2022-06-26, 05:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nightstalkertimell
Jag förlita mig på dom i 15 år. Tills till en fittig läkare
utbrast "men heerreguud nahe så kan vi INTE ha de hörredudu, detta klaaarar du!" och slakta min journal fullständigt. Sen dess har jag fått engångs uttag jag förnyat hos 4 läkare på olika vårdcentraler.
Jag har en karta kvar, känns sådär att inte sova på ååår? Så kan de ju inte göra

Hade du roppar och fick dem klippta?

Ditt enda val är att testa en annan läkare.
Citera
2022-06-26, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan

Roppar? Nej fan jag talar om Imovane, hade dock stesolid utskrivet ganska omotiverat under lång period och de klippte de rakt av och det har jag inga invändningar emot men ens nattmedicin? Där blir det personligt.

Alla läkare är likadana, det går in med inställningen att det ska trappas ner och man godtar det, men får ha de på recept till KBT dragit igång, kan ta typ 3 mån. Därefter bytar man. Men agendan, att det SKA bort gör en genuint orolig för framtiden
Citera
2022-06-26, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan

Roppar? Nej imovane.som jag haft hela mitt vuxna liv. Det är lite läskigt faktiskt och jag missbrukar dom inte. Men agendan är den hos läkare nu att det är KBT och melatonin som ska erbjudas.
Rohypnol är nog inte aktuellt i Sverige sen länge?

Sorry för dubbelpost
Senast redigerad av nightstalkertimell 2022-06-26 kl. 06:02.
Citera
2022-06-26, 09:24
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Någon som har koll på Belbien 10 mg från Hemofarm? Håller de sina 10mg? Är de jämna o fina rakt igenom kartan?

Ren apoteksvara. Brukar låta dem smälta under tungan, däckar mig på 10 minuter. Oftast räcker med med en halv tablett.
Citera
2022-06-26, 15:30
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Snabb fråga, har 7.5 imovane. Har provat i nu 3 dagar och vaknat tamefan nästan direkt efter 2h sover sedan oroligt 4-5h till tills jag vaknar och inte kan sova längre. Finns det nåt starkare som klubbar ner en, en hel natt? förutom att öka dosen då.

Zolpidem anses vara starkare men även dess bieffekter, starkare läkemedel som Triazolam och Flunitrazepam går endast att få via licens. Krävs en väl dokumenterad sjukdomshistorik om det ska beviljas.

Citat:
Ursprungligen postat av Syster-Smisk
Har aldrig trippat på Stilnoct men det är iallafall ett värdelöst sömnmedel.
Man försöker somna in lite skönt men kommer på sig själv med att ha trippade fantasier om typ en rosa buss eller nåt annat späjsigt som gör det helt omöjligt att sova..🙄😂
Kanske ska prova att ta den dagtid då om jag kommer över några..🧐

Känt som Stilnoct-tomten, Zolpidem kan ge bisarra biverkningar till skillnad ifrån Zopiklon. Zolpidem orsakar heller ingen smakförändring vilket Zopiklon gör. Zolpidem är ett effektivt sömnmedel när det gäller insomning.

Citat:
Roppar? Nej imovane.som jag haft hela mitt vuxna liv. Det är lite läskigt faktiskt och jag missbrukar dom inte. Men agendan är den hos läkare nu att det är KBT och melatonin som ska erbjudas.
Rohypnol är nog inte aktuellt i Sverige sen länge?

Sorry för dubbelpost

Inget ovanligt att läkarna sätter ut Z-analoger omgående. Rohypnol Roche går att få via licens
Citera
2022-06-26, 17:15
Medlem
Citat:
Jag förlita mig på dom i 15 år. Tills till en fittig läkare
utbrast "men heerreguud nahe så kan vi INTE ha de hörredudu, detta klaaarar du!" och slakta min journal fullständigt. Sen dess har jag fått engångs uttag jag förnyat hos 4 läkare på olika vårdcentraler.
Jag har en karta kvar, känns sådär att ha 10 nätter kvar, elller i bästa fall ååår? Så kan de ju inte göra,.
Du har inga idéer?

Köp via nätet bara. Hur enkelt, billigt och smidigt som helst.

Läkarna nuförtiden är rädda idioter.
Senast redigerad av blaha95 2022-06-26 kl. 17:18.
Citera
2022-07-02, 02:18
Medlem
Citat:
Någon som har koll på Belbien 10 mg från Hemofarm? Håller de sina 10mg? Är de jämna o fina rakt igenom kartan?

De är bra!
Citera
2022-07-02, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaser (old)
är det någon annan än jag som upplever ett härligt välbefinnande av stilnoct? tog det varje dag ett par månader, hade ett helvete att sluta. otroligt vad man gör för att uppleva något annat än vardagens gråhet. För de som inte vet är stilnoct ett diaboliskt sömnmedel, tar du för mycket flippar du ut och kommer inte ihåg ett skit senare. inget bra sömnmedel heller, inte att rekommendera mao.

Jag kan ta maxdos utan att märka något. Jag måste ta dem för sömnen eftersom sömnbrist utlöser min bipolaritet. Så nu har jag knaprat dem oavbrutet i nästan två månader i sträck. (Har varit extremt försiktig innan.)
Jag tycker det är en skön känsla när jag väl börjar bli sådär tung i kroppen, för då vet jag att jag kommer få sova. Har man kronisk sömnbrist så är sömn den högsta njutningen som finns.
Men tabletten i sig är inget särskilt. Jag tror inte jag utvecklat något verkligt beroende av dem. Inte psykologiskt i alla fall. Kanske en liten fysisk tillvänjning. Nu när jag börjar trappa ner dosen (då jag misstänker att zopiklonen orsakar dryga hudproblem) kan jag må lite konstigt. Men inte nåt anmärkningsvärt.
Tråkig tablett att ”ha kul” på. Skön för att somna på när den väl funkar, om den funkar.
Citera
2022-07-02, 13:00
Medlem
Thraxxs avatar
Går det bra att ta en Imovane på dagen om man har fruktansvär ångest/panikattacker om man inte har något annat att kunna lugna ner sig på? Vill inte somna eller liknande bara lugna ner mitt psyke, aldrig tagit Imovane på dagtid någonsin men är på bristningsgränsen till psykos av mörka tankar!
Citera
2022-07-02, 13:13
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Går det bra att ta en Imovane på dagen om man har fruktansvär ångest/panikattacker om man inte har något annat att kunna lugna ner sig på? Vill inte somna eller liknande bara lugna ner mitt psyke, aldrig tagit Imovane på dagtid någonsin men är på bristningsgränsen till psykos av mörka tankar!

Ja, de funkar dag som natt, vill du inte sova så lägg dig inte...
Citera
2022-07-02, 13:47
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ja, de funkar dag som natt, vill du inte sova så lägg dig inte...

Tackar för informationen, omöjligt sova med panikångest kompis. Tar en nu direkt och hoppas det lugnar ner mig.
Citera
2022-07-02, 13:49
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Tackar för informationen, omöjligt sova med panikångest kompis. Tar en nu direkt och hoppas det lugnar ner mig.

Synd att de smakar skit, annars så hade det gått att lägga dem under tungan... hoppas du får lite lugn o ro...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in