2020-02-10, 01:15
Medlem
standardsvars avatar
Går det att få bort stilnoct och imovane resistens?
Jag får stilnoct kontinuerligt varje månad men det har kommit till den punkt att jag kan äta 30st 10mg i ett svep tillsammans med en shot sprit utan att känna ett dyft. Ingen i min omgivning har påpekat att jag betett mig konstigt eller på något sätt annorlunda. Med imovane är det ännu värre.

Jag är nu vid en punkt där jag dricker 10ml theralen till natten, några symboliska tabletter melatonin AGB, samt äter några stesolid för ett par timmars sömn.

Jag har haft grav insomnia sen jag var barn, så långt bak jag kan minnas. Samt att jag har hormonfel pga av en icke fungerande hypofys. Vilket kan vara en förklaring samt att gabasystemet inte fungerar som det ska pga behandling med bensodiazepiner.

Så detta är väll egentligen mer gnäll än en korrekt fråga. Men kan jag på något sätt få ner toleransen för stilnoct eller måste jag sluta med all benso? För det är nämligen inte möjligt.
Citera
2020-02-10, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av standardsvar
Går det att få bort stilnoct och imovane resistens?
Jag får stilnoct kontinuerligt varje månad men det har kommit till den punkt att jag kan äta 30st 10mg i ett svep tillsammans med en shot sprit utan att känna ett dyft. Ingen i min omgivning har påpekat att jag betett mig konstigt eller på något sätt annorlunda. Med imovane är det ännu värre.

Jag är nu vid en punkt där jag dricker 10ml theralen till natten, några symboliska tabletter melatonin AGB, samt äter några stesolid för ett par timmars sömn.

Jag har haft grav insomnia sen jag var barn, så långt bak jag kan minnas. Samt att jag har hormonfel pga av en icke fungerande hypofys. Vilket kan vara en förklaring samt att gabasystemet inte fungerar som det ska pga behandling med bensodiazepiner.

Så detta är väll egentligen mer gnäll än en korrekt fråga. Men kan jag på något sätt få ner toleransen för stilnoct eller måste jag sluta med all benso? För det är nämligen inte möjligt.

Borde ju funkat om du har uppehåll ett tag men låter ju inte som att det gör det om du kan käka så många på en gång och sen inga alls på en månad och ändå funkar det inte. När jag var yngre och körde tjack o benzo kunde jag äta ca 20st stesolid i ett race men skulle jag ge mig på det med Stilnoct skulle jag vara död inom 25 min.
Citera
2020-02-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarn5818
Borde ju funkat om du har uppehåll ett tag men låter ju inte som att det gör det om du kan käka så många på en gång och sen inga alls på en månad och ändå funkar det inte. När jag var yngre och körde tjack o benzo kunde jag äta ca 20st stesolid i ett race men skulle jag ge mig på det med Stilnoct skulle jag vara död inom 25 min.

Ta en rejäl virre ihop med stessen ist då. Förslagsvis 60/40 Jameson och Cola eller inte varför ett dricksglas Gammeldansk. =/
Citera
2020-02-10, 01:37
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ta en rejäl virre ihop med stessen ist då. Förslagsvis 60/40 Jameson och Cola eller inte varför ett dricksglas Gammeldansk. =/
Vet inte om detta egentligen var riktat till mig, men jag tolkade det ändock så.

Jag sköljer ner stessen med fireball (japp ingen finsprit här inte) men det gör varken från eller till ifall jag inte börjar närma mig ohälsosamma och dyra nivåer.
Citera
2020-02-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av standardsvar
Vet inte om detta egentligen var riktat till mig, men jag tolkade det ändock så.

Jag sköljer ner stessen med fireball (japp ingen finsprit här inte) men det gör varken från eller till ifall jag inte börjar närma mig ohälsosamma och dyra nivåer.

