2019-01-10, 15:58
Medlem
Jag har tagit typ 3-4 st imm 7.5mg, visst lite småskönt i kropen. Jag har ju hört/läst (samt självupplevt 2 flaskor vin, en del sprit och innan drickan tog jag.. 20 imovane REJÄL minnesicka, minns inget men min tjej sa att jag hade börjat bråka mot poliserna som fan...

DET vill jag inte göra om. Men hur är det med typ 3-4 öl/cider 4.5 33cl burkar 4.5%... Tror ni jag blir HELT väck då eller boostar det på lite skönt?

Tack för svar
Citera
2019-01-10, 20:12
Medlem
pouya.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LAROmofo
Jag har tagit typ 3-4 st imm 7.5mg, visst lite småskönt i kropen. Jag har ju hört/läst (samt självupplevt 2 flaskor vin, en del sprit och innan drickan tog jag.. 20 imovane REJÄL minnesicka, minns inget men min tjej sa att jag hade börjat bråka mot poliserna som fan...

DET vill jag inte göra om. Men hur är det med typ 3-4 öl/cider 4.5 33cl burkar 4.5%... Tror ni jag blir HELT väck då eller boostar det på lite skönt?

Tack för svar
Den där boosten som det talas om kommer aldrig, däremot galenskapen och minnesluckor. Man tycker att någon med din historik borde vara avskräckt men tydligen inte...

Se mitt inlägg två sidor bak.

Z-analoger och alkohol är en häxbrygd.
Citera
2019-01-10, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LAROmofo

Tack för svar
Nja drick inte skulle jag säga. De benso som är lättast att flippa ur och göra tokigheter är de hypnotiska bensos (Z-analoger, Temesta, Nitrazepam, Flunitrazepam) osv.
Citera
2019-01-10, 22:58
Medlem
Nedomanskys avatar
Påverkar Stilnoct förmågan att få stånd o behålla det? Dos 2,5-5 mg..
Citera
2019-01-11, 04:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Påverkar Stilnoct förmågan att få stånd o behålla det? Dos 2,5-5 mg..
Det har jag mycket svårt att tro.
Citera
2019-01-11, 19:33
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Fanns bara 10 pack 5mg idag på mitt lokala apotek

Lyckades hitta 7.5mg Generisk Orion Zopiclone på ett apotek efter lite sökande, så sömnen blir räddad ett tag till iallafall
Citera
2019-01-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legionarii
Lyckades hitta 7.5mg Generisk Orion Zopiclone på ett apotek efter lite sökande, så sömnen blir räddad ett tag till iallafall
Mitt apotek hade 7.5 Pilum för några dar sedan. Fick för mig att det var original Imovanen som var helt slut.
Citera
2019-01-12, 15:15
Medlem
Idag har jag besökt 8 stycken apotek, ingen har Imovane och ingen vet när det ska komma igen, någon som vet när?

Känns som man jagar sin bensokran och hen har slut, ironiskt.
Citera
2019-01-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Idag har jag besökt 8 stycken apotek, ingen har Imovane och ingen vet när det ska komma igen, någon som vet när?

Känns som man jagar sin bensokran och hen har slut, ironiskt.

Ett tips är ju att kolla på apoteksappen vilka apotek som har dom inne så man slipper springa runt förgäves.
Citera
2019-01-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
Ett tips är ju att kolla på apoteksappen vilka apotek som har dom inne så man slipper springa runt förgäves.
Tack, tyvärr ingen träff.
Citera
2019-01-12, 16:46
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Gå in på de olika apotekens hemsidor och se hur det ligger där du bor. Troligtvis kommer de erbjuda dig zolpidem istället, den är mest lik zopiklon. Risken är väl att zolpidem också kommer att ta slut, om det dröjer ända till april innan ny zopiklon kommer in. Sen är såklart inte zolpidem som zopiklon så det kan bli ett dåligt byte för många också. Om du har haft nitrazepam nyligen och går hos samma läkare nu som brukar förskriva det så kanske du får det istället.

OK, va i... Jag tar Imovane oh visste att den kommer i April men att Zopiklon var slut också är ju.... Skulle hämta nytt nu i veckan. Har lite svårt att tro att dom erbjuder Zolpidem. Har en vän som är beroende av dom och försökt få dom utskivna men läkare vägrar. Min vän köper dyrt, tyvärr, via nätet.

Egentligen kom jag hit för att fråga en sak. En vän till mig är beroende och tar Zolpidem varje dag. Ibland hamnar upp till över 10 tabletter på en dag. Det varierar. För någon vecka sedan tog dom slut så hen stressade upp sig när hen väntade på dom och inte fick dom innan helgen. Sen kom ett krampanfall. Hamnade på akuten och sonm skrev det som Tramadol överdons. Kanske ska nämna att denna person har varit beroende av Tramadol i 7 - 8 år men inte tagit det på flera månader. Kan det bero på stressen av abstinensen från Zolpidem?

Tack på förhand.
Citera
2019-01-12, 16:59
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
OK, va i... Jag tar Imovane oh visste att den kommer i April men att Zopiklon var slut också är ju.... Skulle hämta nytt nu i veckan. Har lite svårt att tro att dom erbjuder Zolpidem. Har en vän som är beroende av dom och försökt få dom utskivna men läkare vägrar. Min vän köper dyrt, tyvärr, via nätet.

Egentligen kom jag hit för att fråga en sak. En vän till mig är beroende och tar Zolpidem varje dag. Ibland hamnar upp till över 10 tabletter på en dag. Det varierar. För någon vecka sedan tog dom slut så hen stressade upp sig när hen väntade på dom och inte fick dom innan helgen. Sen kom ett krampanfall. Hamnade på akuten och sonm skrev det som Tramadol överdons. Kanske ska nämna att denna person har varit beroende av Tramadol i 7 - 8 år men inte tagit det på flera månader. Kan det bero på stressen av abstinensen från Zolpidem?

Tack på förhand.

Jag blev erbjuden zolpidem när jag berättade för läkaren att zopiklon håller på att ta slut. Lyckades som sagt få ut ett paket Zopiklon Pilum istället. Vill inte ha zolpidem, för lätt att fucka ur på det.

Det kan säker vara zolpidem som är boven i dramat hos din vän. krampanfall är vanligt om man kliver av höga doser benso eller analoger abrupt, utan att trappa ner först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in