Citat:
Ursprungligen postat av
heroinsunrise
Någon som vet hur mycket maxdos zopiklon som man kan få utskrivet av läkare är? Jag googlade lite och där stod att 7.5 var maxdos... Kan väl ej stämma? När jag var på psyket sist fick jag två st till natten, behöll dosen hela LVMet, så läkaren på Lundens LVMhem verkade iaf hålla med.
Jag har nu en 7. 5 per dag på recept igen, är det helt kört att få mer? Är ganska tolerant, tar skiten bara för att sova och det funkar ok, kunde vara bättre dock.
Jag har fått 2x7,5 ordinerat när jag låg på sjukan en gång så max kan inte vara 7,5.
Be om att få varva Stilnoct och Imovane. Jag har det nu och funkar rätt hyfsat tycker jag jämfört med utan. Tillvänjningen på Stilnoct går fort och även avvänjningen. Tar 10 mg Stilnoct två dagar, Imovane 10 mg tre dagar. Stilnoct tre dagar, Imovane två dagar osv.
Blir lite seg av Imovanen dagen efter ibland, och hungrig(!) men jag sover iaf 3-4 timmar innan jag vaknar iaf.
Nu vill de att jag ska kombinera nån av de två med Olanzapin för att få sova en hel natt. Nån som är bekant med hur det funkar?