2021-12-09, 00:03
Bannlyst
Poppade nyss 7 st 7.5 mg Imovane och druckit sju folköl. Jag vet var jag har dig, Imovane.
Citera
2021-12-11, 09:04
Medlem
KneKhis avatar
Har nu provat de vita HAB 7.5mg zopiclone. Jag tog 1 och fick tydlig effekt, något jag dock lade märke till var att den smakade knappt zopiklon alls (tuggade sönder den i munnen och hade den under tungan en kort stund), 1.5h senare tog jag två stycken till men det kändes som att det inte hände någonting alls där.

Ska zopiklon fungera så angående återdosering? Vad jag kan minnas så har det tidigare hjälpt för mig att fylla på om jag inte somnat på första. Någon annan som har erfarenhet av de vita HAB Zop?
Citera
2021-12-11, 18:26
Bannlyst
Tre folköl och 90 mg imovane nere (tolv st x 7.5).

Mår super.
Citera
2021-12-11, 20:48
Medlem
Fick kriga som ett as för att få Imovane utskrivet, (som 22 åring.) Har nu haft det kontinuerligt utskrivet i över fyra år. Det verkar som att har man fått en medicin utskrivet ett par gånger så bara rullar det på sedan. Trots att Imovane enbart ska förskrivas under korta perioder verkar de skita i detta. Älskar att få 100 pack Imovane utskrivet.

En fråga. Pga läkarbrist så ska en läkare på annan mottagning förskriva mig ett 100 pack. En annan läkare på en annan enhet utöver denna ska också förskriva mig, (då bägge tänker att det bara är han som skriver ut.) De kan ju inte kontrollera detta?
Citera
2021-12-11, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Fick kriga som ett as för att få Imovane utskrivet, (som 22 åring.) Har nu haft det kontinuerligt utskrivet i över fyra år. Det verkar som att har man fått en medicin utskrivet ett par gånger så bara rullar det på sedan. Trots att Imovane enbart ska förskrivas under korta perioder verkar de skita i detta. Älskar att få 100 pack Imovane utskrivet.

En fråga. Pga läkarbrist så ska en läkare på annan mottagning förskriva mig ett 100 pack. En annan läkare på en annan enhet utöver denna ska också förskriva mig, (då bägge tänker att det bara är han som skriver ut.) De kan ju inte kontrollera detta?
Jo, självklart komme detta stå i din journal.
Citera
2021-12-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Jo, självklart komme detta stå i din journal.

Jag vet inte hur lång tid det tar men prova att spärra journalen från olika vårdgivare.
Citera
2021-12-11, 23:41
Medlem
st33rs avatar
Citat:

Du vet om att dina apoteksrecept finns digitalt?
Apoteket ser dina senaste uttag.

Varför njuter du så av 100-tals Imovane?

Jag tycker det stämmer det min läkare sa , att tar man för ofta så slutar man få effekt till slut. Men du kanske proppar i dig mängder för att flumma med?
Citera
2021-12-12, 00:20
Medlem
Citat:

Jo det kan de. Om de har tillgång till samma journalsystem så kan de se exakt alla mediciner du har fått utskrivna, oavsett vilken doktor som har skrivit ut vad.

Stod själv på Imovane och Stilnoct varje dag växelvis från vecka till vecka för att hålla nere toleransen i tre års tid. Det fjärde året blev jag uppgraderad till Nitrazepam 5 mg till natten och sedan den försvann så har jag fått sova på Xanor vid behov, vilket funkar ypperligt.

Lite kul kuriosa.

Första gången jag fick Imovane utskrivet så fick jag 8 100 pack a 5 mg i ett svep att hämtas ut 2 åt gången med 4 veckors uttagsintervall.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-12-12 kl. 00:27.
Citera
2021-12-12, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Tre folköl och 90 mg imovane nere (tolv st x 7.5).

Mår super.
Det kan jag tänka mig.

Akta bara så att du inte vaknar upp i en totaldemolerad lägenhet imorgon eller i värsta fall någon helt annanstans.

Jag brukar aldrig mixtra med mina mediciner själv men är riktigt sugen på att testa en sk Månbas Alpra dvs 15 mg Imovane och 1 mg Xanor.

Har typ 400 Imovane som bara ligger och skräpar då jag inte står på dem längre men inte är så sugen på att kassera dem.
Citera
2021-12-12, 22:48
Medlem
Hur blir det när man slutar med Stilnoct efter en längre tids användande?
Som att tända av från bens eller lindrigare?
Citera
2021-12-12, 23:05
Bannlyst
Citat:

Har haft z-analoger i sju år. Svårt att få, men är man där rullar det på.
Citera
2021-12-12, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det kan jag tänka mig.

Akta bara så att du inte vaknar upp i en totaldemolerad lägenhet imorgon eller i värsta fall någon helt annanstans.

Jag brukar aldrig mixtra med mina mediciner själv men är riktigt sugen på att testa en sk Månbas Alpra dvs 15 mg Imovane och 1 mg Xanor.

Har typ 400 Imovane som bara ligger och skräpar då jag inte står på dem längre men inte är så sugen på att kassera dem.
Nej!!! Alltid bra att ha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in