2021-03-01, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Zolpidem 10mg anses vara något starkare, annars finns det inget såvida du inte ansöker om licens på Nitrazepam, Flunitrazepam eller Triazolam.

Flunitrazepam är numera avregistrerad och kan endast fås på licens, vilket är ganska så svårt. Zolpidem anses vara mer potent och de brukar vara hårdare mer att skriva ut den än Zopiklon. Personligen så ger Zopiklon i kombination med Propavan, Lergigan eller Theralen mycket bättre effekt än Atarax.
Man kan ju be om högre dos.

Imovane maxdos: 22.5 mg
Stilnoct:
30 mg.
Citera
2021-03-01, 23:25
Bannlyst
ok tack för svar , men zopiklon är väl en insomningstablett , har vaknat på nätterna nu ett antal ggr efter 1st 7,5 och fått tagit en till 7,5 för att kunna somna om igen , så funderar om det är dags att försöka byta till en ren sömnmedicin , men vet inte vad som finns då ?
Citera
2021-03-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iq144
ok tack för svar , men zopiklon är väl en insomningstablett , har vaknat på nätterna nu ett antal ggr efter 1st 7,5 och fått tagit en till 7,5 för att kunna somna om igen , så funderar om det är dags att försöka byta till en ren sömnmedicin , men vet inte vad som finns då ?
Kombinera med propavan eller theralen, alternativt försök få nitrazepam på licens.
Citera
2021-03-07, 04:35
Medlem
Chronophobs avatar
Undrar om det finns något som avbryter eller lindrar effekten av Zopiklon?

Anledningen till frågan är följande:
Förra helgen skulle jag ut på en liten resa, först in på en musikaffär 5 mil hemifrån och sen vidare till en polare några mil till därifrån. Eftersom jag har en lindrig ADD så har jag Ritalin 10mg på recept som jag tar några om dagen vid behov. Pga att jag skulle vara iväg nästan hela dagen så slänger jag en karta ritalin i fickan innan jag sätter mig i bilen och drar iväg. När jag närmar mig affären jag tänkt besöka tycker jag det är läge för en tablett så jag tar upp ur fickan medans jag kör och ploppar ut en pilla i handen och öppnar min vattenflaska. Då känner jag att nåt inte stämmer, Eftersom jag är van vid både ritalin och zopiklon reagerar jag på tablettens form mellan fingrarna sekunden innan den skulle hamnat i munnen. Nu hann ju inte misstaget ske denna gången, men om jag hunnit ta zopiklonen hade ju bilkörning varit minst sagt olämpligt. Kan föreställa mig scenariot eftersom jag vimsat omkring i "sömnen" på både zopiklon och zolpidem några gånger. Så frågan är, kan man stoppa effekten på nåt vis om man råkar klanta sig? Annat än kräkas ut skiten då.
Citera
2021-03-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Någon som testat Lunesta?
Ja tyckte de var fullständigt värdelösa. Stilnoct tack.

Liknade Imovane mer som jag är immun mot ska jag tillägga.
Senast redigerad av No6 2021-03-09 kl. 19:00.
Citera
2021-03-09, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Ja tyckte de var fullständigt värdelösa. Stilnoct tack.
Alrighty, tack!
Citera
2021-03-09, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chronophob
Undrar om det finns något som avbryter eller lindrar effekten av Zopiklon?

Anledningen till frågan är följande:
Förra helgen skulle jag ut på en liten resa, först in på en musikaffär 5 mil hemifrån och sen vidare till en polare några mil till därifrån. Eftersom jag har en lindrig ADD så har jag Ritalin 10mg på recept som jag tar några om dagen vid behov. Pga att jag skulle vara iväg nästan hela dagen så slänger jag en karta ritalin i fickan innan jag sätter mig i bilen och drar iväg. När jag närmar mig affären jag tänkt besöka tycker jag det är läge för en tablett så jag tar upp ur fickan medans jag kör och ploppar ut en pilla i handen och öppnar min vattenflaska. Då känner jag att nåt inte stämmer, Eftersom jag är van vid både ritalin och zopiklon reagerar jag på tablettens form mellan fingrarna sekunden innan den skulle hamnat i munnen. Nu hann ju inte misstaget ske denna gången, men om jag hunnit ta zopiklonen hade ju bilkörning varit minst sagt olämpligt. Kan föreställa mig scenariot eftersom jag vimsat omkring i "sömnen" på både zopiklon och zolpidem några gånger. Så frågan är, kan man stoppa effekten på nåt vis om man råkar klanta sig? Annat än kräkas ut skiten då.

Flumazenil
Citera
2021-03-11, 16:10
Medlem
Jontelitos avatar
Vad är bästa sättet, som tillvand, att sluta med zopiklon (7,5mg)? Nedtrappning eller cold turkey? Vore ju trevligt att göra processen kort men är oroad över flera sömnlösa nätter och huruvida det är hälsosamt.
Citera
2021-03-11, 17:15
Medlem
Chronophobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontelito
Vad är bästa sättet, som tillvand, att sluta med zopiklon (7,5mg)? Nedtrappning eller cold turkey? Vore ju trevligt att göra processen kort men är oroad över flera sömnlösa nätter och huruvida det är hälsosamt.

Jag har ingen stor erfarenhet av nedtrappning, men om jag har byggt upp en tolerans som gör att jag behöver mer än 2 för att sova så känns en mindre mängd som inget alls. Så jag skulle nog sluta tvärt.
Citera
2021-03-11, 18:35
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:

Du kan sluta tvärt men räkna med ett par sömlösa nätter i början om du nu legat på Zopiklon en längre tid.
Citera
2021-03-11, 18:38
Medlem
Laureths avatar
Citat:

Som folk säger, CT är att föredra, då lägre doser inte kommer kännas av alls ändå.
Några sömnlösa nätter, sen några jobbigare veckor, done.
Citera
2021-03-11, 22:57
Medlem
SphincterAnis avatar
Citat:

Diskutera detta med din läkare, kanske ett annat (icke-beroendeframkallande) preparat kan vara aktuellt att få utskrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in