2019-07-05, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Vet att apoteken har haft strul med imovane leveransen, har det löst sig? och hur ser det ut med stilnoct?
Jag hämtade ut ett trettio-pack i början på veckan. Vet inte angående stil.
Citera
2019-07-07, 00:31
Medlem
Citat:
Vet att apoteken har haft strul med imovane leveransen, har det löst sig? och hur ser det ut med stilnoct?

Ja 30p och 100p pilum finns dock inte 10p än! Men imovane ska finns i alla storlekar innan juli är slut..
Zolpidem är stabilt hos dom flesta Apotek eftersom zopiklon nu finns tillgängligt så dom flesta som gått på stillisar hela vintern/våren i brist på IMO kan återgå till nämnda produkt.. ja blev så less jag ringde mylan som köpt upp meda i våras och dom skulle vara i full gång i nya fabriken skiftet juli/augusti..
Citera
2019-07-07, 16:26
Medlem
karjus avatar
Jag ska till Ungern om 1½ vecka för att träffa lite högerextrema vänner och njuta av naturen. Ska ha med mig fyra kartor imovane, är det något man behöver ha någon sorts intyg för när man ska flyga? Minns inte hur jag gjorde senast (5 år sen)! Jag har inte recept på dessa men dock recept på stilnoct, så kan kanske be läkaren skriva nån sorts intyg på det och hoppas att ingen märker skillnaden om det nu skulle hända att dom frågar?
Citera
2019-07-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Ja 30p och 100p pilum finns dock inte 10p än! Men imovane ska finns i alla storlekar innan juli är slut..
Zolpidem är stabilt hos dom flesta Apotek eftersom zopiklon nu finns tillgängligt så dom flesta som gått på stillisar hela vintern/våren i brist på IMO kan återgå till nämnda produkt.. ja blev så less jag ringde mylan som köpt upp meda i våras och dom skulle vara i full gång i nya fabriken skiftet juli/augusti..

Hur har du lyckats på IMO? Visst går jag på beroende mottagningen för nedtrappning av benzo men har haft imovane hur länge som helst som dom vägrar skriva ut nu😔
Citera
2019-07-08, 02:21
Medlem
Gavins-Friends avatar
Hur gör ni som trappat ut efter längre bruk? Om man tagit imovane varje dag måste man väl trappa ut det långsamt? Eller skiljer det sig från benzo där?
Citera
2019-07-08, 02:34
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Tog 30mg stilnoct igår och drack 6 öl, vaknade upp med en enorm minneslucka, verkar varit på affären och snott 10-15 billys pizzor, jag är helt pank så måste snott det, rekommenderar inte att blanda stilnoct med alkohol..
Hahaha var glad att du fick saker gratis. När jag tog imovane i början köpte jag alltid massa konstiga grejer. Fick hem massa jävla tandblekningskit och annat larv En gång med alkohol så raggade jag på alla brudar på ett ställe oavsett om de satt med sina snubbar eller inte. Dessutom medan jag pratade i telefon med mitt ex... Slutade att jag vaknade upp i sängen hos min bästa polares ragg...

Nu har jag hög tolerans men beställde kläder nyss som jag förvisso behövde men ändå. I normalt tillstånd hade jag väntat med det. Nu var det typ "skitsamma" Men blir inte alls lika påverkad nu längre och kan hantera det.

Gått från att vilja skjuta mig själv till att må bra nu. Dock vet jag att det kommer vara skit igen om några timmar

Börjat ta 3,75-7mg per dag nu mot ångest. Orolig för att det ska vara jobbigt att sluta med sen...
Citera
2019-07-08, 14:34
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Jag ska till Ungern om 1½ vecka för att träffa lite högerextrema vänner och njuta av naturen. Ska ha med mig fyra kartor imovane, är det något man behöver ha någon sorts intyg för när man ska flyga? Minns inte hur jag gjorde senast (5 år sen)! Jag har inte recept på dessa men dock recept på stilnoct, så kan kanske be läkaren skriva nån sorts intyg på det och hoppas att ingen märker skillnaden om det nu skulle hända att dom frågar?

Du bör ta med ett ifyllt s k Schengenintyg om du inte vill ha problem vid båda gränserna. Letar de igenom ditt bagage och hittar Imovane och du inte har ett sådant intyg så kan du få problem. Fyll i det och gå till ett apotek och få det stämplat och underskrivet. Blankett nedan.

https://lakemedelsverket.se/upload/o..._lakemedel.pdf
Citera
2019-07-09, 19:38
Medlem
flashbacktrollets avatar
ska flytta till ett land i östeuropa som är medlemmar i EU och har 2x100 imovane utskrivet av doktor som jag ska ha med mig.

kan jag ta med mig denna mängd lagligt införskaffade imovane i handbagaget? måste jag ens lägga upp det på "rullbandet" eller kan jag bara ha kvar det i väskan? hur ska jag gå till väga så att det inte blir något "jidder"? som sagt dessa är lagligt utskrivna av läkare i sverige.
Citera
2019-07-09, 19:43
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
ska flytta till ett land i östeuropa som är medlemmar i EU och har 2x100 imovane utskrivet av doktor som jag ska ha med mig.

kan jag ta med mig denna mängd lagligt införskaffade imovane i handbagaget? måste jag ens lägga upp det på "rullbandet" eller kan jag bara ha kvar det i väskan? hur ska jag gå till väga så att det inte blir något "jidder"? som sagt dessa är lagligt utskrivna av läkare i sverige.
Läs inlägget ovanför ditt?
Citera
2019-07-09, 20:26
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Läs inlägget ovanför ditt?
ok jag omformulerar frågan, är risken stor att de letar igenom mitt handbagage vid boarding?
Citera
2019-07-09, 20:39
Medlem
ArabPiskarens avatar
Får 7,5mg varje natt en månad och sen byta dom till tenox 20mg nästa månad. Försökt att få något annat än imovanet men vad ska man säga till läkaren då? Blir ju bara psykos om jag äter en veckas dos haha!
Citera
2019-07-10, 01:05
Medlem
Ni (ej missbrukare) som inte tycker att Z funkar att somna/sova på, har ni testat 2x25mg propavan 2h innan sovdags och sedan Z 20-30min innan sovdags?
Bara insomningstabletter somnar jag bara av och vaknar efter 3-4h när effekten gått ur. Med 50mg propavan + 10mg stilnoct och mat så somnar jag och sover som en stock i 7-8h även om jag så sväljer tabletterna med kaffe.
Enbart Z funkar inte bra för mig om jag inte tar propavan också.
Enbart propavan funkar men utan Z som är som en off switch så kan det dröja upp till 4h från intag innan jag somnar.

Är du dock missbrukare av Z så gäller inte ovanstående. Antingen fortsätter du flumma eller börjar du använda det som du ska annars kan du bara glömma sömn öht... Egna erfarenheter.

Zolpidem funkar i flera år. Zopiklon funkar i några månader sen blir den totalt verkningslös enligt mina egna erfarenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in