Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-26, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Är uppe på rätt höga doser av denna medicin nu och även tram men de funkar bra tycker jag.
Någon som vet vad nästa steg är om man vill känna lite eufori imellan åt? Alltså något riktigt ångest dödande.
Tacksam för svar
Hur mycket? Det låter som att du tar den dagtid och inte för att sova?
Vill du punda så tycker jag någon starkare bens är bättre för de ändamålet.
Tram och Ikto är ju nice.
Citera
2020-09-26, 21:20
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollbergarn
Ja, faktiskt...!
Har haft 15 mg till natten sedan år 2010, men pga många och tidiga uppvaknanden (förmodligen bla pga zopiklonet...), så fick jag för 2 år sedan ok på att ta 15 mg till natten och ytterligare 5 mg när jag typ vaknar vid 3-4 och inte kan somna om.

(Har enormt stor medicintolerans rent allmänt - har prövat precis ALLA antidepressiva även i mycket höga doser, inklusive licensläkemedlet Parnate, en MAOI-hämmare, i 150% av maxdos o med döden som biverkning... utan vare sig effekt eller biverkningar, samt att jag ofta kunnat gå CT utan problem, för att gå på o testa en ny o då ofta även med snabb upptrappning...)

Nåja - jag har kommit på att det (konstigt nog) räcker med 10 mg Zopiklon för mig för att somna (utan större toleransökning) o så tar jag de andra 10 mg när jag vaknar kl 5 (alltid samma tid) med ohållbar ångest. Förmodligen är nog en del pga "rebound-effekt" då zopiklonet gått ur kroppen, så jag vet att det bästa vore att försöka sluta helt. Men jag är i alldeles för dåligt skick just nu... så det handlar om att överleva dagen/varje minut...

Hur som helst - konstigt nog hjälper faktiskt de 10 mg jag tar ofta hela dagen (o minst runt 10 timmar), även om all kunskap säger att de bara borde verka i 4-5 timmar på sin höjd... fast helvetesångesten kommer ju troget tillbaka nästa morgon vid kl 5 ändå...

Nu aningen OT...sorry för det...
Något som är lite konstigt är att jag under åren gått såväl på Oxascand (första åren), Stesolid, Temesta och även Xanor och blivit tolerant på dem alla (tex 6 mg Xanor på recept som jag kunde ta på en gång utan att känna något...), och har alltid då (eller när jag mått bättre) trappat ut och slutat på eget initiativ (i ganska snabb takt och stora steg utan större problem... konstigt...), fast efter något år tyvärr "behövt" börja igen...

Men de senaste 2 åren, då jag haft 3×10 mg Stesolid och inte ens känt av ifall jag tar 30 mg på en gång, även ifall jag haft långa uppehåll... så jag har lagt ner den helt nu0, för större doser känns helt åt helvete. Så jag har kört med min zopiklon-strategi ett tag nu, även om den inte hjälper fullt ut (högre dos krävs, men det lär jag inte få o vill nog heller inte... o jag vågar inte berätta för läkaren hur o i vilket syte jag tar dem, av rädsla för att han inte gillar det o tar bort dem helt...).

Har givetvis tagit Zopiklon i mycket högre doser ibland när det vart totalt överjävligt o det funkar skitbra (överlägset den bästa ångestd-dödaren - FÖR STUNDEN dock...), men jag inser att det heller inte är bra alls... Tror faktiskt den skadar mer på sikt än tex Stesolid (som såklart likt alla benzo o z-analoger även fuckar upp hjärnan över tid)... Vill o kommer trappa ut dem helt när jag mår lite bättre o är starkare....

Hur som helst har jag just fått idén till att be att få prova Iktorivil istället (med ambitionen att kanske bara ta den i typ 2-3 (?) månader inkl nedtrappning, för att komma ur den onda djävulsångest- o totalförlamnings-spiralen)...?!

Kanske 2 mg × 2 (efter att ha läst massa i trådarna här på FB) o då ta en vid 5 o en kanske vid 17...?!

- VAD TROR NI OM DET ????

Har förstått att den verkar funkat på ett litet annat sätt o kan ge effekt även om du har hög tolerans mot Stesolid o Xanor...?!

O många verkar kunna behålla samma dos över lång tid utan att behöva gå upp i dos...?!

Värt att prova i alla fall...?!

Tacksam för era synpunkter!

