2022-05-22, 17:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Hänger inte med riktigt men i mitt fall är det väl bra att korstolersnsen är hög? Även om man såklart skulle vilja ha något med längre halveringstid...men 2 7.5or Imovane. 2 halvor dagtid och en hel på kvällen lär väl göra sitt jobb under konferensen så får jag ta tag i det långsiktiga sen

Exakt vad jag menade - sorry om oklar! (Mitt svar kan användas som en sådan där Staffan Hildebrand-varning till ungdomen -> "där ser ni vad bens gör med den kognitiva förmågan".).

På den tiden jag var "fast i zopi" kunde jag utan probs vara utan så länge t ex alpra eller annan bens fanns tillgänglig. ELLER! I värst fall z-dem!
Citera
2022-05-22, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Exakt vad jag menade - sorry om oklar! (Mitt svar kan användas som en sådan där Staffan Hildebrand-varning till ungdomen -> "där ser ni vad bens gör med den kognitiva förmågan".).

På den tiden jag var "fast i zopi" kunde jag utan probs vara utan så länge t ex alpra eller annan bens fanns tillgänglig. ELLER! I värst fall z-dem!

Haha, nja så oklar var du inte. Så du menar alltså att det låter som ett vettigt upplägg om jag nu inte får tag i stess eller xanor att under dessa dagar ersätta med Imovane 7.5. Kanske inte ens behöver må dåligt o jag tar tre 7?5 dygn. Kan ju dryga ut med bärs eller vodka om det behövs. Är väl en månad nu som det slunkit ner både stess o Ksalol, ca 3 av varje
Citera
2022-05-22, 18:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Haha, nja så oklar var du inte. Så du menar alltså att det låter som ett vettigt upplägg om jag nu inte får tag i stess eller xanor att under dessa dagar ersätta med Imovane 7.5. Kanske inte ens behöver må dåligt o jag tar tre 7?5 dygn. Kan ju dryga ut med bärs eller vodka om det behövs. Är väl en månad nu som det slunkit ner både stess o Ksalol, ca 3 av varje

Yep - kommer funka utmärkt! Dock; lätt att då överdosera! Ta en, ta det lugnt! En till att sova på.

Nu är du inte alkis men vi är båda... ...homo sapiens, I think. Det faktum att jag går på Ber mott varje mån men fredag tar min antabus som Kurtan hade sagt "på mitt eget själv" = inte alls idag eller i fredags, kör på nödraketer, kalla det gärna "gravöl" med tanke på Arsenals bittra öde, så kommer jag inte känna av att "jag måste ta min e m grogg!!!!" (= 1 mg klona, 7,5-15 mg zopi) men tar en a två till natten, enär endast 12 folkisar (kan bli 18 om jag känner mig rätt... .).
Citera
2022-05-22, 18:43
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - - Är väl en månad nu som det slunkit ner både stess o Ksalol, ca 3 av varje

Aj då, läste illa - räkna med 2-3 st 7,5or Imo på dagen/kvällen, 2 att sova på = 4-5 per dygn, annars blir det jobbigt.
Citera
2022-05-22, 18:48
Medlem
Citat:
Aj då, läste illa - räkna med 2-3 st 7,5or Imo på dagen/kvällen, 2 att sova på = 4-5 per dygn, annars blir det jobbigt.

Låter rimligt
Citera
2022-05-22, 21:17
Medlem
Citat:
Korstoleransen bens och de två Z;a extremt hög. Som kuriosa; när jag lämnade UP på jobbet (och därmed inte kunde käka alpra fyra dygn innan, samt zopiklon (de skickade på analys them bastards) tre dygn innan, stod jag mig på zolpidem, var fan inte roligt, 13 per dygn som mest, hua, fy fan...

Jag tycker man behöver färre Zolpidem än t ex alprazolam för att få bra effekt. T ex så börjar jag alltid dagen med 10mg zolpidem och den slår alltid lika bra. Sen fyller jag på lite då och då. Kan hålla mig till 5 st/dag tror jag skulle jag t ex ta 20mg på en gång så får jag svårt med minnet. (Eller ja, svårare)

Men jag tog alprazolam ett tag också och trots att jag testade från flera olika säljare så var det värdelöst. Kände inget på 0,5mg. Tog en till. Och en till. Osv. Hade vips som de va tagit slut på 100 tabletter på mindre än 2 veckor. Men när de var slut, DÅ märkte jag av det. Höll på att få en psykos tror jag. Förstod ingenting vad som hände och jag trodde jag skulle dö när som helst..
Citera
2022-05-22, 21:23
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Jag tycker man behöver färre Zolpidem än t ex alprazolam för att få bra effekt. T ex så börjar jag alltid dagen med 10mg zolpidem och den slår alltid lika bra. Sen fyller jag på lite då och då. Kan hålla mig till 5 st/dag tror jag skulle jag t ex ta 20mg på en gång så får jag svårt med minnet. (Eller ja, svårare)

