börjar mala, en helt anonym medelålders vårdad man med blodtrycksmedicin, SSRI, Imovane, blir då sugen på att lägga ner en karta med 15, ser dessutom exakt ut som min blodtrycksmedicin..Veckans I lands problem för mig😂