Citat:
Ursprungligen postat av
Raketforandringen
Fick kriga som ett as för att få Imovane utskrivet, (som 22 åring.) Har nu haft det kontinuerligt utskrivet i över fyra år. Det verkar som att har man fått en medicin utskrivet ett par gånger så bara rullar det på sedan. Trots att Imovane enbart ska förskrivas under korta perioder verkar de skita i detta. Älskar att få 100 pack Imovane utskrivet.
En fråga. Pga läkarbrist så ska en läkare på annan mottagning förskriva mig ett 100 pack. En annan läkare på en annan enhet utöver denna ska också förskriva mig, (då bägge tänker att det bara är han som skriver ut.) De kan ju inte kontrollera detta?
Jo det kan de. Om de har tillgång till samma journalsystem så kan de se exakt alla mediciner du har fått utskrivna, oavsett vilken doktor som har skrivit ut vad.
Stod själv på Imovane och Stilnoct varje dag växelvis från vecka till vecka för att hålla nere toleransen i tre års tid. Det fjärde året blev jag uppgraderad till Nitrazepam 5 mg till natten och sedan den försvann så har jag fått sova på Xanor vid behov, vilket funkar ypperligt.
Lite kul kuriosa.
Första gången jag fick Imovane utskrivet så fick jag 8 100 pack a 5 mg i ett svep att hämtas ut 2 åt gången med 4 veckors uttagsintervall.