Ska "prova" Iktorivil. Iktorivil är för det första inte alls hypnotisk eller lika ångestdödande alls som Zopiklon. Den är mest muskelavslappnande men lite ångestdämpande är den såklart.

MEN min vän det du bör göra är att söka hjälp tycker jag (det var först då jag kom ur det. Vill du inte det så skaffa 200 Stesolid 10mg och trappa ner själv på.´

Jag har haft ett riktigt benzo missbruk i ~7 år och försökte otaliga gånger att sluta själv med scheman, försökte efter det med öppenvård (dvs hämta 3 ggr/vecka och lämna UP) men det var först när jag åkte på behandling jag blev av med det.

Zopiklon som du äter har väldigt låg halveringstid, tom lägre än Xanor och Zopiklon går på GABA-A receptorerna precis som benzo så lägg ner att äta Zopiklon för din ångest och inse att ju längre du håller på ju värre blir det att sluta.

Du kan enkelt få tag på Diazepam (Stesolid) på Darknet via bitcoins då får du hem det i brevlådan efter typ 48h. Läs på 30 minuter så kan du det, är inte svårt och fattar inte alla människor som är ute och inte vet vad de får, där på hemsidan där man köper FS så är det tom. omdömen om både köpare och säljare samt produkt så man vet exakt vad man får och slipper möta skumma människor och gissa.
Citera
2020-09-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Ska "prova" Iktorivil. Iktorivil är för det första inte alls hypnotisk eller lika ångestdödande alls som Zopiklon. Den är mest muskelavslappnande men lite ångestdämpande är den såklart.

MEN min vän det du bör göra är att söka hjälp tycker jag (det var först då jag kom ur det. Vill du inte det så skaffa 200 Stesolid 10mg och trappa ner själv på.´

Jag har haft ett riktigt benzo missbruk i ~7 år och försökte otaliga gånger att sluta själv med scheman, försökte efter det med öppenvård (dvs hämta 3 ggr/vecka och lämna UP) men det var först när jag åkte på behandling jag blev av med det.

Zopiklon som du äter har väldigt låg halveringstid, tom lägre än Xanor och Zopiklon går på GABA-A receptorerna precis som benzo så lägg ner att äta Zopiklon för din ångest och inse att ju längre du håller på ju värre blir det att sluta.

Du kan enkelt få tag på Diazepam (Stesolid) på Darknet via bitcoins då får du hem det i brevlådan efter typ 48h. Läs på 30 minuter så kan du det, är inte svårt och fattar inte alla människor som är ute och inte vet vad de får, där på hemsidan där man köper FS så är det tom. omdömen om både köpare och säljare samt produkt så man vet exakt vad man får och slipper möta skumma människor och gissa.

Stort tack för ditt svar och dina råd min vän!

Men... jag är ju kroniskt tolerant mot diazepam och kan efter månader av uppehåll inte ens känna av det minsta lilla ens på 30 mg... så därför är den tyvärr inget fungerande alternativ... (önskar såklart att den hade varit det).

Har brukat benzo till och från i kanske 25 år (?) (är 48) mot ångest och sömnproplem (aldrig för rus) och alltid i samråd med läkare, där jag sedan själv på eget initiativ alltid trappat ut den efter en tid, då jag känt mig såpass stark igen att jag klarat det. Minns att den första tiden hjälpte 2,5 mg oxascand/sobril vb faktiskt bra, men för några år sedan kunde jag ta 6 mg alprazolam/xanor utan att känna ett skit till slut... -> läskigt... trappade ut den direkt! Alla de många uttrappningar jag gjort under åren har faktiskt gått förvånansvärt smärtfritt och utan större problem... konstigt, men sant och givetvis bra!

Dock har jag ätit zopiklon i dos på 15 mg till natten sedan 2010 (inte bra, jag vet...), utan någon direkt toleransökning, men de senaste ca 2 åren 4 × 5 mg, dvs 20 mg - 3 + 1 (en vid 2-3 då jag vaknat o haft svårt att somna om) och nu sedan ett tag (som jag skrev tidigare) istället 10 mg till natten och 10 mg runt kl 5, då min helvetesångest börjar och eskalerar och detta hjälper mig faktiskt lite granna (högre dos skulle säkert hjälpa fullt ut, men det vill jag inte ta), så att jag i alla fall kan tänka och koncentrera mig hyfsat, samt klara av att föra ett samtal i telefon, äta någorlunda och inte kräkas flera ggr/dag...

