Jag märkte det i februari när jag råkade stoppa i mig 60 imovane under 2-3 dygn av festande med hembränt. Vaknade med en jävligt konstig metallsmak och känsla i munnen, kändes kanske mer som att munnen var gjord av plåt!
Har som mest tagit 75 mg Imovane på samma gång. Noll metallsmak, dock blev jag helt väck naturligtvis. Helt individuellt.
Jag har knaprat Imovane i sisådär fyra år och aldrig märkt någon metallsmak. Ytterst individuellt antar jag.
Har en polare som också ätit dom i flera år och hon har inte heller några problem. Om man får den biverkningen (enligt FASS så är det 1 på 100 som får det) så är den nog ofta övergående.
Hur länge har du ätit Imovane? För många är den biverkningen övergående
I ca 2 år, men jag är ibland utan länge. Dock sällan fler än 2 st tab i veckan.
Kan väl vara det som gör det kanske, att inte biverkningarna försvinner? Vet att jag är biverkningskänslig, många mediciner jag tvingats sluta med p.g.a svåra biverkningar som inte går över.
Metallsmaken kommer inom en kvart från att jag tagit den.
Anyway, jag tycker inte dom där ZOP Tablets från Indien var något att ha, får väldigt dålig effekt av dom
Får alltid metalsmak av Zopiklon, ätit i 3år. Dock stör jag mig på metalsmaken utan när den kommer vet jag att jag kommer må bra väldigt snart Har lite kvar på förmiddagen dagen efter.
När metallsmaken kommer så vet man att nu jävlar slår det på! Det är liksom ett tecken på att det slår på.
Visst, det kan vara riktigt drygt och tråkigt dagen efter när man ska äta frukost... men annars så gillar jag metallsmaken lite faktiskt, på något konstigt sätt.
Metallsmaken är som sagt övergående ganska snabbt. När jag tog min första Imovane för cirka fem år sedan fick jag rejäl metallsmak som satt i ett bra tag. Idag får jag inte ens en uns av metallsmak även om jag trycker i mig ett helt paket.
Fem mg har funnits hela tiden om du får100 tabletter åt gången. Däremot har du recept på 30 st åt gången så har det inte funnits. Men vill helst slippa skiten och hoppas det gåt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!