Citat:
Ursprungligen postat av
chaser (old)
är det någon annan än jag som upplever ett härligt välbefinnande av stilnoct? tog det varje dag ett par månader, hade ett helvete att sluta. otroligt vad man gör för att uppleva något annat än vardagens gråhet. För de som inte vet är stilnoct ett diaboliskt sömnmedel, tar du för mycket flippar du ut och kommer inte ihåg ett skit senare. inget bra sömnmedel heller, inte att rekommendera mao.
Jag kan ta maxdos utan att märka något. Jag måste ta dem för sömnen eftersom sömnbrist utlöser min bipolaritet. Så nu har jag knaprat dem oavbrutet i nästan två månader i sträck. (Har varit extremt försiktig innan.)
Jag tycker det är en skön känsla när jag väl börjar bli sådär tung i kroppen, för då vet jag att jag kommer få sova. Har man kronisk sömnbrist så är sömn den högsta njutningen som finns.
Men tabletten i sig är inget särskilt. Jag tror inte jag utvecklat något verkligt beroende av dem. Inte psykologiskt i alla fall. Kanske en liten fysisk tillvänjning. Nu när jag börjar trappa ner dosen (då jag misstänker att zopiklonen orsakar dryga hudproblem) kan jag må lite konstigt. Men inte nåt anmärkningsvärt.
Tråkig tablett att ”ha kul” på. Skön för att somna på när den väl funkar, om den funkar.