2023-10-15, 03:54
Medlem
Chronophobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Jag har också tämligen nyligen orsakat skador både på kroppen och runt om i huset. Dock har även starksprit och extra starka öl varit iblandade, tillsammans med zopiklon.

Det är helt galet hur minnena efteråt är helt puts väck — i samma veva som man under rusets gång ”inte känner någonting”. Zolpidem upplever jag vara ännu värre med tanke på de hallucinationer man kan få. De kan ju vara direkt otäcka och skrämmande.

Hade en kvinnlig bekant som brukade sova på Zolpidem. Hon var helt ovetende om att hon var uppe och gjorde konstigheter om nätterna. Var livrädd att hon skulle sätta sig i bilen i ett sånt tillstånd. Körkortet hade nog rykt om polisen stoppat henne.
Bevittnade henne en gång när jag sov över, lyckades få det på film och visa henne med. Hon gjorde inget allvarligt mer än lallade runt och pratade strunt och plundrade kylen iofs, men hon blev riktigt rädd efter det.
Citera
2023-10-15, 04:11
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronophob
Hade en kvinnlig bekant som brukade sova på Zolpidem. Hon var helt ovetende om att hon var uppe och gjorde konstigheter om nätterna. Var livrädd att hon skulle sätta sig i bilen i ett sånt tillstånd. Körkortet hade nog rykt om polisen stoppat henne.
Bevittnade henne en gång när jag sov över, lyckades få det på film och visa henne med. Hon gjorde inget allvarligt mer än lallade runt och pratade strunt och plundrade kylen iofs, men hon blev riktigt rädd efter det.

Ja, fy fan. Zolpidem är direkt skrämmande även som fristående substans. Med zopiklon behövs ju åtminstone generellt till exempelvis alkohol eller PV-droger, eller alla tre om man gillar att leva riktigt på gränsen. Alternativet är ju alla fyra — det bara kan inte bli en bra dag då.
Citera
2023-10-15, 04:24
Medlem
Chronophobs avatar
Citat:
Ja, fy fan. Zolpidem är direkt skrämmande även som fristående substans. Med zopiklon behövs ju åtminstone generellt till exempelvis alkohol eller PV-droger, eller alla tre om man gillar att leva riktigt på gränsen. Alternativet är ju alla fyra — det bara kan inte bli en bra dag då.

Jag använder inte andra droger eller alkohol Det enda jag gör ibland på mina zopiklon är att äta, ibland konstiga och starka saker pga den vidriga smaken i munnen. Wasabi har jag tydligen sugit i mig en massa av. Man blir rätt dålig i magen av en tub wasabi kan jag intyga.
Citera
2023-10-15, 04:54
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronophob
Jag använder inte andra droger eller alkohol Det enda jag gör ibland på mina zopiklon är att äta, ibland konstiga och starka saker pga den vidriga smaken i munnen. Wasabi har jag tydligen sugit i mig en massa av. Man blir rätt dålig i magen av en tub wasabi kan jag intyga.

Haha, jo, det kan jag tänka mig!

Metallsmaken är helt hopplös för den bryter ju igenom i stort sett allt och så många timmar efter administrering dessutom. Men det är väl egentligen det största minustecknet med zopiklon, och i jämförelse med att sätta sig i bilen och krocka den 20 meter i väg får det väl ändå ses som en fullt acceptabel biverkning.

Bra att du avstår både droger och alkohol. I slutändan är det alltid det mest förnuftiga.
Citera
2023-10-16, 01:00
Medlem
Något som jag har lagt märke till dom senaste månaderna är att inte alla piller är vända åt samma håll i kartorna, någon som vet varför? Får mig direkt och tänka på p-piller där inte alla piller är p-piller utan att x antal utav pillerna är sockerpiller som man enbart tar för att lura kroppen, är det samma skit med Zopiklon/Imovane,? Vet inte om det är inbillning eller ej men tycker att dom tabletterna som har varit vända neråt har gett mindre smak och mindre effekt men vet inte dom är ren inbillning.

https://imgur.com/a/RvYCRnx Ni ser där, överst till höger man ser skåran och på dom andra pillerna så är skåran på andra sidan.

Det är hämtat från Svensk apotek så inget från gatan.
Senast redigerad av InCrustWeTrust 2023-10-16 kl. 01:10.
Citera
2023-10-16, 01:12
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InCrustWeTrust
Något som jag har lagt märke till dom senaste månaderna är att inte alla piller är vända åt samma håll i kartorna, någon som vet varför? Får mig direkt och tänka på p-piller där inte alla piller är p-piller utan att x antal utav pillerna är sockerpiller som man enbart tar för att lura kroppen, är det samma skit med Zopiclone/Imovane?

https://imgur.com/a/RvYCRnx Ni ser där, överst till höger man ser skåran och på dom andra pillerna så är skåran på andra sidan.

Det är hämtat från Svensk apotek.

Så har det varit för mig också, så till den grad att det har varit det ända sedan jag började få recept på dem för ett år sedan ungefär.

