2021-01-19, 16:55
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronophob
Jag sover längre ju större dos jag tar. Har 7,5mg på recept, blir tolerant rätt fort och då ökar jag till 2, sen 3 och 4...djävulsk medicin. Pausar när jag inte slocknar på 4 och är sömnlös några dagar. Mår riktigt pyton när jag är uppe på 4, smakar helvete i käften och det går inte skölja bort. Får typ uppstötningar i munnen med ibland när jag sover på hög dos. Givetvis tar mängden jag har på recept slut i förtid så jag får vara utan ett tag, tur är väl det!
När jag gick upp på 4 st 7,5 mg för typ 7 år sedan så slutade Imovane Meda fungera för mig, och har aldrig fungerat sen dess. Höjde från 1 till 2 sen 3 då fungerade det dock. Ett tips bara. Sök på permanent tolerans på imovane på flashback så ser du att fler pratat om samma sak. Bara ett tips.

Att man sover längre på högre dos är väl rätt logiskt då den har 6 timmar halveringstid.
Citera
2021-01-20, 15:09
Medlem
Chronophobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
När jag gick upp på 4 st 7,5 mg för typ 7 år sedan så slutade Imovane Meda fungera för mig, och har aldrig fungerat sen dess. Höjde från 1 till 2 sen 3 då fungerade det dock. Ett tips bara. Sök på permanent tolerans på imovane på flashback så ser du att fler pratat om samma sak. Bara ett tips.

Att man sover längre på högre dos är väl rätt logiskt då den har 6 timmar halveringstid.

Tackar för tipset, ska kolla upp detta
Citera
2021-01-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chronophob
Jag sover längre ju större dos jag tar. Har 7,5mg på recept, blir tolerant rätt fort och då ökar jag till 2, sen 3 och 4...djävulsk medicin. Pausar när jag inte slocknar på 4 och är sömnlös några dagar. Mår riktigt pyton när jag är uppe på 4, smakar helvete i käften och det går inte skölja bort. Får typ uppstötningar i munnen med ibland när jag sover på hög dos. Givetvis tar mängden jag har på recept slut i förtid så jag får vara utan ett tag, tur är väl det!

Usch ja när man håller sig 5-6 dagar och tar 3-4st om dagen blir man dålig och jag får riktigt hemska mardrömmar.
Vaknar med värdens fetaste ångest med tills man varit vaken en stund.

Vad tycker ni om HAB zoppizar??
Jag diggar dom faktiskt.
Citera
2021-01-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mansonjeppo
Också hört bra om dem , undrar dock
HAB har ju även zopiclone Ip
Vita tabletter . Allt ser lika ut fast dom e vita. Hört det ska inte bara nån skillnad.
HAB ip
Sign 7,5 mg eller nå sånt heter dom .

Jag upplever med att dom är samma och dom smakar exakt lika för jag smälter dom under tungan för fått för mig det blir lite bättre effekt men det är nog inte så.

Sen har jag hört attvdom blå ska vara lite bättre men vet inte så jag tar nu 5st efter uppehåll. Jag fick dom blå idag. Jag meddelar om det blir bättre effekt än sist jag tog 5st vita HAB.
Citera
2021-01-20, 18:20
Bannlyst
Har tagit detta ibland och det är riktigt gött när dom väl börjar få effekt. Går alltid på Imovane, upplever att det tar längre tid med Zoplikon.
Citera
2021-01-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhytm81
Jag upplever med att dom är samma och dom smakar exakt lika för jag smälter dom under tungan för fått för mig det blir lite bättre effekt men det är nog inte så.

Sen har jag hört attvdom blå ska vara lite bättre men vet inte så jag tar nu 5st efter uppehåll. Jag fick dom blå idag. Jag meddelar om det blir bättre effekt än sist jag tog 5st vita HAB.

Nej samma effekt.
Citera
2021-01-21, 13:40
Medlem
Dom blå pixen gör ont som fan när man smälter under tungan. Det är bara ett blått hölje över som man kan ta bort lätt så det skiljer nog inte något om man tar vita eller blåa. Jag såg en dokumentär om att färjade pix gav mer effekt än vita. Det var samma läkemedel i kapslarna så kanske e så med dom blåa pixen.
Citera
2021-01-22, 03:59
Medlem
Hej, Jag är ny och har väldiga sömnproblem och ångest. Har en svår kronisk sjukdom. Får en Imovane ibland Stilnoct till natten och 5 mg Sobril vid behov.
Men det räcker inte, sover 1-2 tim Max och av 5 mg känner jag inget. Provat 15-20 mg o då lägger ångesten. Min ångest är kopplad till diagnosen och prognos ingen bot utan gradvis invalidisering.
Nu undrar jag finns annan bättre sömnmedicin och lugnande?
Vad kostar de olika ute?
Jag känner mig desperat.
Insomnia
Citera
2021-01-22, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepdeprevation
Hej, Jag är ny och har väldiga sömnproblem och ångest. Har en svår kronisk sjukdom. Får en Imovane ibland Stilnoct till natten och 5 mg Sobril vid behov.
Men det räcker inte, sover 1-2 tim Max och av 5 mg känner jag inget. Provat 15-20 mg o då lägger ångesten. Min ångest är kopplad till diagnosen och prognos ingen bot utan gradvis invalidisering.
Vad kostar de olika ute?
Jag känner mig desperat.
Insomnia
Komplettera Zopiklon med 25-50 mg Quetiapin. Fungerar riktigt bra för mig!
Citera
2021-01-22, 20:56
Medlem
Tack för svar. Har provat det mesta från melantonin antidepressiva allerigi medecin
Endast stilnoct, imovane, sobril fungerar men får i så liten dos. Kommer behövas resten av mitt liv men vet inte hur jag ska lösa det
Insomnia
Citera
2021-01-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhytm81
Blev förvånad över hur bra priser det var på zopiklon och zolpidem på FS.
Funkar som dom ska med.
Fast vissa tror ju de kan få guld för att det är uthämtat på apotek. Jaja det ska jag inte lägga mig i så nu har jag ju zopiklon mot mina sjuka sömnproblem. Det är sjukt underbart men tar endast när det behövs. Dont whant to be hockt again.

Vad är FS för något?? Ursäktar en novis
Citera
2021-01-23, 19:02
Medlem
namunamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepdeprevation
Vad kostar de olika ute?
Jag känner mig desperat.
Insomnia

Vad som är "bäst" är svårt att säga, lite individuellt det där men de flesta har bra effekt av Imovane eller Stilnoct, När det kommer till benso så tyckte jag själv att sobril/oxascand hade bra effekt när jag tog dem för många år sen men klart en 5mg inte räcker nånstans. Minst 30mg behövde jag. Stesolid är också bra. Men akta dig för att bli beroende av skiten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in