2021-12-06, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av textas
Jag har aldrig vågat ta under dagtid och inget jag kommer göra i framtiden heller. Blev avskräckt efter att ha fått midazolam hos tandläkaren. Och gav mig samma bieffekter som zolpidem.
Hade helst velat slippa zolpidem helt och hållet. Hr testat Imovane tidigare också. Men för mycket bieffekter. Frågan är ju då, finns det något substitut till zolpidem?
Tidigare fanns z-analogen Sonata, men den är endast på licens (om ens det) numera. Vidare har genierna
tagit bort Nitrazepam och Flunitrazepam och Triazolam är bara ett licenspreparat, om ens det. Nu fungerar inte z-analoger just nu för mig, jag kör på theralen. Det suger, men duger.
Citera
2021-12-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Tidigare fanns z-analogen Sonata, men den är endast på licens (om ens det) numera. Vidare har genierna
tagit bort Nitrazepam och Flunitrazepam och Triazolam är bara ett licenspreparat, om ens det. Nu fungerar inte z-analoger just nu för mig, jag kör på theralen. Det suger, men duger.
Låter som jag får välja mellan två onda ting (gällande biverkningar) för stunden. Theralen har jag testat tidigare. Både i flytande form och det som finns i tablettform. Tyvärr får jag rejäl bakiskänsla som bieffekt & theralen var inte bra för mina tänder. Får tuffa på kombinationen zolpidem + quetiapin fram tills nästa läkarträff.
Citera
2021-12-06, 14:15
Bannlyst
Citat:
Låter som jag får välja mellan två onda ting (gällande biverkningar) för stunden. Theralen har jag testat tidigare. Både i flytande form och det som finns i tablettform. Tyvärr får jag rejäl bakiskänsla som bieffekt & theralen var inte bra för mina tänder. Får tuffa på kombinationen zolpidem + quetiapin fram tills nästa läkarträff.
Den kombon är bättre än inget, ju. Jag kör bara theralen nu, z-analoger fungerar inte alls ft.
Citera
2021-12-06, 16:35
Bannlyst
Citat:
Quetiapin ger också muntorrhet, vilket är kass för tänderna. Var noga med att borsta tänderna 2 ggr dagligen och använd munskölj!
Citera
2021-12-06, 21:28
Medlem
Citat:
Quetiapin ger också muntorrhet, vilket är kass för tänderna. Var noga med att borsta tänderna 2 ggr dagligen och använd munskölj!
Tack för tipset! Borsta tänderna ofta gör jag redan. Men inser nu att man kanske ska komplettera det med tex fluor-munskölj. Tack än en gång för tipset.
Citera
2021-12-07, 14:11
Medlem
McMakrills avatar
Idag fick jag Zopiklon 5 mg utskrivet.

När jag kom hem tog jag 10 st o gick o vilade, men jag somnade inte men har en ganska skön känsla nu. Tror ni det är lugnt att dricka några cider nu istället?
Citera
2021-12-07, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McMakrill

När jag kom hem tog jag 10 st o gick o vilade, men jag somnade inte men har en ganska skön känsla nu. Tror ni det är lugnt att dricka några cider nu istället?
Nej fan skippa! 50 mg och alkohol kan bli kaos!
Citera
2021-12-07, 15:48
Medlem
McMakrills avatar
Citat:
Nej fan skippa! 50 mg och alkohol kan bli kaos!
Ok, jag är hemma ensam hela eftermiddagen o kvällen, så det gör inte så mycket om det blir kaos, jag går inte ut eller så, kommer sitta vid Flashback o datorn men det kanske är bästa att logga ut på Facebook... Här gör inget om man skriver dumheter, man kan ske får en varning, men nån gång på fyllan postade jag Zara Larsons läckta porrbilder till medierna o frågade varför ni inte tog upp detta... Lite mindre lämpligt när släkt o vänner ser det...
Citera
2021-12-07, 16:05
Medlem
Citat:

Nej du ska inte dricka några cider om du redan har dragit i dig 50 mg Imovane, det kan sluts riktigt illa och då menar jag inte att man dör men man kan göra väldigt väldigt dumma saker som man inte minns ett skit av efteråt pga den minnesförlust som kan uppstå.

Att överdosera Z analoger eller ännu värre blanda in alkohol i mixen är som upplagt för katastrof, om man nu inte är en monsterpundare av rang med en enorm tolerans.
Citera
2021-12-07, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ok, jag är hemma ensam hela eftermiddagen o kvällen, så det gör inte så mycket om det blir kaos, jag går inte ut eller så, kommer sitta vid Flashback o datorn men det kanske är bästa att logga ut på Facebook... Här gör inget om man skriver dumheter, man kan ske får en varning, men nån gång på fyllan postade jag Zara Larsons läckta porrbilder till medierna o frågade varför ni inte tog upp detta... Lite mindre lämpligt när släkt o vänner ser det...
Jag tycker du ska skippa alkoholen min vän.
Citera
2021-12-07, 16:52
Medlem
McMakrills avatar
Citat:
Jag tycker du ska skippa alkoholen min vän.
Ok, jag gör det. Har dock lite kratom också, skulle man kunna ta några teskedar sånt för bättre effekt?
Citera
2021-12-07, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ok, jag gör det. Har dock lite kratom också, skulle man kunna ta några teskedar sånt för bättre effekt?
Inte bättre effekt, det kommer inte boosta eller så. Däremot är Kratom soft, går själv på det dagligen. Ta du din vanliga dos Kratom tsm med det du redan tagit.

Trevlig kväll önskar jag dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in