2018-08-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novalue
Tjena, har fått tag i massa imovane. Köpte på impuls. Är sugen på att ta men blir nästan mörkrädd när man läser vad vissa skriver att dom gjorot. Brukar annars kunna hålla mig lugn på benso och slänger inte i mig 10 extrapiller efter en timme. Är det lugnt att ta dom om man bara vill softa lite framför tvn?

Blanda inte med alkohol, det kan hända att du vill svälja mer tabletter för att du "inte känner något".
Citera
2018-08-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMattan
Blanda inte med alkohol, det kan hända att du vill svälja mer tabletter för att du "inte känner något".

Och inte nog med det.. Att käka många sömntabletter samtidigt är som att släppa ut monstret inom sig.

Men att dricka alkohol och ta z analoger är som att först peta monstret i ögat med en pinne 20 gånger sen släppa ut det.
Citera
2018-08-09, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweeeety
Och inte nog med det.. Att käka många sömntabletter samtidigt är som att släppa ut monstret inom sig.

Men att dricka alkohol och ta z analoger är som att först peta monstret i ögat med en pinne 20 gånger sen släppa ut det.

Du har så rätt i det du skriver. Många tabletter på rn hång tar inte bara bort alla gränser, man beter sig som en riktig idiot under påverkan.
Citera
2018-08-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMattan
Du har så rätt i det du skriver. Många tabletter på rn hång tar inte bara bort alla gränser, man beter sig som en riktig idiot under påverkan.

Ojaa.. Har gjort så löjligt mycket dumt under påverkan av z-analoger...
Tur att man inte vaknat upp blodig fastspänd på Psyket för att man mördat 9 personer och därefter tillagat dom på grannens nya gasol grill....

Ah okej det där lät inte troligt alls... För jag hade nog bara hunnit mörda kanske 3 personer samt påbörjat tillagning haha 🤯👩‍🍳
Citera
2018-08-09, 11:40
Medlem
Citat:
Tur att man inte vaknat upp blodig fastspänd på Psyket för att man mördat 9 personer och därefter tillagat dom på grannens nya gasol grill....

Ah okej det där lät inte troligt alls... För jag hade nog bara hunnit mörda kanske 3 personer samt påbörjat tillagning haha 🤯👩‍🍳

Låter visst troligt. Får rätt (eller ska jag säga fel?) människa i sig en ordentlig mängd z-analog skulle det kunna hända.
Citera
2018-08-09, 15:12
Medlem
smoker27s avatar
Citat:

Måste tyvärr hålla med dig
Citera
2018-08-12, 03:06
Medlem
Flusons avatar
Är det någon som tycker Zopiclone 7,5 mg (generiska sorten) skiljer sig från Imovane 7,5 mg? Båda innehåller ju Zopiklon, men flickvännen tycker mer om Zopiclone 7,5 från Svenska Apotek än Imovane 7,5 mg. Hon tycker alltså att Zopclonen kickar hårdare, någon som upplevt samma sak eller är det endast placebo från hennes sida? Jag själv märker ingen skillnad. Och tvekar på att bindemedlen har en sån verkan på tabletterna.
Citera
2018-08-12, 05:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Är det någon som tycker Zopiclone 7,5 mg (generiska sorten) skiljer sig från Imovane 7,5 mg? Båda innehåller ju Zopiklon, men flickvännen tycker mer om Zopiclone 7,5 från Svenska Apotek än Imovane 7,5 mg. Hon tycker alltså att Zopclonen kickar hårdare, någon som upplevt samma sak eller är det endast placebo från hennes sida? Jag själv märker ingen skillnad. Och tvekar på att bindemedlen har en sån verkan på tabletterna.
Jag har testat typ alla generiska imovane (zopiklon) som finns på svenskt apotek och de fungerar inte. Zopiklon Pilum fungerar ibland, alla andra är helt overksamma. Riktiga Imovane fungerar dock som de ska.
Citera
2018-08-12, 16:13
Medlem
Tjena! Har läst runt lite men hitter ingenting... Hur länge är man flummig 20mg stillnoct? lite tollerans.

Är det något skillnad på verkningstiden om man tar det rektalt istället? - Läste att det 2-3 dubbalde effekten och man fick en lite mer flumm feeling om ni fattar. Är lite skeptisk men tänkte pröva iaf
Citera
2018-08-12, 16:20
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andispace
Tjena! Har läst runt lite men hitter ingenting... Hur länge är man flummig 20mg stillnoct? lite tollerans.

Är det något skillnad på verkningstiden om man tar det rektalt istället? - Läste att det 2-3 dubbalde effekten och man fick en lite mer flumm feeling om ni fattar. Är lite skeptisk men tänkte pröva iaf
Rektalt ökar upptaget utan tvekan. Slår på fortare och enligt min uppfattning håller lika länge, möjligtvis lite kortare.

Två timmar skulle jag säga att du är flummig på den dosen utan tolerans.
Citera
2018-08-12, 22:31
Medlem
ZOP Tablets 7.5MG HEMOFARM (zopiklon), nån som har erfarenhet? Är dom a-okay?
Citera
2018-08-13, 13:14
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson

Imovane > Zopiclon Stada (ja det stavas med ett C) > Zopiklon Pilum

Har testat alla generiska och dessa är mina tre favoriter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in