Och märkligt nog håller effekten i sig ända till kvällen oftast, men minst i ca 10 timmar. Även om halveringstiden ju bara är 4-5 timmar... (märkligt, men bra för mig - just nu...).

Tar ju just nu "bara" dessa 20 mg zopiklon per dygn (på recept) o ingen annan drog (men ja, jag vet - det är ändå inte bra).

Därför är min tanke att under 2-3 månader, istället för att ta 10 mg zopiklon kl 5, försöka hitta någon lugnande medicin som funkar mot helvetesångesten som kommer på morgonen, eskalerar och sitter i hela dagen, och då gå ner (som första steg) till "endast" 10 mg zopiklon till natten och per dygn.

Den "nya lugnande medicinen" är tänkt skall hjälpa mig att komma igång (äta, sova, städa, dusha, röra på mig etc) från att som nu ligga i sängen totalförlamad av helvetesångesten 24/7 (vilket jag gjort i ca 1.5 år...) och därefter trappas ut, med förhoppning att min ändring i beteende har blivit till nya vanor som jag kan fortsätta med, utan någon benzo (och med minskad ångest)...!?

(Fick inneliggande, efter mycket tjat, för ca ett år sedan under några veckor, pga min benzo-tolerans, Heminevrin 10 ml ×3, vilken fungerade skitbra, fast satt i väldig kort tyvärr... och denna vägrar min psykiater i öppenvården att skriva ut, då den anses vara för farlig och för lätt att överdosera...).

Så, efter att ha lusläst alla trådar om Iktorivil, där en hel del som upplever tolerans mot diazepam (och annan benzo) skriver att Iktorivil ändå fungerar (bäst av alla) mot deras ångest och att de heller inte upplevt någon toleransökning under längre tids bruk (på "låga" terapeutiska doser), eller några större utsättningsproblem, så känns det värt att prova den och se om den funkar på mig...!?

Dock verkar det vara typ 50/50, där vissa tycker att Iktorivil är ren skit och inte upplever någon effekt av den ens på riktigt höga doser, så visst, den kanske inte fungerar på mig, eller så fungerar den skitbra...?!

Enda sättet att veta är ju att prova... eller?!

Väldigt tacksam för svar och råd ifall ni har erfarenheter att dela !
Citera
2020-09-27, 17:33
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:

Men... jag är ju kroniskt tolerant mot diazepam och kan efter månader av uppehåll inte ens känna av det minsta lilla ens på 30 mg... så därför är den tyvärr inget fungerande alternativ... (önskar såklart att den hade varit det).

Har brukat benzo till och från i kanske 25 år (?) (är 48) mot ångest och sömnproplem (aldrig för rus) och alltid i samråd med läkare, där jag sedan själv på eget initiativ alltid trappat ut den efter en tid, då jag känt mig såpass stark igen att jag klarat det. Minns att den första tiden hjälpte 2,5 mg oxascand/sobril vb faktiskt bra, men för några år sedan kunde jag ta 6 mg alprazolam/xanor utan att känna ett skit till slut... -> läskigt... trappade ut den direkt! Alla de många uttrappningar jag gjort under åren har faktiskt gått förvånansvärt smärtfritt och utan större problem... konstigt, men sant och givetvis bra!

Dock har jag ätit zopiklon i dos på 15 mg till natten sedan 2010 (inte bra, jag vet...), utan någon direkt toleransökning, men de senaste ca 2 åren 4 × 5 mg, dvs 20 mg - 3 + 1 (en vid 2-3 då jag vaknat o haft svårt att somna om) och nu sedan ett tag (som jag skrev tidigare) istället 10 mg till natten och 10 mg runt kl 5, då min helvetesångest börjar och eskalerar och detta hjälper mig faktiskt lite granna (högre dos skulle säkert hjälpa fullt ut, men det vill jag inte ta), så att jag i alla fall kan tänka och koncentrera mig hyfsat, samt klara av att föra ett samtal i telefon, äta någorlunda och inte kräkas flera ggr/dag...

Och märkligt nog håller effekten i sig ända till kvällen oftast, men minst i ca 10 timmar. Även om halveringstiden ju bara är 4-5 timmar... (märkligt, men bra för mig - just nu...).

