2020-10-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Verkligen inte, du skulle kunna fyrdubbla dosen utan någon fara. Vad är du rädd skall hända?

Nja, baserat det mest på apotekarens reaktion samt att jag läst att folk blivit skeva/aggressiva när de överträtt anvisad dos. Har spädbarn hemma så vill inte hamna i någon sådan situation
Citera
2020-10-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Nja, baserat det mest på apotekarens reaktion samt att jag läst att folk blivit skeva/aggressiva när de överträtt anvisad dos. Har spädbarn hemma så vill inte hamna i någon sådan situation

Att ta fem mg till är verkligen hur lugnt som helst. Det finns marginaler på den rekommendation som ges i FASS. Imovane finns ju även i 7.5 mg styrka.

Edit, sen bör du väl inte sova för djupt om du har spädbarn hemma däremot?
Citera
2020-10-02, 21:29
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Lås in tabletterna. Inget är säkert, du kan bli helt psycho av 20mg ja.
Citera
2020-10-05, 00:03
Medlem
Citat:
Hej,
Tog en Imovane 5mg för två timmar sedan. Blev lite seg men inte mer än så. Kan jag ta en till eller är det förknippat med fara? Apotekaren tittade på mig som om min fråga gällde att dricka bensin och jag fick ett definitivt NEJ!
Vore det farligt för mig att ta en tablett till nu 2 timmar senare?
Tack på förhand!
Nej det är inte farligt. Jag hade 10 mg ordinerat av farbror doktorn plus en massa annat samtidigt.
Citera
2020-10-05, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baxee
Går det få stilnoct om man e klassad som blandmissbrukare?
Beror helt på farbror doktorn. Har du missbruk i journalen brukar det bli nej men det finns undantag. Jag bor på ett LSS boende och här har flera av mina grannar som är fd missbrukare med missbruk stämplat i journalen olika narkotikaklassade mediciner ordinerade legalt för att de inte skulle klara sig utan. Det vanligaste är väl Z analoger men även Bensodiazepiner i olika former samt Lyrica och amfetaminbaserad ADHD medicin förekommer.

Personer med missbruksproblematik i journalen får dock inte handskas med sin medicin själv. Den är inlåst i personalägenheten och dessa personer måste gå dit vid vissa klockslag och ta medicinen på plats under övervakning. De får inte ha hand om sin egen medicin som jag tex får som aldrig har missbrukat.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-10-05 kl. 00:14.
Citera
2020-10-06, 22:49
Medlem
Citat:

Citat:
Hej,
Tog en Imovane 5mg för två timmar sedan. Blev lite seg men inte mer än så. Kan jag ta en till eller är det förknippat med fara? Apotekaren tittade på mig som om min fråga gällde att dricka bensin och jag fick ett definitivt NEJ!
Vore det farligt för mig att ta en tablett till nu 2 timmar senare?
Tack på förhand!

Jag har tagit 7,5 x 2 enligt recept och det gick fint. Men du kanske ska ta det lugnt med spädbarn hemma?
Citera
2020-10-08, 18:59
Medlem
Hej!

Någon som vet om imovane från meda har olika utseende på sina kartor? Har på recept och de har alltid sett likadana ut men såg en kompis hade några där det står imovane, batch och utgångsdatum bakom varje tablett. Aldrig sett det förut och finner inget på nätet om det heller. Kan de vara falska eller har medan olika utseende för någon anledning?
Vet ej vart han fått sina men mina är direkt från apoteket..

Mvh
Citera
2020-10-08, 19:50
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waltman
Hej!

Någon som vet om imovane från meda har olika utseende på sina kartor? Har på recept och de har alltid sett likadana ut men såg en kompis hade några där det står imovane, batch och utgångsdatum bakom varje tablett. Aldrig sett det förut och finner inget på nätet om det heller. Kan de vara falska eller har medan olika utseende för någon anledning?
Vet ej vart han fått sina men mina är direkt från apoteket..

Mvh

Är skillnad på de olika batcherna på Meda Imovane, har inga exakta nummer i huvudet. Men de som hade utgångsdatum 2020 fick man bryta upp förpackningen medans de nyare har den vanliga öppningen. Även kartorna skiljde sig åt, sett både sen sort du har och den som din kompis har.
Citera
2020-10-08, 20:20
Medlem
Okej låter bra. Såg att det fanns förpackning med 100x1 i blister så tänker om det kan va sådan, eftersom varje tablett går att lossa från blistret om du förstår medan de jag är van vid så är hela kartan hel så att säga.
Citera
2020-10-08, 20:40
Medlem
Hej, tog 20 st zopiklon i onsdags, ingen tolerans.
Kan jag ta en på kvällen i syfte att sova på eller dem 20 jag tog har fuckar för det syftet?

Edit: En fråga. En läkare har redan sagt att jag ej ska ha zopiklon, samtidigt skriver en annan ut på annan ort så de verkar ha noll koll. Vad tror ni om denna;

Gick till apoteket och det sade ”medges ej på kortet”, stack hem, hämtade kort och då hade medicinen redan ”lämnats ut” dåd en avregistrerades i samband med det tidigare försöket, alltså apoteket klantade sig

Går den an för att få ett nytt 100 pack?
Citera
2020-10-08, 20:47
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waltman
Okej låter bra. Såg att det fanns förpackning med 100x1 i blister så tänker om det kan va sådan, eftersom varje tablett går att lossa från blistret om du förstår medan de jag är van vid så är hela kartan hel så att säga.

Har sett båda varianterna, det finns två olika sorters blister. Den som man kan trycka ut en tablett ifrån kartan, medans den andre har en heldragen folie. Tänkt att man ska dra ner folien på den istället för att trycka ut tabletterna.
Citera
2020-10-09, 20:16
Medlem
kompjuters avatar
Kom över 4st 7.5 mig zoplikon, värmde lite vatten och slängde i dem, malde med en sked så de löstes upp och drack. Var väl 15 min sen...känner mig lite lugn/skön men inget märkvärdigt. Helt ok dock
Kanske har gått för kort tid, har väl Ina större förväntningar.
Sitter ändå här själv, inga pengar...och barar kolla tv.
Rätt nöjd att blir lite lugn bara.
Hur går det härifrån? Risk för att man vill ha mer?
Berätta gärna om era erfarenheter.

Ha de gott

Lugn känsla, lite mer kreativ på en lagom nivå efter knappt 1 timme. Känns rätt nöjd faktiskt
Senast redigerad av kompjuter 2020-10-09 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in