Men jag tog alprazolam ett tag också och trots att jag testade från flera olika säljare så var det värdelöst. Kände inget på 0,5mg. Tog en till. Och en till. Osv. Hade vips som de va tagit slut på 100 tabletter på mindre än 2 veckor. Men när de var slut, DÅ märkte jag av det. Höll på att få en psykos tror jag. Förstod ingenting vad som hände och jag trodde jag skulle dö när som helst..

Jo, de skiljer... ...glöm inte heller att det kom ut en massa ful-Ksalol på marknaden för ett par år sedan, var orsaken till att jag slutade helt med alpra.

MEN! Vill inte verka "Bror Duktig"... men blir livrädd (för din skull) när jag läser saker som "börjar jag alltid dagen..." Håll hjärnan ren åtminstone halva dygnet! Livsfarligt att gå på kortverkande 24-7 - kommer inte sluta bra! Antingen gör du något heltokigt - eller slutar som ett vrak, som undertecknad...
Citera
2022-05-22, 21:30
Medlem
Citat:
Jo, de skiljer... ...glöm inte heller att det kom ut en massa ful-Ksalol på marknaden för ett par år sedan, var orsaken till att jag slutade helt med alpra.

MEN! Vill inte verka "Bror Duktig"... men blir livrädd (för din skull) när jag läser saker som "börjar jag alltid dagen..." Håll hjärnan ren åtminstone halva dygnet! Livsfarligt att gå på kortverkande 24-7 - kommer inte sluta bra! Antingen gör du något heltokigt - eller slutar som ett vrak, som undertecknad...

Köpte aldrig de som hette Ksalol utan de rosa tabletterna som till och med finns på fass.

Men om jag känner att jag verkligen verkligen MÅSTE ta 1 tablett när jag vaknar, min ångest försvinner nästan helt och jag blir pigg och gladare. Men sen så kan jag inte heller sova på nätterna om jag inte tar 1 en stund innan läggdags. När ska jag då hinna ”vara ren”?
Citera
2022-05-22, 21:36
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Köpte aldrig de som hette Ksalol utan de rosa tabletterna som till och med finns på fass.

Men om jag känner att jag verkligen verkligen MÅSTE ta 1 tablett när jag vaknar, min ångest försvinner nästan helt och jag blir pigg och gladare. Men sen så kan jag inte heller sova på nätterna om jag inte tar 1 en stund innan läggdags. När ska jag då hinna ”vara ren”?

Sant... damned if you do - damned if you don´t... Så är det ju.

De rosa enmilligrammarna har jag inte hört skulle finnas fulkopior på...

Prylen med alpra... minns när jag firade Julen allena på Gran Canaria -13 "nykter" - satt och "söp" med en alkad ålänning som bodde mittemot... varje gång han tog en sup tog jag ett blåbär... prylen med alpra är att man aldrig blir riktigt stukad somatiskt - försök att stå och gå på 12 mg klona... 12 mg alpra och man är i gasen... då är det fest och knulla or whatever....

Men att bli beroende av kortverkande... inget jag rekommenderar...
Citera
2022-05-22, 21:39
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Testat Ikto i lågdos??? Absolut inget man festar på, men håller ångesten borta. Mig har det räddat från att supa ihjäl mig. Dock: oerhört svårt att kliva av..
Citera
2022-05-22, 22:42
Medlem
Citat:
Testat Ikto i lågdos??? Absolut inget man festar på, men håller ångesten borta. Mig har det räddat från att supa ihjäl mig. Dock: oerhört svårt att kliva av..

Ja. Jag gillar ikto. Men torskade på urinprovet för några år sen så vågar inte ta de med hög halveringstid. Har fortfarande (o)regelbundna urinprov och blir de positivt lär de ta bort elvansen från mig (har adhd) så vågar inte chansa.
Citera
2022-05-22, 23:22
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ja. Jag gillar ikto. Men torskade på urinprovet för några år sen så vågar inte ta de med hög halveringstid. Har fortfarande (o)regelbundna urinprov och blir de positivt lär de ta bort elvansen från mig (har adhd) så vågar inte chansa.

Good thinkin´!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in