2017-12-07, 20:56
Medlem
BDnrjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Har en enorm förkärlek för Stilnoct. Imovane ger inte alls i närheten av samma goa höjd. Men ni som kan, vad finns det mer för alternativ som ger Stilnoct-liknande rus?

Jag tycker rohypnol ger ett liknande rus. Drömmande och chill. Älskar verkligen zopiklon. Får fett mycket munchies på det.

Jag undrar vad som händer om man går cold turkey från 15 mg zopiklon om dagen. Har det framför mig om 2 dagar... tror ni det räcker att käka mängder valium eller xanax? Är der farligt att sluta cold turkey?
Citera
2017-12-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
Jag tycker rohypnol ger ett liknande rus. Drömmande och chill. Älskar verkligen zopiklon. Får fett mycket munchies på det.

Jag undrar vad som händer om man går cold turkey från 15 mg zopiklon om dagen. Har det framför mig om 2 dagar... tror ni det räcker att käka mängder valium eller xanax? Är der farligt att sluta cold turkey?

har varit där själv. Imovane är inte så illa att kliva av. Men rekommenderar att du käkar valium i några veckor.

mvh
Citera
2017-12-07, 22:06
Medlem
BDnrjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshToDeath
har varit där själv. Imovane är inte så illa att kliva av. Men rekommenderar att du käkar valium i några veckor.

mvh
Tack. Vet du om hjärnan har förändrats efter att ha tagit zopiklon varje dag i flera år? Skulle så gärna sluta ta det för resten av livet, men läkaren ger mig ca 500 åt gången (bor utomlands och måste ta med mig allt från Sverige). Frestelsen blir för stor. Älskar att ta zopiklon för att somna. Ser fram emot att gå och lägga mig många gånger.
Citera
2017-12-08, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
Tack. Vet du om hjärnan har förändrats efter att ha tagit zopiklon varje dag i flera år? Skulle så gärna sluta ta det för resten av livet, men läkaren ger mig ca 500 åt gången (bor utomlands och måste ta med mig allt från Sverige). Frestelsen blir för stor. Älskar att ta zopiklon för att somna. Ser fram emot att gå och lägga mig många gånger.

jotack känner verkligen igen mig. Jag skulle inte oroa mig över nån hjärnskada. Jag har missbrukat imovane rejält många år tidigare och tycker personligen den är den absolut svagaste jag behövt dalta med när jag kliver av den. Men som sagt, fixa några vallar för att käka som lite lugnande substitut i några veckor så är du fine!

mvh
Citera
2017-12-08, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Nej! Tram och andra opiater ökar effekten av z analoger markant! I början så nådar man som en riktig pundare sen ökar ju toleransen som med allt annat! och det finns absolut ingen kors tolerans eftersom dom tas upp av helt olika receptorer..

Jag tar varje dag 50mg tramdol SR och på kvällen 10-15mg imovane! Bra kombination mot min värk
Har aldrig märkt att opioider och bensodiazepinderivat i kombination skulle öka den smärtstillande effekten. Dock är det en trevlig kombination rusmässigt. Eller missförstod jag vad jag svarade på?
Citera
2017-12-08, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Har en enorm förkärlek för Stilnoct. Imovane ger inte alls i närheten av samma goa höjd. Men ni som kan, vad finns det mer för alternativ som ger Stilnoct-liknande rus?
Temesta ger andra effekter också, men imo ofta en stark Stilnoct-liknande effekt också.
Citera
2017-12-09, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Har aldrig märkt att opioider och bensodiazepinderivat i kombination skulle öka den smärtstillande effekten. Dock är det en trevlig kombination rusmässigt. Eller missförstod jag vad jag svarade på?

Ja alltså i kombination så blir det bättre effekt just på grund av fler komponenter muskelavslappnande,ångestdämpande och smärtstillande! Tillex så somnar jag snabbt på en 7,5 imo om jag tagit 50-100mg tram den dagen Och dom dagar jag inte tar behövs 15mg imo för sova bra..
Citera
2017-12-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Precis slängt i mig en 10 mg sanval från sandoz. Någon som har erfarenhet av dessa och hur lång tid de tar innan de verkar?

Jag har testat Sanval både 5 och 10 mg, men det var ett tag sen nu. Det påminner mycket om Zolpidem om det inte är samma till och med fast med ett annat namn. Stilnoct, Stilnox, Ambien är också andra namn som "gömmer sig" bakom samma preparat.
Citera
2017-12-10, 23:47
Medlem
Käkat en del flödder senaste tiden pga extrema humörsvängningar (är bipolär). Käkar 25mg stilnoct för att somna, känner ingen euofori och KAN INTE flumma på dom längre.

Minns i början när jag kunde blir riktigt litty på 10mg, gamla goda tider <3
Fö. älskar stilnoct. Skulle kunna bo ute på en öde ö utan mat, vatten och el så länge jag har stilnoct.
Citera
2017-12-11, 10:20
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Temesta ger andra effekter också, men imo ofta en stark Stilnoct-liknande effekt också.

Låter som något jag får kolla upp.
Citera
2017-12-11, 10:25
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerpekka
Käkat en del flödder senaste tiden pga extrema humörsvängningar (är bipolär). Käkar 25mg stilnoct för att somna, känner ingen euofori och KAN INTE flumma på dom längre.

Minns i början när jag kunde blir riktigt litty på 10mg, gamla goda tider <3
Fö. älskar stilnoct. Skulle kunna bo ute på en öde ö utan mat, vatten och el så länge jag har stilnoct.

Jag ser noga till att inte överanvända dem och ta dem för ofta för jag vill inte riskera att tappa glädjen med dem. Men 20 mg brukar vara precis lagom för att bli lite go. Tar ibland 40 mg men det har jag märkt är lite för mycket om jag vill kunna fungera dagen efter som en människa.
Tog lite för mycket en gång, skulle iväg och handla kvällen efter och nog fan börjar jag med att cykla in i en bom. Väl på affären skulle jag ta något från lägst hyllan och satte mig pladask på rumpan (givetvis utan uppsåt att göra det).
Då insåg jag att 2-3 st 10mg-are är en dos jag kan hålla mig till om jag gör det med bra mellanrum.
Citera
2017-12-11, 21:00
Medlem
Citat:

Temesta var riktigt sköna att sova på, men läkaren tyckte jag ska fortsätta med Zolpidem. Annars körde jag ett litet tag med dessa 2-3 år sen, en kort period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in