Citat:
Ursprungligen postat av
caeco
Farsan har käkat imovane så länge det funnits i Sverige (mer eller mindre). Han hade någon generisk variant som han svor på inte gav någon metallsmak. Sedan slängde han det, glömde bort namnet på tillverkaren och tog en annan generisk variant. Metallsmaken var tillbaka direkt haha. Du får gärna rekommendera någon som du inte upplever någon metallsmak av så ska jag själv kolla upp det.
Men vad skulle vara orsaken till det? Enda som eventuellt skiljer sig åt är väl bindningsmedel?
Alltid föredragit stilnoct framför imovane och har vid de få tillfällena jag tagit imovane givetvis känt smaken. Oavsett intagssätt så får man ju smaken tyvärr haha.
Ja det måste ju vara något bindningsmedel som orsakar metallsmaken, men vilket? någon när jag har tråkigt ska jag forska lite i det.
Jag föredrar nog Zopiclon (Imovane) framför Zolpidem (Stilnoct] eftersom Zopiclon har aningen lite längre halveringstid och jag har ibland problem med nattligt uppvaknande.
Men alltså 7,5 mg Zopicklon ska väl vara lika strark som 10 mg Zolpidem? Men jag tycker att Zoplidem slår på fan så mycket hårdare och upplever dom som starkare.
Någon mer som tycker som jag?