2021-02-21, 20:04
Medlem
Hur länge har ni fått zolpidem 10mg utskrivet? Tagit det ca 9 månader 3-4 dagar i veckan och funkat kanonbra och aldrig haft en biverkning eller behövt öka dosen från en tablett per natt. Men det känns som att läkare inte är så där jättepositiva till att skriva ut det på sikt. Alltid haft svårt med själva insomnandet så det har ju verkligen varit guld värt.
Citera
2021-02-21, 21:14
Medlem
Green-Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Hur länge har ni fått zolpidem 10mg utskrivet? Tagit det ca 9 månader 3-4 dagar i veckan och funkat kanonbra och aldrig haft en biverkning eller behövt öka dosen från en tablett per natt. Men det känns som att läkare inte är så där jättepositiva till att skriva ut det på sikt. Alltid haft svårt med själva insomnandet så det har ju verkligen varit guld värt.

Läste zopiklon och inte zolpidem. Men överlag, nej, man ska inte använda de längre än en vecka åt gången.
De är vanebildande.
Citera
2021-02-21, 21:18
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Läste zopiklon och inte zolpidem. Men överlag, nej, man ska inte använda de längre än en vecka åt gången.
De är vanebildande.
Försvinnande liten avtändning dock, men det kan ju lämna ett hål efter sig när det kommer till insomningsrutiner man hade innan.
Citera
2021-02-22, 03:45
Medlem
EastCoastWays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Funkar i princip lika bra, om du upplever att effekten uppnås senare varför tar du inte skiten tidigare då, poof så var problemet bortblåst.

Förövrigt så är väl zolpidem inge betydelse på märke en väldigt dålig medicin, zopiklon slår det med hästlägder av hur utvilad man känner sig.

Det är skillnad på batcher ibland och och vad dom använder för bindningsmedel. Den här placebo skiten svensken håller på ”men det är ju samma ämne” bla bla. Nonsens
Alla reagerar olika självklart. Tycker du att zopiklon slår zolpidem är det väl toppen för dig
Fick medhåll av många av att Alprazolam Orion hade extra segt påslag och dessutom sämre verkan, så det är bs med att det inte är skillnad på tillverkarnas produkter
Citera
2021-02-22, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastCoastWay
Det är skillnad på batcher ibland och och vad dom använder för bindningsmedel. Den här placebo skiten svensken håller på ”men det är ju samma ämne” bla bla. Nonsens
Alla reagerar olika självklart. Tycker du att zopiklon slår zolpidem är det väl toppen för dig
Fick medhåll av många av att Alprazolam Orion hade extra segt påslag och dessutom sämre verkan, så det är bs med att det inte är skillnad på tillverkarnas produkter
Svenska läkemedel är så inihelvete regulerade så alla piller innehåller rätt mängd +-0.1%<, angående bidningsmedlet så har det absolut ingen betydelse för upptaget av substansen om du faktiskt tror det haha, det enda som hsr betydelse är vilket salt läkemedelet det är bundet med oftast, verkar som att läkemedelsverket lägger mindre energi på att kolla just det. Om du fortfarande tror på dina konspirationsteorier så kan du komma hem till mig så kör vi ett blindtest så du kan bevisa hur mycket av ett 7e sinne för läkemedels märken du har.
Citera
2021-02-22, 18:16
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Det verkar som att det framkommit att Imovane i längden ger skador som kan likställas med att dricka alkohol. Ska försöka hitta studier på det.

EDIT: Lol, läste också zopiklon.
Citera
2021-02-23, 20:26
Medlem
Strodes avatar
Citat:

Har tagit det i 10 år.
Citera
2021-02-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Har tagit det i 10 år.
Har du behövt höja dosen efter så långt användande? Hur många mg per natt tar du?
Citera
2021-02-24, 18:44
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Har du behövt höja dosen efter så långt användande? Hur många mg per natt tar du?

Ja de flesta nätter, men får inte utskrivet mer än 30 per månad av läkaren så kan inte trots att jag skulle behöva. Jag tar dom ihop med några olika långtidsverkande och då funkar det lättare med en, men oftast ligger jag vaken länge. Det tog ändå 7-8 år innan jag behövde höja.
Citera
2021-02-24, 19:26
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Vilken är lättast att dela på av Imovane och Pilums 5mg? Jag har tablettdelare, men tycker att Imovanen brukar vara svåra att dela jämnt, tänker att Pilum kanske är enklare?
Citera
2021-02-25, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Vilken är lättast att dela på av Imovane och Pilums 5mg? Jag har tablettdelare, men tycker att Imovanen brukar vara svåra att dela jämnt, tänker att Pilum kanske är enklare?
Nu har jag inte provat själv utan spekulerar bara men eftersom Imovane Meda är filmdragerade borde de vara lättare att dela än Zopiklon Pilum som inte är det och som iallafall jag upplever som mer porösa i sin struktur.

Imovane Meda tabletten är också större i diameter än Zopiklon Pilum tabletten så av bara den anledningen borde original Imovane vara lättare att dela i två delar.
Citera
2021-02-25, 23:45
Medlem
Citat:
Haft det utskrivet i 6 år nu ungefär. Tar det inte varje natt utan endast vid behov till och från, har inte behövt höja dosen.

Vissa läkare är lite kinkiga så då måste man pusha och ligga på mer och andra kör på bara, handlar om tur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in