Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-01, 23:15
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Jag tar bara en halv, det räcker gott och väl för att sova på.

Imovane innehåller zopiklon!
Stilnoct innehåller zolpidem!
Stor skillnad på Imovane och andra zopiklon läkemedel hävdar en del.
Citera
2019-01-02, 07:37
Medlem
Green-Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Stor skillnad på Imovane och andra zopiklon läkemedel hävdar en del.

Det ska inte vara någon skillnad.
Generiska läkemedel hade inte fått säljas om det var någon märkbar skillnad.
Placebo däremot, det är en stark effekt det!
Citera
2019-01-02, 14:46
Medlem
Jag tycker inte det är någon skillnad alls mellan olika zopiklon från svenska apotek. Föredrar pilum pga liten förpackning 😂
Citera
2019-01-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Melatonin brukar funka väldigt bra för mig och många jag känner, dock har ingen av oss kroniska eller väldigt extrema sömnsvårigheter. Melatonin är väldigt snällt mot kroppen och hjälper till den naturliga produktionen av sömnhormonet melatonin. Är väldigt lätt att få utskrivet av läkare och kan absolut vara värt att testa.

tack så mycket ska titta lite mer på de där lät fan intressant
Citera
2019-01-07, 19:41
Medlem
Tankeverksamhets avatar
Är det bara jag som känner mig trött när jag vaknar på pilum? På Imovane är jag ganska pigg när jag vaknar och går upp direkt. Senaste veckorna på pilum ligger jag och slöar i sängen så långt det bara går.
Märklig skillnad.
Citera
2019-01-07, 21:13
Medlem
Legionariis avatar
Antar att Imovane/Generisk Zopiklon är slut överallt? Tyvärr börjar mitt gamla recept sina och skulle därför behöva hämta ut igen, men kan inte hitta det någonstans - "Kommer igen i April" enligt apotekspersonalen, men lite väl långt att vänta. Tänkte om det finns något centrallager som man kan beställa ifrån eller någon annan generisk produkt?
Senast redigerad av Legionarii 2019-01-07 kl. 21:21.
Citera
2019-01-07, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankeverksamhet
Är det bara jag som känner mig trött när jag vaknar på pilum? På Imovane är jag ganska pigg när jag vaknar och går upp direkt. Senaste veckorna på pilum ligger jag och slöar i sängen så långt det bara går.
Märklig skillnad.

För tidigt att säga kanske, men jag fick Pilum igår istället för Imovane. Jag snoozade två timmar längre än vanligt tills jag fick tvinga mig till att sätta mig upp och vakna till. Pilum gav lite konstig smak som de flesta varianterna. Med Imovane brukar jag slippa den, men det är inte hela världen. Jag tycker Pilum, Stada, Orion osv slår snabbare än Imovane dock.
Citera
2019-01-07, 22:06
Medlem
Tankeverksamhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FGall
För tidigt att säga kanske, men jag fick Pilum igår istället för Imovane. Jag snoozade två timmar längre än vanligt tills jag fick tvinga mig till att sätta mig upp och vakna till. Pilum gav lite konstig smak som de flesta varianterna. Med Imovane brukar jag slippa den, men det är inte hela världen. Jag tycker Pilum, Stada, Orion osv slår snabbare än Imovane dock.

Ja.. fy fan för tröttheten. Måste prova någon annan nu när jag ska hämta ut igen. Blir man lika trött på Stada och Orion?

Eller nån som provat Zopiklon Actavis?
Citera
2019-01-07, 22:09
Medlem
Snälla. ni är inbillningssjuka hela högen 😂

Det är samma jävla skit, orion stada pilum osv.
Citera
2019-01-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankeverksamhet
Ja.. fy fan för tröttheten. Måste prova någon annan nu när jag ska hämta ut igen. Blir man lika trött på Stada och Orion?

Eller nån som provat Zopiklon Actavis?

Det kanske är inviduellt. Det jag upplever kan vara någon placebo effekt jag intalat mig som stämmer. Stada, Orion, Pilum mfl har jag upplevt att dom slår snabbare och ger mer metall smak. Föredrar Imovane iaf, brukar få effekt efter ca 45 min på dom. Då hinner jag varva ner i soffan efter jobbet till någon sitcom på 20 min. Sen borsta tänderna och gå till sängs och somna lugnt kort därefter.

Edit: tog 4,5 st Pilum 7.5 nyss. Återkommer med hur uppvaknandet blir.
Senast redigerad av FGall 2019-01-07 kl. 22:25. Anledning: Tillägg
Citera
2019-01-07, 22:30
Medlem
pouya.s avatar
Kombinationen ett glas vodka & 15 mg imovane slutade med ett uppvaknade på golvet dagen efter med sårskador på kroppen...
Citera
2019-01-07, 22:54
Medlem
Antingen är det skillnad, eller så är jag en jäkel på att inbilla mig saker. 1-2 Imovane så släpper all ångest och jag somnar snabbt. 70 minuter sedan jag tog 4,5 pilum och känner knappt något alls. Skall tilläggas att innan så har jag haft uppehåll 2 månader för att se hur jag skulle må då. Insåg att jag behöver insoming för att klara av jobb och hålla en normal dygnsrytm. Det blir att gå till sängs nu och försöka somna. Tack och lov så har man en bra läkare så man kan prova något annat. Pilum verkar inte funka nå vidare för mig iaf. Saknar Imovane. Det får bli propavan/melatonin tills dess. God natt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in