2023-07-30, 12:22
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymtkonto12345
Hej jag är ovan på denna sidan men hoppas det är okej att jag bara frågar här!

Om man tar en 7.5mg Imovane vid 22:00 kan man då vid eftermiddagen efter dricka några glas vin även om man sen nästa natt ska ta en igen?
Svar: ja.
Citera
2023-07-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Svar: ja.
Så med andra ord dricka innan man tar är fine med inte efter?
Citera
2023-07-30, 19:21
Medlem
Någon som vet hur länge man kan ta imovane? Har stått på dem i cirka 5 år nu. Börjar det inte bli lite väl länge nu?
Citera
2023-07-30, 19:41
Medlem
B-peths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenketchup
Någon som vet hur länge man kan ta imovane? Har stått på dem i cirka 5 år nu. Börjar det inte bli lite väl länge nu?

Ger dom effekt? Vilken dos har du?
Citera
2023-07-31, 09:26
Medlem
Robert-Oppenheimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymtkonto12345
Så med andra ord dricka innan man tar är fine med inte efter?

Zopiklon har kort halveringstid och kommer inte att påverka dig morgonen efter intag, varpå det det inte är några problem att då dricka. Att ta alkohol och Zopiklon samtidigt rekommenderas inte, i synnerhet inte ifall du ska göra något annat än att ligga i sängen.
Citera
2023-07-31, 09:29
Medlem
Robert-Oppenheimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Rent spontant sadistisk läkare.

Säg att du tar en max två tabletter i veckan så gör det dig inte till någon knarkare för då skulle vi ha ruggigt många sådana i det här landet med tanke på hur många Svenssons som som har Imovane eller Stilnoct på recept v.b. Tricket är att bara ta just vid behov när det är nödläge.

Jag har mer eller mindre ruggigt mycket Xanor förskrivet men slår man ut men min årskonsumtion så ligger den på en 0.25 mg tablett i veckan.

Största risken att fastna är om du har en beroendepersonlighet
Tack för svar!
Jag fick ett paket utskrivet, ”men detta var ingen långsiktigt lösning” och jag fick lämna blodprov på olika vitaminer och mineraler - men alla låg såklart väldigt fint inom referensintervallet
Citera
2023-07-31, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-peth
Ger dom effekt? Vilken dos har du?

Tar en tablett 7,5mg blandat med melatonin 5mg
Citera
2023-08-01, 15:07
Medlem
B-peths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenketchup
Tar en tablett 7,5mg blandat med melatonin 5mg

Varje kväll?
Vet folk som har ätit imovane/zopiklon flera år 15+
Försök sova utan om det går, och ta det 2-3 gånger i veckan
Citera
2023-08-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-peth
Varje kväll?
Vet folk som har ätit imovane/zopiklon flera år 15+
Försök sova utan om det går, och ta det 2-3 gånger i veckan

Yes, varje kväll.
Ska försöka trappa ner. Käkar ju som sagt melatonin och jag tycker det hjälper mycket.
Citera
2023-08-03, 23:48
Medlem
Hur brukar det gå för er att hålla er till dosen? Jag hämtar ut engång i månaden och försöker hålla mig till vad läkaren ordinerat (7.5mg) men 2 veckor senare och nästan alla kartor är slut så att man behöver käka halva dosen (3.75mg) restera 2 veckorna eller gå å fixa mer på gatan.

Käkat skitet i några år nu och det är samma visa varje månad.
Senast redigerad av InCrustWeTrust 2023-08-04 kl. 00:47.
Citera
2023-08-04, 11:39
Medlem
Parasit99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InCrustWeTrust
Hur brukar det gå för er att hålla er till dosen? Jag hämtar ut engång i månaden och försöker hålla mig till vad läkaren ordinerat (7.5mg) men 2 veckor senare och nästan alla kartor är slut så att man behöver käka halva dosen (3.75mg) restera 2 veckorna eller gå å fixa mer på gatan.

Du är beroende. Försök sätta ut skiten och håll dig därefter till att bara ta en imovane vid panik, t ex du är fortfarande vaken fyra på morgonen och måste upp klockan åtta. Max en nödtablett i veckan. Utsättningen kommer ta tid, några veckor med mardrömmar. Kan till och med ta några månader innan sömnen blir normal. Har du tillgång till cannabis - rök en joint på kvällen under utsättningen. Förbättrar sömnen och få blir beroende av cannabis, som bekant. Alla som tar imovane varje kväll blir beroende.
Citera
2023-08-04, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InCrustWeTrust

Varför tar du mer? Om lägre dosen inte funkar borde du i den bästaste av världrar få ökad dos.

Läser som att du tar för sömn.

vi lever alltsp inte i den bästaste svedala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in