Jo det var det. Du skrev ju att du tog Stesolid. Stesolid/Stess och alkohol brukar/brukade funka bra för mig.
Låter ändå märkligt det där med Stilnocten.
Annars är ju Xanor/Alprozalam/Ksalol ett alternativ men är svårt att få en läkare att skriva ut det nuförtiden utan det får man ordna på annat sätt isf.
Ska man göra det så kan man lika gärna skaffa Nitrazepam/Rohypnol och då sover du.
Citera
2020-02-10, 08:48
Medlem
heroinsunrises avatar
Citat:
Jag har fått 2x7,5 ordinerat när jag låg på sjukan en gång

Be om att få varva Stilnoct och Imovane. Jag har det nu och funkar rätt hyfsat tycker jag jämfört med utan. Tillvänjningen på Stilnoct går fort och även avvänjningen. Tar 10 mg Stilnoct två dagar, Imovane 10 mg tre dagar. Stilnoct tre dagar, Imovane två dagar osv.
Blir lite seg av Imovanen dagen efter ibland, och hungrig(!) men jag sover iaf 3-4 timmar innan jag vaknar iaf.
Nu vill de att jag ska kombinera nån av de två med Olanzapin för att få sova en hel natt. Nån som är bekant med hur det funkar?
Tack för svar. Tar detta med läkaren.

Olanzapin, är inte det Zyprexa (eller Seroquel)? Båda ska du inte ta, om du inte är sugen på att gå upp 10 kg dvs. Speciellt Zyprexa.
Senast redigerad av heroinsunrise 2020-02-10 kl. 08:56.
Citera
2020-02-10, 08:53
Medlem
heroinsunrises avatar
Någon som känner skillnad på generika och Imovane? Fick riktiga sist och nu "Pilkum". Markant skillnad imho, mycket svagare
Citera
2020-02-10, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heroinsunrise
Någon som känner skillnad på generika och Imovane? Fick riktiga sist och nu "Pilkum". Markant skillnad imho, mycket svagare

Är det samma mängd aktiv substans (zopiklon) skall det ju inte kännas någon skillnad.

Jag har dock självt upplevt detta fenomen på andra generika. Förutom placebo-effekter kan det vara olika bindemedel som gör att tabletterna kanske löses upp lite fortare eller långsammare. Det borde vara högst marginellt, men kanske kommer det ut i blodomloppet lite snabbare i ena fallet och därför upplevs som starkare/mer potent.
Citera
2020-02-10, 09:58
Medlem
davaidavais avatar
Hej, jag har stilnoct utskrivet men skulle vilja byta till zopiklon (imovane). Hur ska jag lägga upp detta när jag pratar med min läkare?
Citera
2020-02-10, 10:07
Medlem
heroinsunrises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigAllOver
Är det samma mängd aktiv substans (zopiklon) skall det ju inte kännas någon skillnad.

Jag har dock självt upplevt detta fenomen på andra generika. Förutom placebo-effekter kan det vara olika bindemedel som gör att tabletterna kanske löses upp lite fortare eller långsammare. Det borde vara högst marginellt, men kanske kommer det ut i blodomloppet lite snabbare i ena fallet och därför upplevs som starkare/mer potent.

Du har nog rätt. Dock så är min erfarenhet med vissa fabrikat av vissa läkemedel, tex metadon, är att dom KAN skilja i dos. På min metadonmottagning tvingades alla (utom jag) att byta till Nordic Drugs (kostnad), varpå doshöjning behövdes för att få samma effekt. Kan ju givetvis handla om masspsykos/placebo där också.
Citera
2020-02-10, 10:09
Medlem
heroinsunrises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davaidavai
Hej, jag har stilnoct utskrivet men skulle vilja byta till zopiklon (imovane). Hur ska jag lägga upp detta när jag pratar med min läkare?

Du säger att du inte bara har svårt med insomning utan även vaknar upp under natten. Zopiklon har betydligt längre halveringstid.
Citera
2020-02-10, 10:17
Medlem
davaidavais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heroinsunrise
Du säger att du inte bara har svårt med insomning utan även vaknar upp under natten. Zopiklon har betydligt längre halveringstid.

Okej, och då kan jag tex säga att jag läst det på fass ifall hon undrar vart jag tagit reda på den informationen? Har funnits misstankar om missbruk nämligen, men inte när det gäller z-analoger
Senast redigerad av davaidavai 2020-02-10 kl. 10:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in