2020-10-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Fan vad Z-analoger är grymma. De slår fan alla benson som finns enligt mig.

Tog 0.5 xanor, som jag inte tagit på över 1 år. Kände knappt något alls.

Men 7.5 Imovane, fan den kände jag av rejält.

Och då ska enligt tabeller 0.5 Xanor vara 15 mg Imovane.

Imovane fungerar både mot ångest, och att ha en helmysig flumm även kortvarig.Tyvärr får jag för lite av pappa doktorn, för tar jag 3-4 på kvällen har jag en ganska härlig flumm stund innan kudden.Bäst är 7,5 x 4.Är en gubbe med vikt på 100kg så påverkar väl det också.Har tagit max 6 st på en kväll, minns inte ett jäkla dugg..vaknade på mage , glasögonen stod upp i sängen bredvid mig...hehe
Citera
2020-10-18, 17:06
Medlem
Hejsan! Igår käkade jag 4 st imovane och min vanliga medicin som är concerta escitalpram och gabapentin. Jag har ätit de varje dag i ca 5 månader nu
Jag tar alltid 1st 20 mg Escitalopram (antidepp) sedan 600 mg Gabapentin och även 56mg Conerta

Ska sägas att jag aldrig tagit imovane förr.

Jag tog alltså 4x7mg imovane utspritt över några timmar. Men jag kände knappt av det. Vissa här blir ju helt borta av 2x7mg.

Jag drack även 3 starkölen 5 timmar senare men kände mig bara berusad av ölen.

Väger lite under 80 kg och är 170cm lång

Är det korstolerans här eller?

Mycket tacksam för svar!
Senast redigerad av marieC 2020-10-18 kl. 17:09.
Citera
2020-10-19, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson84
Jag tar en 10 mg zolpidem enligt receptet och har gjort så i ett antal år. Så min fråga är kan jag ta 10/20 eller rent av hela asken på en gång. Jag blir glad om jag får ett svar snabbt tack mvh daniel..
Kanske skulle fråga hur man blir i kroppen och skallen med
20 mg är lugnt men ta för fan inte mer. I bästa fall tokdäckar du bara och minns ingenting. I värsta fall vaknar du upp blåslagen, naken utomhus och har ingen aning om hur du hamnade där. Att överdosera Zolpidem är nog bland det dummaste man kan göra pga den sömnpsykos som kan uppstå där man kan göra helt sjuka saker utan att minnas ett skit efteråt. Jag har själv upplevt det och idag är jag livrädd för de där små tabletterna. Jag överdoserar hellre vad som helst men inte Imovane eller Stilnoct.
Citera
2020-10-29, 20:40
Medlem
Är det någon mer än jag som upplever att Zopiklon inte fungerar om man tex tagit Oxascand under dagen?
Citera
2020-10-31, 22:30
Medlem
Har fått vad som påstås är utländsk Imovane. Den är blå, helt rund och med en lätt skåra på ena sidan. De jag har ätit har alltid varit ovala och med kraftig skåra, utländsk som svensk. Har inte hittat någon info om runda Imovane. Någon som känner till det?
Citera
2020-10-31, 22:38
Medlem
KneKhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppet321
Har fått vad som påstås är utländsk Imovane. Den är blå, helt rund och med en lätt skåra på ena sidan. De jag har ätit har alltid varit ovala och med kraftig skåra, utländsk som svensk. Har inte hittat någon info om runda Imovane. Någon som känner till det?

Hab ZOP 7.5mg tablets? Inget fel på dem.
Citera
2020-10-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Hab ZOP 7.5mg tablets? Inget fel på dem.

Det står ingenting på dem och fick den lös så därför jag är lite nojig
Citera
2020-10-31, 22:46
Medlem
Citat:

Kom på att jag bara kunde smaka och ja det är Imovane smak
Citera
2020-11-01, 15:21
Medlem
sepekastrulls avatar
Det är förmodligen ZOP 7.5mg du har. Också haft dem förr, de tillverkas i Indien men håller ungefär samma standard som våra svenska Zopiklon.
Citera
2020-11-01, 15:25
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:

Imovanes 5mg är runda, dock utan skåra.
Pilum 7,5 är runda med en skåra.
Så jag tror det finns lite olika både svenska och utländska.
Har tyvärr aldrig stött på blåa runda med lätt skåra som du påstår.
Citera
2020-11-01, 22:42
Medlem
KneKhis avatar
Citat:

Hade du googlat på vad jag skrev hade du fått upp oändligt med resultat som visar att tabletten du har är just en indisk ZOP 7.5 som även sepekastrull påpekade.
Citera
2020-11-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Hej, tog 20 st zopiklon i onsdags, ingen tolerans.
Kan jag ta en på kvällen i syfte att sova på eller dem 20 jag tog har fuckar för det syftet?

Edit: En fråga. En läkare har redan sagt att jag ej ska ha zopiklon, samtidigt skriver en annan ut på annan ort så de verkar ha noll koll. Vad tror ni om denna;

Gick till apoteket och det sade ”medges ej på kortet”, stack hem, hämtade kort och då hade medicinen redan ”lämnats ut” dåd en avregistrerades i samband med det tidigare försöket, alltså apoteket klantade sig

Går den an för att få ett nytt 100 pack?

Kommer inte den andra läkaren se att du fått det utskrivet av annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in