Tar ju just nu "bara" dessa 20 mg zopiklon per dygn (på recept) o ingen annan drog (men ja, jag vet - det är ändå inte bra).

Därför är min tanke att under 2-3 månader, istället för att ta 10 mg zopiklon kl 5, försöka hitta någon lugnande medicin som funkar mot helvetesångesten som kommer på morgonen, eskalerar och sitter i hela dagen, och då gå ner (som första steg) till "endast" 10 mg zopiklon till natten och per dygn.

Den "nya lugnande medicinen" är tänkt skall hjälpa mig att komma igång (äta, sova, städa, dusha, röra på mig etc) från att som nu ligga i sängen totalförlamad av helvetesångesten 24/7 (vilket jag gjort i ca 1.5 år...) och därefter trappas ut, med förhoppning att min ändring i beteende har blivit till nya vanor som jag kan fortsätta med, utan någon benzo (och med minskad ångest)...!?

(Fick inneliggande, efter mycket tjat, för ca ett år sedan under några veckor, pga min benzo-tolerans, Heminevrin 10 ml ×3, vilken fungerade skitbra, fast satt i väldig kort tyvärr... och denna vägrar min psykiater i öppenvården att skriva ut, då den anses vara för farlig och för lätt att överdosera...).

Så, efter att ha lusläst alla trådar om Iktorivil, där en hel del som upplever tolerans mot diazepam (och annan benzo) skriver att Iktorivil ändå fungerar (bäst av alla) mot deras ångest och att de heller inte upplevt någon toleransökning under längre tids bruk (på "låga" terapeutiska doser), eller några större utsättningsproblem, så känns det värt att prova den och se om den funkar på mig...!?

Dock verkar det vara typ 50/50, där vissa tycker att Iktorivil är ren skit och inte upplever någon effekt av den ens på riktigt höga doser, så visst, den kanske inte fungerar på mig, eller så fungerar den skitbra...?!

Det där med att du skulle vara "immun" mot Diazepam det finns inte, det som är är att det är en ganska mild benzo så du får ju inte alls samma "känsla" eller "kick" som Alprazolam eller Zopiklon. Däremot kommer den hålla dig frisk om du väljer att trappa ur så är det det bästa alternativet.

Jag personligen tycker inte Klonazepam (Iktorivil) är speciellt bra mot ångest alls. Heminivrin är typ "torrsprit" man ger till riktigt inbitna alkisar på avgiftningar och inget annat.

Ja du säger du att äter "bara" 20mg Zopiklon om dagen. Det är dosekvivalent med 1.5mg Xanor. Eller 15mg Diazepam. Problemet är att Zopiklon har så kort halveringstid att ska du ta den mot ångest så kan du lika gärna byta ut det mot Alprazolam och ta dagtid och sen en 7.5 Imovane till läggdags?

Annars tycker jag Lorazepam är bättre än Xanor, går även den att beställa hem från Darknet.

Tycker inte du ska fortsätta äta sömnmedicin dagtid mot din ångest iaf. Kände en kvinna förut som åt 10 Stilnoct om dagen mot sin ångest. Hon fick en jävla avtändning av det och fick läggas in och trappades då ner med Oxascand.

Som sagt. Diazepam kanske inte ger dig något rus, MEN, den hjälper dig att hålla dig frisk och ÄR bäst att trappa ner på då den har längst halveringstid av alla benzos som finns.

Tycker du borde skaffa Diazepam och trappa ner på den, att ständigt och dagligen behöva gå på benzo/Z-analoger för att fungera är inget liv.
Citera
2020-09-28, 10:41
Medlem
God måndag alla vänner!
Igår hände en mycket märkligt grej! Så jag tänkte om ni kan hjälpa mig att förstå detta!
Börjar med lite Off topic så ni får lite bakgrund!
Jag har använt mig av olika typer av droger sedan jag va 13 år gammal! Missbruket fortsatte till jag blev ungefär 26 år gammal, opiater har alltid varit min stora kärlek men även MDPV när den blev populär! Och jag har tagit väldigt mycket psykedeliska droger sedan 15 års åldern! I nästan 10 år var jag drogfri! Men pga ett ryggproblem, har hela mitt liv haft lite små ont och jag fick ryggskott några ggr per år, första gången när jag gick i 4:an! Men det har med hjälp av träning hållit sig i schakt.. Men pga av detta så har jag fått olika opioder utskrivet då mina problem bara blev värre och värre! Sista året har jag även fått imovane 7,5 mg utskrivet!

