2019-05-10, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SalamonDiE
jaha, trodde det var samma skit..olika tillverkare
har ganska liten effekt på mig (kan bero på att mina receptorer tagit rätt mycket stryk under åren)

funkar inte zolpidem för dig?
Jo det är ju samma substans (Zopiklon), men av någon anledning fungerar inte Zopiklon oavsett tillverkare, bara Imovane. Det är lite bättre med Zolpidem då några tillverkare fungerar och originalet (Stilnoct) funugerar bra.
Citera
2019-05-10, 09:21
Medlem
SalamonDiEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jo det är ju samma substans (Zopiklon), men av någon anledning fungerar inte Zopiklon oavsett tillverkare, bara Imovane. Det är lite bättre med Zolpidem då några tillverkare fungerar och originalet (Stilnoct) funugerar bra.

vet inte hur länge du varit med i "gamet" men jag hade under en lång period nåt som hette Hypnogen, bästa insomn. jag haft...

den försvann, antagligen för den blev populär att antingen droga folk eller missbruka
Citera
2019-05-10, 09:27
Bannlyst
Citat:
vet inte hur länge du varit med i "gamet" men jag hade under en lång period nåt som hette Hypnogen, bästa insomn. jag haft...

den försvann, antagligen för den blev populär att antingen droga folk eller missbruka
Jo men får jag bara riktiga Imovane eller Stilnoct så sover jag bra nästan 100 ggr av 100.

Hypnogen är Zolpidem, bara läkemedelsnamnet som är avregistrerat.
Citera
2019-05-10, 09:29
Medlem
SalamonDiEs avatar
Citat:
Jo men får jag bara riktiga Imovane eller Stilnoct så sover jag bra nästan 100 ggr av 100.

Hypnogen är Zolpidem, bara läkemedelsnamnet som är avregistrerat.

ok, namnet har en viss placeboeffekt... "hypno" låter seriöst

jag har även melatonin för att sova längre än 3 timmar, funkar vissa nätter...
Citera
2019-05-10, 09:34
Bannlyst
Citat:
ok, namnet har en viss placeboeffekt... "hypno" låter seriöst

jag har även melatonin för att sova längre än 3 timmar, funkar vissa nätter...
Eventuellt, men knappast endast. Det är skillnad på tabletterna när det kommer till hölje, bindemedel m.m. Att generiska Imovane eller Stilnoct (svenskt apotek) tar längre tid för effekt är också intressant.

Hypnoigen finns inte längre även om det är Zolpidem, bara namnet som är avregistrerat. Sedan finns det sju Zolpidem (generiska) + Stilnoct.

Ja melatonin verkar fungera antingen eller. Verkningslöst för mig oavsett dos och i kombination med annat (ej bensodiazepinderivat).
Citera
2019-05-10, 09:38
Medlem
SalamonDiEs avatar
Citat:
Eventuellt, men knappast endast. Det är skillnad på tabletterna när det kommer till hölje, bindemedel m.m. Att generiska Imovane eller Stilnoct (svenskt apotek) tar längre tid för effekt är också intressant.

Hypnoigen finns inte längre även om det är Zolpidem, bara namnet som är avregistrerat. Sedan finns det sju Zolpidem (generiska) + Stilnoct.

Ja melatonin verkar fungera antingen eller. Verkningslöst för mig oavsett dos och i kombination med annat (ej bensodiazepinderivat).

jo, bindemedel & sånt gör skillnad, det vet jag

inte minst när det kommer till Xanor, alprazolam får jag knappt ner på grund av smaken... dessutom tycker jag stavarna ger en snabbare kick

melatonin funkar samma på mig, ska ta max 3 tabl. men vissa nätter kan jag ha tagit 10 & märker inte ett piss
Citera
2019-05-10, 13:57
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Nej, Stilnoct har alltid kickat på max tio minuter för mig. Då känner jag av de, brukar somna inom femton minuter.

Placebo. Aldrig att det går så fort
Citera
2019-05-10, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Placebo. Aldrig att det går så fort
Femton minuter till insomning av riktiga Stilnoct? Absolut, det har jag gjort flera år.

Talade med en psykiater om påslagstiden som jag ansåg vara oerhört snabb. Denne sa att för många tar det bara 7-8 minuter.
Citera
2019-05-10, 14:32
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Femton minuter till insomning av riktiga Stilnoct? Absolut, det har jag gjort flera år.

Talade med en psykiater om påslagstiden som jag ansåg vara oerhört snabb. Denne sa att för många tar det bara 7-8 minuter.

Jag tror inte på det ändå
Citera
2019-05-10, 18:43
Medlem
flashbacktrollets avatar
tog för många stilnoct (16st) under onsdag kväll plus en extra stark öl (arboga 7.7%). minns inte mycket, men jag kaskad-spydde två gånger under kvällens gång, fick psykos/hallisar dessutom.

mår fortfarande skit, illamående, ont i magen, får konstiga "brain zaps" och har ångest.

finns det risk att jag kommer få ett krampanfall i nuläget? har haft 2-3 stycken förut, har ej epilepsi.

någon mer som fått en "baksmälla" på zolpidem?
Citera
2019-05-10, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
tog för många stilnoct (16st) under onsdag kväll plus en extra stark öl (arboga 7.7%). minns inte mycket, men jag kaskad-spydde två gånger under kvällens gång, fick psykos/hallisar dessutom.

mår fortfarande skit, illamående, ont i magen, får konstiga "brain zaps" och har ångest.

finns det risk att jag kommer få ett krampanfall i nuläget? har haft 2-3 stycken förut, har ej epilepsi.

någon mer som fått en "baksmälla" på zolpidem?
Naturligtvis fick du hallisar av 16 st Stilnoct. Knappast konstigt. Psykos fick du dock inte, det kan jag lova dig.

Ring 1177 och fråga. Du är helt anonym.
Citera
2019-05-10, 23:46
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Naturligtvis fick du hallisar av 16 st Stilnoct. Knappast konstigt. Psykos fick du dock inte, det kan jag lova dig.

Ring 1177 och fråga. Du är helt anonym.
ringde 1177 tidigare och de sa att det inte skulle finnas någon risk för krampanfall.

dock så märkte jag nyss en liten detalj som jag inte nämnt hittills, jag drack tydligen halva min 100ml flaska med valerian root tincture (dormeasan) medans jag var blacked out. inte undra på att min mage känns helt förstörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in