2021-02-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Japp, sådana har jag också.

Det är Zopiklon i dessa.

Har mycket erfarenhet av bensodiazepiner och även z- analoger. Upplever att ZOP Hab pharma 7.5 mg IP i bister är ok men tippar på 4-5 mg per tab istället för 7.5. Har utskrivet 7.5 från läkare och känner skillnad. Tagit 3 det nu vilket känns som 2 7.5 mg Imovane. Prisvärda ändå
Citera
2021-02-27, 02:47
Bannlyst
Någon som testat Lunesta?
Citera
2021-02-27, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Första gången jag fick Imovane utskrivet så fick jag ett recept på 8 st 100 pack att hämta ut två åt gången, alltså 200 st 5 mg på ett bräde per uttag.

Tror inte det var någon uttagsintervall heller.
Okej. jag tyckte bara det var konstigt eftersom jag inte tar dem eller önskade att få dem.

aja. har bunkrat upp ett lager ....bra att ha om någon skulle behöva
Citera
2021-02-27, 09:54
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nu har jag inte provat själv utan spekulerar bara men eftersom Imovane Meda är filmdragerade borde de vara lättare att dela än Zopiklon Pilum som inte är det och som iallafall jag upplever som mer porösa i sin struktur.

Imovane Meda tabletten är också större i diameter än Zopiklon Pilum tabletten så av bara den anledningen borde original Imovane vara lättare att dela i två delar.

Pilum är också filmdragerad enligt Fass, men det känns inte så när man äter dem, eftersom man får den där äckliga, beska smaken direkt i munnen när man ska svälja dem.

Kanske väljer Imovane ändå, mest för att den är större. Är nog inte så stor skillnad på dem ändå, tror jag.
Citera
2021-02-27, 18:22
Bannlyst
Lunesta någon?
Citera
2021-02-27, 18:28
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Pilum är också filmdragerad enligt Fass, men det känns inte så när man äter dem, eftersom man får den där äckliga, beska smaken direkt i munnen när man ska svälja dem.

Kanske väljer Imovane ändå, mest för att den är större. Är nog inte så stor skillnad på dem ändå, tror jag.

Spelar föga roll vilket märke du väljer, samtliga läkemedel som innehåller Zopiklon kommer de ge flesta den smaken som är specifikt för Zopiklon. Har tagit upp orsakerna till detta i tidigare inlägg.
Citera
2021-02-27, 20:03
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Spelar föga roll vilket märke du väljer, samtliga läkemedel som innehåller Zopiklon kommer de ge flesta den smaken som är specifikt för Zopiklon. Har tagit upp orsakerna till detta i tidigare inlägg.

Det vet jag, men när man äter Pilum kommer smaken så fort man lägger tabben på tungan. När man äter Imovane får man inte smaken direkt, utan den brukar ju komma smygande efter så där 20-30 minuter.
Citera
2021-03-01, 18:59
Medlem
Har utskrivet Imovane 7.5 mg. Håller mig oftast till rekommenderad dos och som angivet 3 ggr i veckan. Har dock ibland testat mot ångest dagtid och tycker det funkar bra med låg dos ex 3.75 mg. Ger energi och gör en ångestfri och social. Ingen långsiktig lösning såklart men ett faktum
Citera
2021-03-01, 19:06
Bannlyst
vad är steget över zopiklon 7,5 om man vill ha nått effektivare ?
Citera
2021-03-01, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iq144

Zopiklon 15 mg😊Annars ex flunitrazepam men svårt att få utskrivet. Kan även kombinera Zopiklon med melatonin eller ex attarax
Citera
2021-03-01, 19:43
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:

Zolpidem 10mg anses vara något starkare, annars finns det inget såvida du inte ansöker om licens på Nitrazepam, Flunitrazepam eller Triazolam.

Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Zopiklon 15 mg😊Annars ex flunitrazepam men svårt att få utskrivet. Kan även kombinera Zopiklon med melatonin eller ex attarax

Flunitrazepam är numera avregistrerad och kan endast fås på licens, vilket är ganska så svårt. Zolpidem anses vara mer potent och de brukar vara hårdare mer att skriva ut den än Zopiklon. Personligen så ger Zopiklon i kombination med Propavan, Lergigan eller Theralen mycket bättre effekt än Atarax.
Citera
2021-03-01, 22:00
Medlem
Citat:
Inget alls.

Iallafall inte om vi pratar narkotikaklassade sömnmedel som förskrivs legalt i Sverige idag utan licens. Både Nitrazepam, Flunitrazepam samt Halcion är ju avregistrerade preparat och Midazolam har aldrig funnits i tablettform här.

Möjligtvis skulle kanske Heminevrin eller Temesta funka men det är för fan svårare att få på recept än Xanor.

Vill du ha något tyngre att sova på som är narkotikaklassat så får du förmodligen söka dig till den svarta marknaden alt övertyga din doktor samt läkemedelsverket om att du har en såpass grav sömnstörning att de beviljar dig något av ovanstående preparat på licens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in