Jag tror att det helt enkelt handlar om att tabletterna kommer i oordning på fabrikens band och sedan hamnar de av slumpen med skåran upp eller ned vid paketeringen i plasten innan det att de försluts helt av foliet. Detta är dock bara vad jag tror, så ta det absolut inte för en sanning.

Att det skulle vara x antal sockerpiller i varje blister tvekar jag högst till.
Citera
2023-10-16, 14:09
Medlem
Citat:
Så har det varit för mig också, så till den grad att det har varit det ända sedan jag började få recept på dem för ett år sedan ungefär.

Jag tror att det helt enkelt handlar om att tabletterna kommer i oordning på fabrikens band och sedan hamnar de av slumpen med skåran upp eller ned vid paketeringen i plasten innan det att de försluts helt av foliet. Detta är dock bara vad jag tror, så ta det absolut inte för en sanning.

Att det skulle vara x antal sockerpiller i varje blister tvekar jag högst till.

Det är helt korrekt. Tabletterna kommer i många fall ur ett rör ner på bandet med bilister där de vibreras på plats och därmed kan hamna på olika sidor. Att det skulle finnas sockerpiller i någon läkemedelsförpackningar skulle jag hemskt gärna se källa på men helt uteslutet på ett preparat av detta slag.

Men på temat olika effekt slår många läkemedel beroende på sällskapet i magsäcken. På tom mage vs brakmiddag stor skillnad och därför vissa läkemedel skall tas mellan måltider.
Senast redigerad av tio1000 2023-10-16 kl. 14:12.
Citera
2023-10-16, 15:18
Medlem
Chronophobs avatar
Citat:

Bra att du avstår både droger och alkohol. I slutändan är det alltid det mest förnuftiga.

Tack Du får det att låta som att jag är en riktig mönstermedborgare, men riktigt så är det inte
Citera
2023-10-16, 16:27
Medlem
paskharens avatar
Hur står det till med att få ut dom här rackarna nuförtiden? Kastar läkarna dom på dig som gjorde "back in the old days"? Eller har tvångsremmen dragits åt rejält på dom här med?

Sist jag knapra en kände jag knappt igenom dom alls. När jag mumsa såna här stod det i biförpackningen att man skulle sitta upp för dom smälte så fort. Var knappt att jag kände den metalliska smaken senast jag knapra en.
Citera
2023-10-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Hur står det till med att få ut dom här rackarna nuförtiden? Kastar läkarna dom på dig som gjorde "back in the old days"? Eller har tvångsremmen dragits åt rejält på dom här med?

Sist jag knapra en kände jag knappt igenom dom alls. När jag mumsa såna här stod det i biförpackningen att man skulle sitta upp för dom smälte så fort. Var knappt att jag kände den metalliska smaken senast jag knapra en.

Har du sömnproblem och gått igenom alla dem "lagliga" alternativen kan man få dessa. Men man kastar inte dessa på en direkt. Man "mumsar" absolut inte dessa rakt upp och ner då de smakar för jävligt.. Sen är det så snabbt påslag om man sväljer så knappast att man behöver tugga dem heller.. Effekt ska man känna redan efter 10minuter från intag.
Citera
2023-10-16, 17:24
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Har du sömnproblem och gått igenom alla dem "lagliga" alternativen kan man få dessa. Men man kastar inte dessa på en direkt. Man "mumsar" absolut inte dessa rakt upp och ner då de smakar för jävligt.. Sen är det så snabbt påslag om man sväljer så knappast att man behöver tugga dem heller.. Effekt ska man känna redan efter 10minuter från intag.

Jag mumsa dessa sedan början på 2000 talet. Jo du fick ducka när du var på läkarbesök på den tiden. Dom var annorlunda på den tiden. Jäkla drag i dom på den tiden. Var inte ens dragerade då.

Man fick höra att dom var helt fantastiska. Inte beroendeframkallande eller några biverkningar alls hette det då.

Minns första gången jag tog en halv tablett. Jag kunde i min vildaste fantasi inte förstå att det var lagligt och att dom måste förväxlat tabletterna.
Citera
2023-10-17, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen

Är rätt svårt på min mottagning nu tror jag, dock lättare med Zopiklon än Zolpidem.Fick dock det lätt utskrivet på VC 2015 efter bara att ha testat typ Atarax och Propavan. Sen har jag hamnat på psykiatrin där de valde att byta ut till Zopiklon, men gav mig sen efter ett tag tillbaka Zolpidem. Flera gånger har de tagit bort medicinen (oftast AT-läkare) och gett mig typ antipsykotika och sånt.. men har då gått till VC och sagt att de ej lyssnar på mig på psykiatrin och då har VC skrivit ut många gånger när psyk har vägrat. De har dock de senaste åren låtit den vara kvar då jag inte fått någon toleransutveckling och då jag sagt att inget annat fungerar.

Med andra ord så är vårdcentralen det bästa alternativet för att få dessa utskrivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in