2020-02-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart-Bladh
Hur då? Vid användning av EN tablett, vid upprepat mångårigt missbruk, eller vid överdos? Hur menar han?

Under pågående effekt av tabletten?
Det vet jag inte. Frågar därför här. Har aldrig hört talas om detta innan. Blev väldigt förvånad
Citera
2020-02-07, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xantranx
Hej hade liknade problem fast med Fentanyl depåplåster, loggade in via 1177,förnyande ett recept via internet. skrev gamla läkarens namn han som skrev ut till mig sist, 3 timmar senare fick jag nytt recept ☺️ Kanske lite sent, ett litet tips? Pz ha

Hur mycket Fentanyl fick du utskrivet? Undrar för att jag ska kolla upp detta med mina läkare.
Citera
2020-02-07, 15:16
Medlem
Fick två st zopiklon tabbar och dom var runda med en skidbacke vid brytskåran, jävlar vad dåliga dom var om man jämför med imovane båtarna, sån skillnad att jag vart rejält besviken!
Citera
2020-02-07, 16:37
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Fick två st zopiklon tabbar och dom var runda med en skidbacke vid brytskåran, jävlar vad dåliga dom var om man jämför med imovane båtarna, sån skillnad att jag vart rejält besviken!

Skiljer fan inte så jävla mycket! gnällspik!
Citera
2020-02-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dmkqt
Har av läkare fått Imovane utskrivet för långflygningar då jag inte klarar att sova sittande även om det så är mitt i natten. Vid intag av Imovane 7.5 mg så blir det ca 4 timmars sömn på en tolv timmars nattflygning, vilket jag är nöjd med. Mår utmärkt efter en sådan natt. Använder aldrig annars.

Nu till saken då, jag har dragit på mig en hosta från helvetet. Speciellt nattetid.

Varit hos läkare i utlandet och fått bedömning bronkit och fick kodein (10mg+något som påverkar luftvägarna samt slemmet) förskrivet. Inte hjälpt något överhuvudtaget. Första gången jag intagit sådan substans.

Gick därefter till ett apotek och frågade efter något annat och de sålde (under disk, tror 5mg?) valium för det tydligen minskade hostreflexen. Har dock inte vågat prova ännu. Och har ingen natt på mig att prova heller innan hemresa.

Så funderar inför hemresan nu då. Vill kunna sova längre stund, för såväl både mig som medpassagerares skull. Sover jag längre om jag dubblar till 15 mg Imovane eller bara djupare? Kan man ta en valium+Imovane? Jag bär på 75 kg och med minimal vana av intag.

Just nu lutar det åt en Imovane och munskydd i asiatisk stil.

Behöver också sova men har bara imovane. Hur mycket kan man egentligen ta och vara relatitv säker. Måste fan sova. Tänker ta 3 om eller 4 om det inte är nån fara.
Citera
2020-02-07, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Behöver också sova men har bara imovane. Hur mycket kan man egentligen ta och vara relatitv säker. Måste fan sova. Tänker ta 3 om eller 4 om det inte är nån fara.
GTG
Citera
2020-02-08, 10:40
Medlem
heroinsunrises avatar
Någon som vet hur mycket maxdos zopiklon som man kan få utskrivet av läkare är? Jag googlade lite och där stod att 7.5 var maxdos... Kan väl ej stämma? När jag var på psyket sist fick jag två st till natten, behöll dosen hela LVMet, så läkaren på Lundens LVMhem verkade iaf hålla med.

Jag har nu en 7. 5 per dag på recept igen, är det helt kört att få mer? Är ganska tolerant, tar skiten bara för att sova och det funkar ok, kunde vara bättre dock.
Citera
2020-02-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heroinsunrise
Någon som vet hur mycket maxdos zopiklon som man kan få utskrivet av läkare är? Jag googlade lite och där stod att 7.5 var maxdos... Kan väl ej stämma? När jag var på psyket sist fick jag två st till natten, behöll dosen hela LVMet, så läkaren på Lundens LVMhem verkade iaf hålla med.

Jag har nu en 7. 5 per dag på recept igen, är det helt kört att få mer? Är ganska tolerant, tar skiten bara för att sova och det funkar ok, kunde vara bättre dock.

Jag har fått 2x7,5 ordinerat när jag låg på sjukan en gång så max kan inte vara 7,5.

Be om att få varva Stilnoct och Imovane. Jag har det nu och funkar rätt hyfsat tycker jag jämfört med utan. Tillvänjningen på Stilnoct går fort och även avvänjningen. Tar 10 mg Stilnoct två dagar, Imovane 10 mg tre dagar. Stilnoct tre dagar, Imovane två dagar osv.
Blir lite seg av Imovanen dagen efter ibland, och hungrig(!) men jag sover iaf 3-4 timmar innan jag vaknar iaf.
Nu vill de att jag ska kombinera nån av de två med Olanzapin för att få sova en hel natt. Nån som är bekant med hur det funkar?
Citera
2020-02-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarn5818
Jag har fått 2x7,5 ordinerat när jag låg på sjukan en gång så max kan inte vara 7,5.

Be om att få varva Stilnoct och Imovane. Jag har det nu och funkar rätt hyfsat tycker jag jämfört med utan. Tillvänjningen på Stilnoct går fort och även avvänjningen. Tar 10 mg Stilnoct två dagar, Imovane 10 mg tre dagar. Stilnoct tre dagar, Imovane två dagar osv.
Blir lite seg av Imovanen dagen efter ibland, och hungrig(!) men jag sover iaf 3-4 timmar innan jag vaknar iaf.
Nu vill de att jag ska kombinera nån av de två med Olanzapin för att få sova en hel natt. Nån som är bekant med hur det funkar?

Olanzapin blir iaf jag sjukt trött av. Alldeles för trött och sover för länge. 13h+
Citera
2020-02-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenketchup
Olanzapin blir iaf jag sjukt trött av. Alldeles för trött och sover för länge. 13h+

Vad har du för dosering på olanzapinet?
Citera
2020-02-09, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Vad har du för dosering på olanzapinet?

Då hade jag 10mg om dagen, nu ingenting alls. Jag äter stilnoct för sömn nu tillsammans med propavan och har en annan psykosmedicin. Kan vara värt att nämna att jag har haft en psykos. Skulle nog passa mig för att äta antipsykos-mediciner om jag inte hade haft det.
Citera
2020-02-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenketchup
Då hade jag 10mg om dagen, nu ingenting alls. Jag äter stilnoct för sömn nu tillsammans med propavan och har en annan psykosmedicin. Kan vara värt att nämna att jag har haft en psykos. Skulle nog passa mig för att äta antipsykos-mediciner om jag inte hade haft det.

Jag har inte psykos men behöver sova. Har en kort tid fått Serouquel istället för Lyrica (?) som skulle hjälpa ångest och sömnen för att inte tala om Nozinan där man blir som en zombie.
Ingen av dem var ivf bra.

Varför den varningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in