2018-06-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Okej. Intressant. Jag har alltid tagit en halv zopiklon 3,75 mg och slocknat fint på det.

Men när jag senast tog Imvane tog jag först en halv (3,75 mg) och inget hände. Efter en timme tog jag en halva till. Efter ytterligare en timme tog jag en halv till och då slocknade jag. Var tvungen att ta trippel dos (11,25 mg) innan jag slocknade. Kan Imovane ha längre verkningstid än Zopiklon p.g.a annat bindningsämne?

Det har ju kommit 3,75mg Zopiklon nu. Minns ej märket.
Fast har 2 till natten som jag sparat nu några månader tilla jag går av benzon.
Citera
2018-06-16, 00:05
Medlem
Estranged62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Ville du ha större effekt så drick 50cl röd grapefrukt en halvtimme före på tom mage..

Grape+Zolpidem råder det lite delade meningar om verkar det som.. För vissa verkar det fungera. Jag har dock för mig att man bara förlänger själva effekten, inte att den blir starkare?

För mig tycker jag det blir "bäst" på tom mage. Om jag är riktigt hungrig så kan 10mg ge lika stark effekt som 30mg då jag inte är hungrig. Nästan så det blir likadan effekt som första gångerna jag tog Zolpidem dvs den hypnotiska/euforiska känslan. Tar jag tabletter då jag käkar normalt med mat så blir jag bara trött och somnar typ.

Vill dock inte locka folk till att flumma på detta. Gör det på egen risk men råder er att ta det i medicinskt syfte om ni har problem med sömnen. Verkar vara många som blivit torsk på denna medicin, eller hittar på galenskaper under ruset.
Citera
2018-06-16, 03:57
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Okej. Intressant. Jag har alltid tagit en halv zopiklon 3,75 mg och slocknat fint på det.

Men när jag senast tog Imvane tog jag först en halv (3,75 mg) och inget hände. Efter en timme tog jag en halva till. Efter ytterligare en timme tog jag en halv till och då slocknade jag. Var tvungen att ta trippel dos (11,25 mg) innan jag slocknade. Kan Imovane ha längre verkningstid än Zopiklon p.g.a annat bindningsämne?

Det lät jävligt konstigt. Dom ska ha samma verkningstid
Citera
2018-06-16, 10:57
Medlem
Ygg3s avatar
Precis fått Imovane utskrivit pga sömnproblem . Inget intresse av att ”knarka” på de, utan ska använda de för att sova.

Men iaf så undrar jag hur farlig det där med alkoholen är? Om jag tar ett par öl idag under dagen, kan jag ta en imovane ikväll utan problem?
Citera
2018-06-16, 11:10
Medlem
Jag tar ofta en halv Imovane efter att jag druckit på kvällen. Då snackar vi om kanske 2 burkar öl och en halv flaska vin intaget under fem timmar. Normalt fredagsmys för mig och jag känner mig inte full alls. I går var jag på fest och drack kanske motsvarande två vinare, då skippade jag Imovane. Tog en när jag vaknade på morgonkvisten istället.

Så dricker man måttligt och inte tar så mycket Imovane har i alla fall jag inga problem.
Citera
2018-06-16, 11:21
Medlem
Ygg3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expired
Jag tar ofta en halv Imovane efter att jag druckit på kvällen. Då snackar vi om kanske 2 burkar öl och en halv flaska vin intaget under fem timmar. Normalt fredagsmys för mig och jag känner mig inte full alls. I går var jag på fest och drack kanske motsvarande två vinare, då skippade jag Imovane. Tog en när jag vaknade på morgonkvisten istället.

Så dricker man måttligt och inte tar så mycket Imovane har i alla fall jag inga problem.

Okej, tack för svaret. Det låter som det mest är medveten blandning som är farligt? Typ ta en öl+ ett piller samtidigt.
Citera
2018-06-16, 11:31
Medlem
Vet ej, jag har dom för att sova och that’s it.

Är lite som med spriten för mig - jag gillar det för mycket för att missbruka och därmed kanske tvingas låta bli helt och hållet.
Citera
2018-06-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estranged62
Grape+Zolpidem råder det lite delade meningar om verkar det som.. För vissa verkar det fungera. Jag har dock för mig att man bara förlänger själva effekten, inte att den blir starkare?

För mig tycker jag det blir "bäst" på tom mage. Om jag är riktigt hungrig så kan 10mg ge lika stark effekt som 30mg då jag inte är hungrig. Nästan så det blir likadan effekt som första gångerna jag tog Zolpidem dvs den hypnotiska/euforiska känslan. Tar jag tabletter då jag käkar normalt med mat så blir jag bara trött och somnar typ.

Vill dock inte locka folk till att flumma på detta. Gör det på egen risk men råder er att ta det i medicinskt syfte om ni har problem med sömnen. Verkar vara många som blivit torsk på denna medicin, eller hittar på galenskaper under ruset.
Om man endast vill ha det lite chill i kombo med sömnen kan man ju int dagligen gå hungrig som sagt...
Citera
2018-06-17, 01:10
Medlem
Estranged62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Om man endast vill ha det lite chill i kombo med sömnen kan man ju int dagligen gå hungrig som sagt...

Självklart, inte ska man gå hungrig jämt Skrev bara hur jag själv får starkast effekt. =)
Citera
2018-06-19, 16:34
Medlem
Concubines avatar
Hur stor skillnad i effekt skulle ni säga att det är om man jämför en 10:a stess och 15 mg imovane?

Då menar jag främst vad gäller ångestdämpning, för mig får jag nästan motsatt effekt med sömnen både vad gäller imovane och benso. Käkat båda fast under olika perioder. Snart en månad utan blå men blev för mycket så tänkte fixa lite imovane som mildare substitut.
Senast redigerad av Concubine 2018-06-19 kl. 16:37.
Citera
2018-06-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Hur stor skillnad i effekt skulle ni säga att det är om man jämför en 10:a stess och 15 mg imovane?

Då menar jag främst vad gäller ångestdämpning, för mig får jag nästan motsatt effekt med sömnen både vad gäller imovane och benso. Käkat båda fast under olika perioder. Snart en månad utan blå men blev för mycket så tänkte fixa lite imovane som mildare substitut.
För mig ger 7.5mg imovane minst lika mke om inte mer än en 10stess
Citera
2018-06-22, 09:12
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine

Tycker nog att 15mg imovane tar mycket starkare än en 10a stesolid men sen är det såklart rätt olika effekter. Stesolid hade jag hellre tagit 10mg mot ångest än 15mg imovane. Stesolid i en sån måttlig dos kan man ta och ändå ha koll på läget medan imovane om man inte är så van så hamnar man i en fylleliknande dimma där det lätt kan hända mycket otrevliga saker. Nej imovanen är guld när man har svårt att somna in på egen hand men vad gäller medicin mot ångesten och som intas under dagtid så är stesolid helt överlägsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in