2023-04-08, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligent1
Har nog tagit zopiklon 1 gång i veckan under 8-9 veckor, ibland har jag inte ens tagit en gång i veckan. Ibland har jag tagit 2 per vecka och ibland ingenting per vecka.

Vill helst inte bli beroende av det, men vad tror ni risken att bli beroende av det om man tar det så sällan?

Jag har tagit zopiklon/imovane i över 15år, oftast 5 dagar/v, ingen ökad tolerans än, och sover bara fint utan om jag har haft en riktigt hektiskt dag med jobb och träning. Du behöver nog inte vara orolig, men vissa blir ju psykiskt beroende mycket fortare än fysiskt.

En gång i veckan behöver du absolut inte oroa dig över.

Ta vara i absoluta nödfall är mitt råd, du sköter det snyggt så, ingen fara.

Kan man bli beroende av z-analoger btw (kapar tråden lite)?
Citera
2023-04-08, 14:57
Medlem
antonthamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Jag har tagit zopiklon/imovane i över 15år, oftast 5 dagar/v, ingen ökad tolerans än, och sover bara fint utan om jag har haft en riktigt hektiskt dag med jobb och träning. Du behöver nog inte vara orolig, men vissa blir ju psykiskt beroende mycket fortare än fysiskt.

En gång i veckan behöver du absolut inte oroa dig över.

Ta vara i absoluta nödfall är mitt råd, du sköter det snyggt så, ingen fara.

Kan man bli beroende av z-analoger btw (kapar tråden lite)?

Har du tagit det 5 dagar i veckan i 15 år?! Testa sluta så borde du få svar på din fråga
Citera
2023-04-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonthaman
Har du tagit det 5 dagar i veckan i 15 år?! Testa sluta så borde du få svar på din fråga

Läs om, oftast 5 dagar/v. Inte alltid året om 5 dagar/v, ibland kanske jag inte tagit en tablett på, säg 3 månader. Därav min fråga. Men jag haft recept i över 15år.
Citera
2023-04-08, 18:24
Moderator
Morfar-52s avatar
"Hur lång tid tills man blir beroende?" infogad./mod
Citera
2023-04-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Zopiklon, d v s Imovane samt Sobtrl d v Oxasacnd har ändar int sammanfattning för läkemedlem. De som somnade pga en av dessa gjorde det inte för två år seda heller på två och nu gör man det inte på tre. De fungerar inte för det är i sett bara tablettmassa. Jag har givit til analys. Och fått svar. Så vad ska folk somna på nu om inte Imovane Med? Zopiklon Pilum vär nästa näst men finska Orion var urusel? Det är slut nu.
hahahah xD

det är slut nu
Citera
2023-04-11, 23:26
Medlem
Nr45s avatar
Inget konstigt med Belbien om det är riktiga som det står VRSAC på, de utan varnings triangel på blistret (som är de gamla dom kan nog vara hempress nu för de blistret görs inte längre på original. Där kan nog det vara vad som helst i nu.
Riktiga Belbien 10 mg Zolpidem i dem ,riktigt bra.

Har en konstig känsla på Zoplicone ,kan ej förstå att jag ogillar och bara mår kasst på Imovane när dom skall vara så nära Zolpidem ,som jag tycker är den bästa tabletten som gjorts

( Rohypnol ,Benzo) borträknat då . Mår så riktigt bra på Zolpidem men jag måste höja dosen såklart för samma effekt.
Citera
2023-04-12, 09:09
Medlem
Kan man på något sätt kolla att man fått äkta belbien och inte hemma"kokt" om man får dom utan karta? Visst bara för att man får dom i karta behöver dom ju inte vara äkta..
går det att märka på konsistensen eller något?
Och OM det inte är äkta vad kan det vara i? Fentanyl eller annat skit så man kolar vippen?
Min kompis har fått tag på några och jag är lite orolig..
Citera
2023-04-14, 13:36
Avstängd
volvo 240s avatar
Mycket bra tabletter både för att sova på och flumma lite på.

Men en rolig grej som många nog inte vet är att för mig så såg jag mycket bättre efter att tagit en tablett.

Jag har ju haft problem med ögonen sedan 02 och är numera blind. Men iaf, fick Zopiklon utskrivet 2007 och det hjälpte ju direkt med sömnproblemen jag haft sedan jag var liten. Som sagt så hade jag problem med synen sedan 2 2002. Märkte att om jag tog en mitt på dagen så kunde jag se mycket bättre. Det var väl så att medicinen dämpade trycket i ögat eller något....

Detta var inte placebo. Jag och mamma testade . Hon var ju med för att helt enkelt kontrollera. Jag körde igång datorspelet "Vietkong" Mycket djungler och sådär. En recension av spelet: https://www.youtube.com/watch?v=iB-m7taJyGs

Iaf jag började med att köra ett uppdrag, det var bara två el tre fiender i området. Utan Zopiklon så hade jag inte en chans att upptäcka fienden och sköt bara mot buskar osv sedan dog jag. Såg de aldrig. Sedan tog jag en tablett och väntade ca 30 min. Startade sedan samma uppdrag och se där Jag sköt ner alla tre och tog minimal skada. Jag SÅG dom. helt otroligt faktiskt. Hjälpte ju med väldigt mycket i livet och inte bara datorspel. Körde även Soldier of Fortune 2 , ett område med höghus och snipers på balkongerna. Jag kunde inte döda en enda utan Zopiklon. Men efter att tagit en precis som med Vietcong så tog jag ihjäl alla fiender utan problem.

Så ett enormt bra preparat.... Detta visste ni nog inte
Citera
2023-04-14, 23:23
Medlem
lilla-ks avatar
Läkaren vill bara skriva ut 10 tabletter åt gången pga risk för intox.
Kan jag på något vis få 1-2 5 mg tabletter att ”slå”/verka snabbare och mer effektivt?
Behöver det pga PTSD
Citera
2023-04-14, 23:31
Medlem
falconer8s avatar
Zopiklon lär vara " benso generation två" sägs det. Exakt vad innebär det?🤔

Har det eller har det inte de biverkningarna som vanlig benzo har?
Citera
2023-04-15, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Zopiklon lär vara " benso generation två" sägs det. Exakt vad innebär det?🤔

Har det eller har det inte de biverkningarna som vanlig benzo har?

Som min läkare sa "ta inte 2st och gå ut och festa", värsta biverkan du förlorar din förmåga till kognitivt tänkande. Så det är ytterst viktigt att man lägger sig och ser till att sova. Annars vet man aldrig vad som kan inträffa.

Typ som att blanda xanor eller dylikt med massa alkohol. Ingen bra kombination.
Citera
2023-04-15, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilla-k
Läkaren vill bara skriva ut 10 tabletter åt gången pga risk för intox.
Kan jag på något vis få 1-2 5 mg tabletter att ”slå”/verka snabbare och mer effektivt?
Behöver det pga PTSD

Vet inte vilken benzo du menade, men min fru får ju Zopiklon utskrivet på 100-pack.
Förr var det 1-tablet per dag, nu är det 2 per dag vilket jag är tacksam för, för jag använder hennes också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in