Har ätit detta varje dag innan läggdags’ det har fungerat hur bra som helst! Sista månaderna har jag ca 1-2 ggr i veckan tagit 2 st 7,5 pga att jag känt mig pigg och rastlös! Har fungerat jätte bra!
Men nu till OT
Tog 2 st 7,5mg igår innan läggdags! Låg och tittade på film ( som jag alltid gör ) i ca 2 h! Det har aldrig varit några problem för mig att somna trots att jag väntar längre än rekommenderade 30 minuter! Men igår kom allt som jag någonsin tyckt varit obehagligt fram i sovrummet! Det va helt sjukt! Har som sagt ätit massor med psykedeliska substanser tidigare och jag har alltid kunnat hantera det! Även fast många utav tillfällena har det varit riktigt obehagliga ”resor”!

Men hur fan kan det bli så här? Utav Imovanen?! Eftersom det aldrig hänt tidigare! Vågar man ta igen ikväll? Eller hur ska jag göra?? Stilnoct har jag testat förut och det får jag bara mardrömmar av och jag börjar gå i sömnen!
Är det någon annan här som har liknande erfarenheter?

Tacksam för svar och diskussioner

Hoppas alla får en super fin måndag!
Citera
2020-09-29, 20:39
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:

Plus ett på det yournotlikeme skriver men tillägget att ikto inte behöver vara fel att "mellanlanda" på. Ikto suverän på att ta bort suget efter andra benso eller Z - mina fem cent. Vi är alla olika, risken är att du kommer sakna dina Z om du går direkt på diazepam och trappar ner därifrån. Lycka till hursom!
Citera
2020-10-02, 15:59
Medlem
KringExs avatar
Zopiklon. Jag har blivit överförtjust i detta lilla hypnotiska bensoderivat.
Enligt nästan alla ekvivalenta tabletter så motsvarar 15 mg (två tabletter 7,5 mg) 10 mg Diazepam. Naturligtvis så skulle 15 mg Zopiklon kännas av mer p.g.a den kraftiga hypnotiska effekten och det är väl bra på gott och ont.
Den är inte kemiskt besläktad med bensodiazepiner men fungerar i princip på samma sätt; Hypnotisk; lugnande, ångestdämpande, kramplösande och muskelavslappnande. Den binder med hög affinitet till GABAa receptorn och upplevs därav som väldigt rogivande (som beskrivet tidigare i texten)

Jag vill slå ett slag för denna substans som faktiskt är riktigt bra och fungerar till fler ändamål än sömn!
Nackdelen är dock att, just för att det är en hypnotika, att man tyvärr kan se ganska påverkad ut om man tar den som ångestdämpande och ska vara bland folk.

Men denna är så mycket mer än bara en sömntablett! Eller vad tycker ni?
Senast redigerad av KringEx 2020-10-02 kl. 16:02.
Citera
2020-10-02, 20:52
Medlem
Hej,
Tog en Imovane 5mg för två timmar sedan. Blev lite seg men inte mer än så. Kan jag ta en till eller är det förknippat med fara? Apotekaren tittade på mig som om min fråga gällde att dricka bensin och jag fick ett definitivt NEJ!
Vore det farligt för mig att ta en tablett till nu 2 timmar senare?
Tack på förhand!
Citera
2020-10-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Hej,
Tog en Imovane 5mg för två timmar sedan. Blev lite seg men inte mer än så. Kan jag ta en till eller är det förknippat med fara? Apotekaren tittade på mig som om min fråga gällde att dricka bensin och jag fick ett definitivt NEJ!
Vore det farligt för mig att ta en tablett till nu 2 timmar senare?
Tack på förhand!

Nej
Citera
2020-10-02, 21:01
Medlem
baxees avatar
Går det få stilnoct om man e klassad som blandmissbrukare?
Citera
2020-10-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Nej

Okej tack för snabbt svar! Något jag bör hålla mig uppmärksam på när vi trots allt talar dubbel dos?
Citera
2020-10-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Okej tack för snabbt svar! Något jag bör hålla mig uppmärksam på när vi trots allt talar dubbel dos?

Verkligen inte, du skulle kunna fyrdubbla dosen utan någon fara. Vad är du rädd skall hända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in